2008
|
|
Hala ere, hizkuntzaren alderdi formalak berariaz landu behar dira ikasgelan. 1Hren garrantzia ikusi dugunean aipatu dugu hizkuntza bakoitzeko eduki batzuk berariaz landu behar direla lehen
|
hizkuntza
ezberdina dutenekin. ereduko ikasleen ezaugarri linguistikoak, bada, ikasgelan aintzat hartu behar dira zuzentasun irizpideak lantzen ditugunean hizkuntza gaitasunean, ez dakigun gerta bi helburu ezberdin dituzten ikasleak batera eskolaratzeak dituen duda gabeko abantailek itzal egitea ikusi ditugun desabantailei.
|
2010
|
|
Normala denez, bizimodua euren artean egiteko joera zuten. Orain dela 120 edo 130 urte Italiatik etorritako pertsona bat, siziliar bat, hizkuntza ez zekiena, kultura ezberdina eta
|
hizkuntza
ezberdina dituen herrialde batera zetorrena, normala denez bere kidekoekin egongo da lotuago.
|
2011
|
|
1.2 Hiztun eleanitzak eleaniztasuna, norbanakoaren gaitasun edo konpetentzia bezala, europako erreferentzia Markoan (2001/ 2005: 129) esate baterako, horrela planteatzen da: hiztunek hizkuntza ezberdinetan komunikatzeko duten gaitasuna. gaitasun bezala konplexua eta osagarri asko dituena bezala ageri da, eta beti ere hizkuntzaren funtzionalitateari begira, alegia, tokian tokian komunikatzeko behar diren bitartekoei eta beharrei begira definitzen da. hiztunak
|
hizkuntza
ezberdinetan dituen gaitasunak elkarren osagarri eta aberasgarri diren ustea dago, bestalde, definizio honen oinarrian. Beste era batera esanda, hiztun bat bi hizkuntza edo gehiago erabiltzeko, alegia, haietan komunikatzeko gai denean hiztun eleanitza dela esango da. esan beharrik ez dago, gizakia gai dela bi, hiru eta hizkuntza gehiago komunikatzeko moduan ikasteko, txiki txikitatik ere bai, eta bi, hiru edo gehiago jakiteak ez duela esan nahi bakarra dakienak baino okerrago hitz egingo duenik. elebakarrak, ondo eta gaizki hitz egiten dutenak dauden bezala, elebi/ anitzak ere hobeto edo okerrago erabil ditzake bere hizkuntzak. garai batean, hizkuntza baten lekuan bi sartuz gero okerxeago," estuxeago" ibiliko zirenaren ustea zen nagusi, edota horrelako gauzak esaten zen elebakartasuna indartzeko. zoritxarrez oraindik elebakarrak, eta boteretsuak, asko dira munduan, eta gure artean ere bai; eta aipatu ikusmira, hiztun elebakar idealarena, ez da erabat desagertu, baina ikerketa zientifikoek, eta geroz eta jende gehiagoren praktikak ere argi erakusten dute bi, hiru eta hizkuntza gehiago ere ondo ikasi eta erabil ditzakeela edozein hiztunek.
|
|
171.Eskatzen die estatuei aitor ditzatela gizartean arraza, kolore, jatorri, nazio edo etnia sorlekua, erlijio edo
|
hizkuntza
ezberdinak dituzten pertsonek jasan beharreko oztopoak, elkarrekin bizi nahi dutenean eta gizarte arraza anizdun orekatua ezarri nahi dutenean, orobat eskatzen die estatuei onar dezatela, gizarte arraza eta kultura anizdun adibide positiboak, arrakasta neurtua izan dutenak, aztertu behar dituztela, hala nola, Karibe erregioko gizarte batzuk; modu berean, eskatzen die estatuei modu sistematikoan a...
|
2017
|
|
Egile honek bertako
|
hizkuntza
ezberdinak dituen hiru eskualde aztertu zituen, hots, Shanghai, Guangdong eta Hunan, eta eskualde horietako hizkuntza politiken arteko alderaketa aurkeztu zigun. Lehenengo biak dira herrialdeko toki aberatsenak eta horrek erraztu du hizkuntzaren aldeko ekimenak abiatu izana.
|
2018
|
|
Hala ere, bidezko ebaluazioan, hizkuntzarekin izandako harremanak ez luke eraginik izan behar egiaztatze proben emaitzen baliagarritasunean. Ebaluazio tresna bera erabiltzen bada lehen
|
hizkuntza
ezberdina duten izangaien gaitasuna ebaluatzeko, ebaluaziotresna horrek ezaugarri bertsuak izan behar ditu talde guztien gaitasuna neurtzeko. Bestela esanda, proba baten barneko egitura lehen hizkuntzaren arabera aldatuko balitz, probaren emaitzetan hainbat izangai alboratu egingo lituzke eta emaitza horietan oinarrituta ateratako ondorio guztiak bidegabeak izango lirateke, bai psikometriaren ikuspegitik bai gizarte egokitasunaren aldetik (AERA.
|
2021
|
|
Guk, berriz, mendeetako historia dugu». Gainera, gehitu du «oso antzekoak» izan arren bi
|
hizkuntza
ezberdin dituztela. Filologo erromanikoen artean ideiarik onartuena da hizkuntza bera dela.
|
2022
|
|
Pertsona horiek eremu soziolinguistiko, jatorri, eskola eredu eta familia
|
hizkuntza
ezberdinak dituzten gazteak dira. 88 parte hartzaile horietatik,% 59,1 emakumezkoak dira eta gizonezkoak% 40,9 Testuinguru soziolinguistikoari erreparatuz gero, elkarrizketatutako gazteen gehienak,% 72,7ak hain zuzen ere, biztanleen euskararen ezagutza% 20tik% 50era bitarte duten eremuetan bizi dira; parte hartzaileen% 18,2 biztanleen euskararen ezagutza% 51tik% 80ra bitarte duten eremuetan; eta gainontzeko% 9,1 arnasguneetan bizi dira, hots, biztanleen euskararen ezagutza% 80tik gorakoa duten eremuetan.
|