2002
|
|
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera nolakoa den ikusita, eta hizkuntzarenhautaketan faktore berriak agertzen ez badira, ikasle euskaldunenportzentajearen igoera handia espero da, eta 2021 urtean portzentajehorrek gaur egungoa bikoitz dezake.
|
2005
|
|
2.1.1.5 Irakasleen
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera
|
|
2.1.1.5 Irakasleen
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera.
|
2006
|
|
Horiek, tamalez, zenbait urtean behin egiten dira, eta ez dugu hiztunen tipologiaren erregistro eguneraturik.
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera jasotzen duen txipa sortzen den egunean, zalantzarik ez izan hori ere iritsiko dela?, hiztun guztiei txipa jarri eta datuak egunero egunero berrituko ditugu, datuzale itsuen gozamenerako.
|
2009
|
|
Euskararen Datu Baseko informazioaren arabera, 2001ean Etxauriko helduen %8, 1 ziren euskaldunak eta %16, 3 ia euskaldunak. 25 adin tarte horren
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera ere positiboa da urtez urte. Etxauriko adinekoen taldea da, aldiz, 2001ean euskaldunik ez zuen talde bakarra.
|
2011
|
|
1 Grafikoa.
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera gazteen artean. Arrasate, 1986>>2001(%)
|
|
Atal luzeena da eta bost azpiatal oso interesgarri ditu: erabileraren datu orokorrak (ereduen bilakaera, irakasleen
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera), erabilera administrazioan (Eusko Jaurlaritza, foru aldundiak, udalak, osasun zerbitzuak, herrizaingo zerbitzuak eta justizia administrazioa), erabilera IKTn, erabilera enpresetan eta aisialdian. Hirugarren atalean, corpus plangintzari eta hedabideei buruzko informazioa dator (prentsa idatzia, liburugintza, irratia eta telebista, kulturgintza).
|
2012
|
|
3.Irudia.
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera. Euskal Herria,(%)
|
|
1991tik 2006ra bitartean eta 16 urte edo gehiagoko biztanleriari erreparatuz,
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera aipagarria gertatu da (1 taula).
|
|
1 taula.
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera Euskal Herrian, 16 urte edogehiagoko biztanleriarentzat (portzentaje bertikalak).
|
2014
|
|
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera. 16 urte edo gehiagoko biztanleria euskalduna ehunekotan
|
2015
|
|
4.2
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera jatorrizko dentsitate multzoetan,
|
|
K. GRAFIKOA.
|
HIZKUNTZA
GAITASUNAREN BILAKAERA, UDALERRIAK 1981eko DENTSITATE MAILAREN ARABERA MULTZOKATUTA. EAE,
|
|
3.2
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera udalerri euskaldunetan (eta gainerakoetan),
|
|
Hazparneko ikasleak hartuko diraeuskararen barneratze prozesuaren eredu gisa, eta frantses elebakarrak frantsesaren barneratzeprozesuaren erdu gisa. Corpus horri esker aztertzen dugu Ipar Euskal Herriko D eredukoelebidunen
|
hizkuntza
gaitasunen bilakaera lehen hezkuntzan. Hona orain zein bide hautatudugun azterketaren burutzeko.
|
|
Hautu honek zehaztu digu ikerketaren problematika, honako galdera osatuz: zein da, IparEuskal Herriko testuinguru soziolinguistikoan, ereduko lehen hezkuntzan eskolatuak direnhaurren
|
hizkuntza
gaitasunen bilakaera euskaraz eta frantsesez (euskara H1 edo H2 dutenentzat) kontaketarako autonomia, edukien planifikazioa eta konexio mailan?
|
|
Euskarazko eta frantsesezko
|
hizkuntza
gaitasunen bilakaera IparEuskal Herriko lehen mailako eskolatze elebidunean
|
|
Hemen dituzue
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaerari buruzko datuak 10 multzo horiek landuta [9 irudia]. Beheko multzoak dira erdaldunenak, 1981 urtean euskaldunak% 10era iristen ez zirenudalerriak, eta goikoak aldiz euskaldunak% 90etik gora zituzten udalerriak.
|
2016
|
|
5 grafikoa:
|
Hizkuntza
gaitasunaren bilakaera(%) (Iturria: EUSTAT)
|
|
385 Besterik izan liteke, jakina,
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera kualitatiboa. Gaitasun kontuen atala bestek (Iñaki Mz. de Luna lankideak) aztertzen du, ordea, eta ez gara horretan sartuko.
|
2017
|
|
auto azterketaren kritika. horretarako inkesta Soziolinguistikoak aztertuko ditugu14 inkesta gehienen helburuak hasieratik planteatu zirela esan dezakegu. bigarrenean hauek aipatzen ziren berariaz: (1)
|
hizkuntza
gaitasunaren bilakaera; (2) euskararen erabilera etxean, familiatik kanpoko gertuko komunitatean, lanean eta eremu formaletan; (3) biztanleriaren interes eta jarreretan sakontzea; (4) familia bidezko transmisioari buruzko diagnosia egitea eta (5) euskaldun berrien erakarpena eta hizkuntza jokabidea aztertzea. arlo horiei dagokien informazioa, beraz, hiztunei galdetuz, eta haiek aitortutakoak bale... batetik, erabileraz, gaitasunez edo jarreraz galdetzen denean, egoera horretan aitortzaileek egokitzat dituzten kodeen bidez ematen diote galderari esanahia, haiek ulertzen dutenaren arabera erantzungo dute; eta bestetik, egoera berezia da:
|