Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3

2013
Hizkuntza ez hitzezkoaren azterketan oinarritutako ikerketek sartu irten gutxi egiten dute eskola eremuan, eta are gutxiago behatutako jarrerak ikertzean, eta beraien inplikazioa ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa horietatik hizkuntza ez hitzezkoaren inguruan eratorritako ezagutzek hezkuntza kontzeptua osatzen eta eraginkortasunaren inguruko irizpideak zehazten dituzte, (Woolfolk eta Galloway 1987).
‎Hizkuntza ez hitzezkoaren azterketan oinarritutako ikerketek sartu irten gutxi egiten dute eskola eremuan, eta are gutxiago behatutako jarrerak ikertzean, eta beraien inplikazioa ikaste irakaste prozesuan. Ikerketa horietatik hizkuntza ez hitzezkoaren inguruan eratorritako ezagutzek hezkuntza kontzeptua osatzen eta eraginkortasunaren inguruko irizpideak zehazten dituzte, (Woolfolk eta Galloway 1987). McNeill ek (1992, 2000) egindako ikerketaren emaitzak, ikastolara aplikatzen dituzte Feyereisen ek eta Harvard-ek (1999) eta Cuadrado ren (1992, 1993, 1996) ikerketak behar beharrezkoak dira, ikasgelan giro emozional atsegina sortzeko jarrerak eta horien esanahiak zehazteko.
‎Haren ekarpenei esker, errekurtso diskurtsiboen analisian eragiten duten hainbat faktore kontuan hartu izan dira, hala nola testuingurua, momentu didaktikoa, hezkuntza etapa edo mailaren arabera (Lemke 1997; Sánchez, Rosales eta Cañedo 1999; Candela 2001; Coll eta Onrubia 2001; Cros 2003; Ruiz, Villuendas eta Bretones 2003; Borzone eta Rosemberg 2004). Ikerlan horien guztien ezaugarri nagusia da, guztiek hitzezko jarrerak zehazki aintzat hartzen dituztela, bigarren plano batean utziz, eta sarritan desagerraraziz, hizkuntza ez hitzezkoarekin erlazionatutako jarrerak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia