2007
|
|
azken batean," kultura —zein bere forma historiko sozialean— ez da sortzetikoa baizik eta transmititutakoa", eta, horregatik," beraren jabekuntzak gizakiaren ikasteko gaitasuna" aurresuposatzen du155 Ikasketa prozesu horretan, alabaina, gizakiak hizkuntza erabili behar du, ze, finean," horrek ematen dio berari aukera egitura kulturalak produzitzeko eta erreproduzitzeko" 156 Hemen bistaratzen zaigun funtzio instruktiboa, beraz, aurrekoaren" eraldaketa espezifiko" bat baino ez da, bertan garrantzitsuena ez delarik" hizkuntzaren ikaskuntza bera", baizik eta" hizkuntzaren bidezko ikaskuntza" 157 Aipatzekoa da ere, pasadan edo, hemendik abiatzen direla hainbat" teoria pedagogiko" eta" ikerketa linguistiko" ezagun158 Hirugarrenik," hizkuntzak" hezkuntzan betetzen duen" funtzio komunikatiboa" aipatzen digu, hark egiaz ikasleen eta irakasleen arteko" interakzioa eta ulermena ahalbidetzen baitu" 159: esan dezagun, lehenik,"
|
hizkuntzaren
funtzio komunikatiboa" —orokorrean—" pertsonen arteko elkarreragin sozialaren bitarteko nagusi izatetik" datorrela, hemen aurkitzen dugularik ere hizkuntzak —zehazki—" hezkuntza interakzioari" egiten dion ekarpena160 Kontua da, baina, hezkuntza prozesuan partaide direnen arteko interakzio soziala berezia dela, ze irakasleak bertan ikasleari eskaintzen ... Hizkuntzak, horren ondorioz, zeregin propio bat du ere prozesu horretan, hala nola," kultura ikastearen jarduera" eta" kultura irakastearen jarduera" lotzea161 Funtzio komunikatibo horrek, beraz, aurrekoaren dimentsio soziala ikusarazten du162 Hizkuntzaren funtzio hezitzaile horiek, beti ere, hitz egiteko modu egoki bat eskatzen dute, ze bestela —honela berriz Loch— funtzio horien onura desitxuratu egin daiteke, hizkuntza bera, hurrenez hurren," alienatzaile"," suntsikor" eta" diskriminatzaile" bihurtuz163.
|
|
(zeinuak" seinale" bezala hartzailearekiko duena) 109 Beti ere esan beharra dago, Buhlerren eskema hirukoitz hori osatuz, egun
|
hizkuntzaren
funtzio komunikatiboaz edota bestelako funtzio sozialez ere hitz egiten dela110 Gure aldetik, alabaina, zera bakarrik azpimarratu nahi dugu: hizkuntzaren kontsiderazio funtzional hori antropologikoa da —lehenik eta behin hizkuntzaren antropologia filosofikoaren baitakoa—, horrek finean hizkuntzaren funtzio hezitzaileaz hitz egitera eramaten gaituelarik.
|
2010
|
|
Horren haritik," pragmatika", batetik," gramatikaren osagarri bat" izango litzateke: kontua da, Reyesek adierazi bezala," hizkuntzaren egiturarekin loturiko hainbat gaik, egiaz, pragmatikaren interesgune garrantzitsu bat osatzen dutela", non helburua"
|
hizkuntzen
funtzio komunikatiboak hizkuntzen egitura gramatikalean duen eragina aztertzea den" 59 Horren lekuko dira, besteak beste," deiktikoen erabilerarekin" eta" hitzen ordenarekin" loturiko fenomeno linguistikoak. Lehen kasuan, adibidez," bihar ikusiko dugu elkar betiko lekuan" espresioa, gramatikalki argia izan arren, ulertezina da baldin eta erreferentziazko elementuak —nor da bata, nor da bestea, noiz da bihar eta zein da betiko lekua— identifikatzen ez badira.
|
2020
|
|
zein hizkuntza aukeratu bere karrera egiterakoan edo bere liburua idazterakoan. Azken batean,
|
hizkuntzaren
funtzio komunikatibo, profesional eta emozionalen inguruan eztabaidatu nahi du, antropologia linguistikotik hartutako zenbait nozio erabilita.
|
2022
|
|
Euskara ikasteko moduak etengabe birpentsatzen badoaz ere, erabilerarekin eta
|
hizkuntzaren
funtzio komunikatiboarekin lotutako euskara ikasteko modu berriak bilatu eta probatzea bada euskararen erabileran indarra jartzeko modu bat (murgiltze esperientziak...).
|
|
Ereduak ez du eleaniztuna haren hizkuntza mailagatik sailkatzen, ez ditu eleaniztunak ezagutzen dituen hizkuntzak mugatzen eta isolatzen; aitzitik, eleen arteko muga malguetan eta horiek eskain ditzaketen komunikazio gaitasunetan ardazten da, zuzentasunari garrantzia kendu eta esangurari, komunikazioari, emateko. Funtsean,
|
hizkuntzak
funtzio komunikatiboa ahalbidetzeko lanabes baitira, neur daitezkeen objektu manipulagarriak baino areago. Ikuspegi Eleaniztunak hiru dimentsio dauzka, eta horiek baliatzen ditu eleaniztunak eta haren ingurua ulertu eta sailkatzeko orduan:
|