Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2002
Hizkuntza gaitasunaren bilakaera nolakoa den ikusita, eta hizkuntzarenhautaketan faktore berriak agertzen ez badira, ikasle euskaldunenportzentajearen igoera handia espero da, eta 2021 urtean portzentajehorrek gaur egungoa bikoitz dezake.
2005
‎2.1.1.5 Irakasleen hizkuntza gaitasunaren bilakaera
‎2.1.1.5 Irakasleen hizkuntza gaitasunaren bilakaera.
2006
‎Horiek, tamalez, zenbait urtean behin egiten dira, eta ez dugu hiztunen tipologiaren erregistro eguneraturik. Hizkuntza gaitasunaren bilakaera jasotzen duen txipa sortzen den egunean, zalantzarik ez izan hori ere iritsiko dela?, hiztun guztiei txipa jarri eta datuak egunero egunero berrituko ditugu, datuzale itsuen gozamenerako.
2009
‎Euskararen Datu Baseko informazioaren arabera, 2001ean Etxauriko helduen %8, 1 ziren euskaldunak eta %16, 3 ia euskaldunak. 25 adin tarte horren hizkuntza gaitasunaren bilakaera ere positiboa da urtez urte. Etxauriko adinekoen taldea da, aldiz, 2001ean euskaldunik ez zuen talde bakarra.
2011
‎1 Grafikoa. Hizkuntza gaitasunaren bilakaera gazteen artean. Arrasate, 1986>>2001(%)
‎Atal luzeena da eta bost azpiatal oso interesgarri ditu: erabileraren datu orokorrak (ereduen bilakaera, irakasleen hizkuntza gaitasunaren bilakaera), erabilera administrazioan (Eusko Jaurlaritza, foru aldundiak, udalak, osasun zerbitzuak, herrizaingo zerbitzuak eta justizia administrazioa), erabilera IKTn, erabilera enpresetan eta aisialdian. Hirugarren atalean, corpus plangintzari eta hedabideei buruzko informazioa dator (prentsa idatzia, liburugintza, irratia eta telebista, kulturgintza).
2012
‎3.Irudia. Hizkuntza gaitasunaren bilakaera. Euskal Herria,(%)
‎1991tik 2006ra bitartean eta 16 urte edo gehiagoko biztanleriari erreparatuz, hizkuntza gaitasunaren bilakaera aipagarria gertatu da (1 taula).
‎1 taula. Hizkuntza gaitasunaren bilakaera Euskal Herrian, 16 urte edogehiagoko biztanleriarentzat (portzentaje bertikalak).
2014
Hizkuntza gaitasunaren bilakaera. 16 urte edo gehiagoko biztanleria euskalduna ehunekotan
2015
‎4.2 Hizkuntza gaitasunaren bilakaera jatorrizko dentsitate multzoetan,
‎K. GRAFIKOA. HIZKUNTZA GAITASUNAREN BILAKAERA, UDALERRIAK 1981eko DENTSITATE MAILAREN ARABERA MULTZOKATUTA. EAE,
‎3.2 Hizkuntza gaitasunaren bilakaera udalerri euskaldunetan (eta gainerakoetan),
‎Hazparneko ikasleak hartuko diraeuskararen barneratze prozesuaren eredu gisa, eta frantses elebakarrak frantsesaren barneratzeprozesuaren erdu gisa. Corpus horri esker aztertzen dugu Ipar Euskal Herriko D eredukoelebidunen hizkuntza gaitasunen bilakaera lehen hezkuntzan. Hona orain zein bide hautatudugun azterketaren burutzeko.
‎Hautu honek zehaztu digu ikerketaren problematika, honako galdera osatuz: zein da, IparEuskal Herriko testuinguru soziolinguistikoan, ereduko lehen hezkuntzan eskolatuak direnhaurren hizkuntza gaitasunen bilakaera euskaraz eta frantsesez (euskara H1 edo H2 dutenentzat) kontaketarako autonomia, edukien planifikazioa eta konexio mailan?
‎Euskarazko eta frantsesezko hizkuntza gaitasunen bilakaera IparEuskal Herriko lehen mailako eskolatze elebidunean
‎Hemen dituzue hizkuntza gaitasunaren bilakaerari buruzko datuak 10 multzo horiek landuta [9 irudia]. Beheko multzoak dira erdaldunenak, 1981 urtean euskaldunak% 10era iristen ez zirenudalerriak, eta goikoak aldiz euskaldunak% 90etik gora zituzten udalerriak.
2016
‎5 grafikoa: Hizkuntza gaitasunaren bilakaera(%) (Iturria: EUSTAT)
‎385 Besterik izan liteke, jakina, hizkuntza gaitasunaren bilakaera kualitatiboa. Gaitasun kontuen atala bestek (Iñaki Mz. de Luna lankideak) aztertzen du, ordea, eta ez gara horretan sartuko.
2017
‎auto azterketaren kritika. horretarako inkesta Soziolinguistikoak aztertuko ditugu14 inkesta gehienen helburuak hasieratik planteatu zirela esan dezakegu. bigarrenean hauek aipatzen ziren berariaz: (1) hizkuntza gaitasunaren bilakaera; (2) euskararen erabilera etxean, familiatik kanpoko gertuko komunitatean, lanean eta eremu formaletan; (3) biztanleriaren interes eta jarreretan sakontzea; (4) familia bidezko transmisioari buruzko diagnosia egitea eta (5) euskaldun berrien erakarpena eta hizkuntza jokabidea aztertzea. arlo horiei dagokien informazioa, beraz, hiztunei galdetuz, eta haiek aitortutakoak bale... batetik, erabileraz, gaitasunez edo jarreraz galdetzen denean, egoera horretan aitortzaileek egokitzat dituzten kodeen bidez ematen diote galderari esanahia, haiek ulertzen dutenaren arabera erantzungo dute; eta bestetik, egoera berezia da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia