2008
|
|
Tresna hau erabilita, haur jakin baten
|
hizkuntzarako
gaitasuna neur daiteke, baita hizkuntza garapenean dagokion adin ebolutiboa jakin ere. Era berean, hizkuntzaren garapenean haurrak izan dezakeen atzerapena edo arazoak antzemateko erabil daiteke tresna hau.
|
2010
|
|
moldatzen den jakiteko neurpide artezenak. Pertsona baten
|
hizkuntza
gaitasuna neurtzeko bide formalizatu seguruena, kontrastatuena eta urterik urte errepikatuena hizkuntzazko gaitasun azterketak dira. Azter ditzagun EAEko euskarazko gaitasun azterketak eta gaitasun agiriak, beraz.
|
|
Galdearen formulazioa aldatu da denborarekin: ikasturtean gurasoen
|
hizkuntza
gaitasuna neurtu nahi zen, aldiz beste bi ikasturteetan familia osoarena.
|
2011
|
|
Joanek dioenez, irakasleek ez dute informatzaile hutsak izan behar, eta ideia hori Bigarren hezkuntzan hizkuntza jarrerak jorratzeko moduari buruzko lan batean garatzen du. Beste atal batean, hizkuntzakoordinatzaileek Bigarren hezkuntzan eta Batxilergoan duten papera aztertzen du. hirugarren kapituluan, ikasleen
|
hizkuntza
gaitasuna neurtzeko elementu orientatzaileak ematen ditu. Azken kapituluan, Batxilergoko bigarren mailan Soziolinguistika lantzeko moduaz hitz egiten du.
|
2012
|
|
administrazioan zein enpresa pribatuetan sartzeko, hautapen prozesuan zehar hainbat ariketa ahoz, idatziz, elkarrizketa eta abar egiten da. Ariketa horietan guztietan hautagaiak hizkuntza erabili behar izaten du eta beraz prozesu osoan bere
|
hizkuntza
gaitasuna neurtzen da eta ondorioz, modu errazean, naturalean kanpoan gelditzen da hizkuntz gaitasun nahikorik ez duena (edo estandarrarekin ondo moldatzen ez dena). Naturaltasuna, normaltasuna aldarrikatu badira dekretua defendatzeko, ondoriozta genezake, beraz, laster administrazioetan sartzeko frogak euskaraz egingo direla... baina noski, testuinguru soziolinguistikoak ezberdinak dira".
|
2013
|
|
• Elkarrizketatuen hizkuntza gaitasuna ere neurtzen da, neurtzaileak, ehuneko handi batean, elkarrizketatuen
|
hizkuntza
gaitasuna neurtzeko gai baitira. Taldean zenbat euskaldun eta zenbat erdaldun egon diren jaso egiten da fitxan.
|
2015
|
|
Corpusak eman datu enpirikoak aztertzeko anitz ardatz har zitezkeen, ondoko ikerlerro hauekditugu hautatu
|
hizkuntza
gaitasunak neurtzeko:
|
|
Kontaketarako autonomia izan da
|
hizkuntza
gaitasunak neurtzeko lehen ikerlerroa. Aztertu dazenbateraino haurrak gai izan diren behin entzun duten ipuin bat beren baitarik berrizkontatzeko, laguntzarik gabe.
|
2017
|
|
bila eta erabil. biak ala biak dira arestian aipatu ditugun produktu (objektu) estatistiko adituak: fabrikazio tekniko baten emaitzak eta errealitatea deskribatzeko eta antolatzeko bideak. bila hizkuntza bilakaeraren tipologia da, zehatzago esan, ama hizkuntza eta
|
hizkuntza
gaitasuna neurtzeko erabili ziren kategoriak gurutzatuta agertzen diren tipoen bilduma da. ama hizkuntza dela eta, berriro agertzen dira jakintza arrunteko kategoriak (euskaldun zaharra, euskaldun berria, erdalduna...). orotara, hamabost tipo agertzen baziren ere, zazpi baino ez ziren erabili azterketan; honako hauek: euskaldun zaharrak, jatorrizko elebidunak, partzialki erdaldunduak, guztiz erdaldunduak, euskaldun berriak, partzialki euskaldun berriak eta erdaldun zaharrak. eragiketa, egia esan, ez da aski konplikatua, esaterako:
|
|
hizkuntza gaitasuna, transmisioa, hizkuntzaren erabilera, eta euskararen erabilera sustatzeari buruzko jarrerak. inkesta Soziolinguistikoaren ikergaiak, aurrekoarekin alderatuta, esparru zabalagoa hartzen du: lehenik,
|
hizkuntza
gaitasuna neurtzen du, hau da, euskararen ezagutza maila; bigarrenik, transmisioa, hots, zenbatekoa den belaunez belauneko euskararen transmisio maila; hirugarrenik, hizkuntzaren erabilera, alegia, jendeak, solaskide eta eremuaren arabera, zenbat erabiltzen duen euskara (baita gaztelania eta beste hizkuntzak ere); eta, laugarrenik, euskararen erabilera sustatzeari buruzko jarrerak, hau da, biztan... hizkuntza erabilera eremuz eremu neurtzen da (etxea, lagunartea...) eta eremu bakoitzean solaskideen arabera (senar emazte, seme alaba...). gainera, horiez gain, Ikerketaren helburu nagusia da Hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunen hizkuntzaerabilera osoa, hau da, ahozkoa zein idatzizkoa, ekoizlea zein hartzailea, zenbatekoa den neurtzea.
|