Emaitzak: 8
2009 | ||
Bigarren dimentsioak (B dimentsioak) hiztunen | hizkuntza gaitasuna aztertzen du. Hiztunek hizkuntza batean edo bestean, hitzez edo idatziz, era aktibo produktiboan edo jasotzaile gisa duten gaitasunari buruzko aipuak sailkatzen dira zutabe horretan, bertako bost gelaxketako batean. | |
Bigarren dimentsioak (B dimentsioak) hiztunen | hizkuntza gaitasuna aztertzen du. | |
2010 | ||
Hemen ez dugu euskalduntasuna kontuan hartzen, ikasleen mailaren araberakoa baita. Beraz erdaldunen | hizkuntza gaitasuna aztertzen dugu edo, bestela erranez, ikasleen hizkuntza gaitasunaz, euskara ikasten hasi zirelarik. | |
| Hizkuntza gaitasuna aztertuko dugu hiru ikasturteetan zehar ikusteko aldaketarik agertzen den. Herriko ikasleak eta etorkinak bereizten ditugu. | |
2015 | ||
Ikerketa hau eraman dut ELEBIDUN proiektu zabalago baten bidetik, bien helburua IparEuskal Herriko haurren | hizkuntza gaitasunak aztertzea delarik (ELEBIDUN proiektua BaionakoIKER eta Gasteizeko ELEBILAB laborategiekin elkarlanean eramana da 2011 tik). | |
2016 | ||
Martinez de Lunak aipatzen dituenekiko zenbait ekarpen proposatzen ditu Iñaki Iurrebasok bere artikuluan. Zehazki, | hizkuntza gaitasuna aztertzeko erabilera kontuan izateak duen garrantzia azpimarratzen du, eta euskara ez ezik, gaztelaniazko eta frantsesezko erabilerak ere aintzat hartzea proposatzen du. " Hainbat gogoeta hizkuntzagaitasunaren inguruan" izena duen testuaren muinetako bat, hala, hizkuntza gaitasunaren continum izaera azpimarratzean datza. | |
Laburpena. Artikulu honetan | hizkuntza gaitasuna aztertzeko garaian, erabilerarekin duen harreman estutik abiatzea proposatzen da: erabilera da hizkuntza gaitasunaren motorra eta, era berean, hizkuntza gaitasuna da erabilerarako zorua. | |
2017 | ||
" kaleko erabileraz ari garela, elkarrizketak dira behatzen eta zenbatzen ditugunak, eta elkarrizketok beti dira bi lagun edo gehiagoren artekoak (ezinbestean)" (altuna eta basurto, 2013: 74). kalean egiten diren elkarrizketen erregistroak dira kale neurketak; horrela, beraz, baztertzen da bai auto txostena eta aitortzak, ez zaio inori eskatzen bere | hizkuntza gaitasunak aztertu eta aitortu ditzan, ezta hizkuntzen erabileraren kontu eman dezan ere. eta gainera, oso kontuan hartzen da erabilera ororen ezinbesteko markoa jendartea dela eta horrenbestez ere, ikerketarako abiapuntua jendarte eremua dela eta ez hiztun soila. kale neurketaz gain, beste erregistro mota asko izan ditugu, beharra sumatu baita behin baino gehiagotan, honako hauek esaterako (zerr... |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 5 (0,03) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza gaitasun | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza gaitasun aztertu | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |