Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2009
‎Bigarren dimentsioak (B dimentsioak) hiztunen hizkuntza gaitasuna aztertzen du. Hiztunek hizkuntza batean edo bestean, hitzez edo idatziz, era aktibo produktiboan edo jasotzaile gisa duten gaitasunari buruzko aipuak sailkatzen dira zutabe horretan, bertako bost gelaxketako batean.
‎Bigarren dimentsioak (B dimentsioak) hiztunen hizkuntza gaitasuna aztertzen du.
2010
‎Hemen ez dugu euskalduntasuna kontuan hartzen, ikasleen mailaren araberakoa baita. Beraz erdaldunen hizkuntza gaitasuna aztertzen dugu edo, bestela erranez, ikasleen hizkuntza gaitasunaz, euskara ikasten hasi zirelarik.
Hizkuntza gaitasuna aztertuko dugu hiru ikasturteetan zehar ikusteko aldaketarik agertzen den. Herriko ikasleak eta etorkinak bereizten ditugu.
2015
‎Ikerketa hau eraman dut ELEBIDUN proiektu zabalago baten bidetik, bien helburua IparEuskal Herriko haurren hizkuntza gaitasunak aztertzea delarik (ELEBIDUN proiektua BaionakoIKER eta Gasteizeko ELEBILAB laborategiekin elkarlanean eramana da 2011 tik).
2016
‎Martinez de Lunak aipatzen dituenekiko zenbait ekarpen proposatzen ditu Iñaki Iurrebasok bere artikuluan. Zehazki, hizkuntza gaitasuna aztertzeko erabilera kontuan izateak duen garrantzia azpimarratzen du, eta euskara ez ezik, gaztelaniazko eta frantsesezko erabilerak ere aintzat hartzea proposatzen du. " Hainbat gogoeta hizkuntzagaitasunaren inguruan" izena duen testuaren muinetako bat, hala, hizkuntza gaitasunaren continum izaera azpimarratzean datza.
‎Laburpena. Artikulu honetan hizkuntza gaitasuna aztertzeko garaian, erabilerarekin duen harreman estutik abiatzea proposatzen da: erabilera da hizkuntza gaitasunaren motorra eta, era berean, hizkuntza gaitasuna da erabilerarako zorua.
2017
‎" kaleko erabileraz ari garela, elkarrizketak dira behatzen eta zenbatzen ditugunak, eta elkarrizketok beti dira bi lagun edo gehiagoren artekoak (ezinbestean)" (altuna eta basurto, 2013: 74). kalean egiten diren elkarrizketen erregistroak dira kale neurketak; horrela, beraz, baztertzen da bai auto txostena eta aitortzak, ez zaio inori eskatzen bere hizkuntza gaitasunak aztertu eta aitortu ditzan, ezta hizkuntzen erabileraren kontu eman dezan ere. eta gainera, oso kontuan hartzen da erabilera ororen ezinbesteko markoa jendartea dela eta horrenbestez ere, ikerketarako abiapuntua jendarte eremua dela eta ez hiztun soila. kale neurketaz gain, beste erregistro mota asko izan ditugu, beharra sumatu baita behin baino gehiagotan, honako hauek esaterako (zerr...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia