2005
|
|
Garai berean eta ildo beretik Kontseiluak legebiltzarkideen
|
hizkuntza
gaitasuna ere aztertu zuen eta honako ondorioetara iritsi zen:
|
2006
|
|
Hiztun idealak hizkuntza ekoizpen ideala egiteko testuinguru ideala behar du. Euskaldunon hizkuntza komunitatearen egoera, ordea, testuinguru ideal horretatik urruti antza dago, eta egoera horrek azken muturrerainoko ondorioak ditu, baita gure
|
hizkuntza
gaitasunean ere, esan bezala. Gainera, hizkuntza muga horiek onartu ez, eta askotan geure buruarengan konfiantza gehiegi izaten dugu eta kontrolatzen ez ditugun egoeratan, esalditan eta esamoldetan?
|
2007
|
|
Ikas/ irakas prozesuan parte hartzen duen edozein arlo ebaluatu behar da (metodoak, ikaslearen asebetetasuna, estrategiak...). Noski, baita
|
hizkuntz
gaitasuna ere. Honek aurrera egiteko aukera emango digu, egindako lanaren emaitzak aztertu, neurriak hartu eta egokitzapenak egitea ahalbideratuz.
|
|
Egia da, baina, era horretako elkarrekin hitz egitea ez dela oraindik elkarrizketa —ez bederen lehenago aipatutako zentzuan— ez eta
|
hizkuntz
gaitasuna ere zentzu osoan —ez bederen B. Liebrucks ek kontzeptu horri eman dion zentzuan— Eta, horrenbestez, guk orokorrean zera galdetu behar dugu: zein dira esparru pribatuan" elkarrizketa" gisa ezaugarritu dugun horren forma publikoak?
|
2010
|
|
euskal musika garaikideaz ariko dira bi pertsonaiak, ea euskarazko pop musikarik ba ote den (Itoiz «salbuespen sui generis» izan omen zen), ea euskarak eta gaztelaniak berdin funtzionatzen duten talde «ideologikoen» kasuan («Kortatu oso talde ona izan zen Fermin Muguruzak euskara ikasi zuen arte»). Eta
|
hizkuntzen
gaitasunaz ere bai, ea herri batek hizkuntzan bertan, eta haren moldagarritasunean, izan dezakeen aurrera egiteko aukera; ea, boterea alde izanez gero, hizkuntza guztiak ailega daitezkeen leku guztietara.
|
2011
|
|
Aisialdia baliabide ahaltsua da hizkuntza normalkuntzarako. Izan ere, haur eta gazteek aisialdian hizkuntzekin zer nolako harremana duten eragingarria izango da beren motibazioetan, jarreretan, baita
|
hizkuntza
gaitasunean ere. Proiektu honen bidez aisialdian aritzen diren entitateetan eragitea izan da helburua.
|
|
Horiekin batera
|
hizkuntza
gaitasuna ere kontuan hartu behar dugu. Baina harrera egoeren tipologian zuzeneko eragile barik, bai ingurunearen definizioan, nola aldeko edo kontrako jarreretan zeharkako eragile gisa ari denez, aurrerago aztertuko ditugu euskara jakiteak eta ez jakiteak izan ditzakeen ondorioak.
|
2012
|
|
Nabaria denez, hizkuntza bat ezagutzen ez duten pertsonek ezin dute hizkuntza hori erabili. Hori dela eta, kalean hizkuntza batean gerta litezkeen elkarrizketak bertan dabilen jendearen
|
hizkuntza
gaitasunak ere mugatzen ditu. Badakigu aurrez hizkuntza bat erabiltzeko gai ez diren pertsonek ezin izango dutela hizkuntza horretan inongo elkarrizketarik izan.
|
2013
|
|
Baina ez da beti horrela gertatzen, eta holakoetan, sarri, frustrazio iturri izan daiteke. Nolabait esan, euskal komunitate zabalaren parte izateko euren borondatea ezerezean geratu da, eta hori gutxi ez balitz bezala, euren
|
hizkuntza
gaitasuna ere murrizten nabaritzen dute erabilera ezaren poderioz:
|
|
• Elkarrizketatuen
|
hizkuntza
gaitasuna ere neurtzen da, neurtzaileak, ehuneko handi batean, elkarrizketatuen hizkuntza gaitasuna neurtzeko gai baitira. Taldean zenbat euskaldun eta zenbat erdaldun egon diren jaso egiten da fitxan.
|
|
Gure ustez, kalean euskaldunak trinkotuagoa gaudela pentsatzeak badu bere zentzua; enpresetan ez bezala, kalean elkarrizketarako solaskideak neurri handi batean guk aukeratzen ditugu, eta aukeraketa horretan
|
hizkuntza
gaitasunak ere eragiten duela uste dugu. Enpresan, aldiz, lanpostuak markatzen ditu lan harreman gehienak eta horrek asko zailtzen du euskaldunen trinkotzea.
|
2015
|
|
12
|
Hizkuntza
gaitasunak ere eragina du. Aldagai horrek indar gutxiago zuen lehen faseko inkesta eta galdetegietan, baina bigarren fasean nabarmendu egin da, eta talde fokal batean baino gehiagotan aipatu da hizkuntza teknikoarekin gorabeherak direla.
|
2016
|
|
euskararen indar normatiboaren galera aipatzen dugu, euskara gero eta hautazkoagoa delarik, ikasleek ez dutela harreman formaletatik at euskara hautatzeko inongo beharrik, ezta premiarik.Ezarri genuke premia hori unibertsitate curriculumean? Ez al da gure eginbeharretako bat
|
hizkuntza
gaitasunak ere titulazioek bermatu behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea?
|
|
Ez al da gure eginbeharretako bat
|
hizkuntza
gaitasunak ere titulazioek bermatu behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea, pretazioetarako erabili ohi ditugun kontzeptuen bidez eman nahiko nuke; batez ere izenburuan jaso diren bi kontzeptuen bidez:
|
|
Hor badago hausnarketa handi bat egin beharra». Hautetsien
|
hizkuntza
gaitasuna ere arautu gabeko gaia dela gogorarazi du.
|