Emaitzak: 5
2001 | ||
Eredu horrek | hizkuntz gaitasunaren garapenak sorturiko norbanakoen ezberdintasunez gain, bigarren hizkuntzen gizabanakoan izan ditzakeen eragin sozialakere hartzen ditu kontuan. Arrazoi horregatik hizkuntza eta elebiduntasunaz dugun arren, kultura eta kulturbiduntasuna ere kontuan izan beharrekoaspektuak lirateke eredu honetan. | |
2008 | ||
Alde batetik, komunikazio eta hizkuntza arloetako lagin zabalaren emaitzak eskaintzen ditu; bestetik, euskara garatzen ari diren haur kopuru handi baten jokaerak jasotzen ditu. Tresna honek, gainera, | hizkuntzarako gaitasunaren garapenean arlo indartsuak eta makalak antzemateko aukera ere ematen du. | |
2009 | ||
Heltze arinagoarekin batera ondorengo ezaugarrien presentzia azpimarratu da: estresarekiko zaurgarritasun urriagoa, | hizkuntza gaitasunaren garapen handiagoa (zeinak nesken beharren adierazpena erraztu eta ondoriozautoefikazia sentimendua eragingo liekeen) eta garapen sozioemozional handiagoa (arau sozialen ulermen hobea.). Neskek adierazten duten heldutasun maila honekeragin lezake eskola eskakizunetara egokitze hobea eduki dezaten. | |
Hedabideek oro har, eta gazteei dagokienez, ikus entzunezko hedabideek batez ere? eragin itzela dute herritarren hizkuntza ohiturak errotzean eta | hizkuntza gaitasunaren garapenean; esana dugunez, bi horiek hizkuntza erabileretan eragin erabakigarria duten faktoreetariko batzuk dira. Asko da euskarak jokatzen duena hedabideen partidan, hizkuntza guztien antzera, baina bera baino pisu handiagokoak diren hizkuntzek dituzten baino arrisku handiagoak saihestu ditu gure hizkuntzak, ezinbestean. | |
2015 | ||
Izan kontaketa autonomian, edukien planifikazioan ala denborazko testu antolatzaileenkudeaketan, erran daiteke adinean joan arau gaitasunak garatuz doazela eta helduaren ereduarihurbiltzen direla haurren kontaketak, bai euskaraz eta bai frantsesez (6 urtetan nahasiago diraemaitzak 10 urtetan baino). | Hizkuntza gaitasunen garapena lasterrago heldu da haurrak berenlehen hizkuntzan ari direlarik, aurreikusia izan zen bezala. Haatik gertatzen da ere bigarrenhizkuntza duten laginetako haurrek beste laginetakoek baino gaitasun garatuagoak izatea, bereziki 10 urtetan, ereduko elebitasunak gaitasunik kentzen ez duelako froga, eta aregehiago, dakarzkien abantailak aitzinean emanez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 2 (0,01) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
hizkuntz | 1 (0,01) |
hizkuntzarako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gaitasun | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gaitasun garapen | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |