Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2009
‎Beldur hori saihesteko, bertze urrats bat egitea proposatu zuen Giordanek: hizkuntza eskubideak norbanakoei aitortzeaz gain, ondasun publiko globalak izatea. Horren haritik, Frantziak lituzke hizkuntza gutxituak bere ondare gisa hartu, mundu osoaren ondarea liratekeelako.
‎Adierazpen horrek ez du ondorengo urteetan aurrerabide handirik egin, hainbat eta hainbat Estatuk ez zutelako gogo onez hartu, errezeloz beteta baizik. Bartzelonako Adierazpenak, beste zenbaiten artean, aldarrikatzen du hizkuntza guztien berdinkidetasunaren printzipioa eta hizkuntza eskubideak norbanakoarenak ez ezik kolektiboak ere badirela. Nazio Batuen Giza Garapenari buruzko Txostenetan ere Estatuei dei egiten zaie beren barruko hizkuntza aniztasuna errespetatuko duten politikak bultza ditzaten.
2010
‎II.2.1 Hizkuntza eskubideen norbanako eta lurralde irizpideak, EENren arabera 40
‎II.2.2 Ama hizkuntza eta hizkuntza eskubideen norbanako
‎87 Aurreraxeago azalduko ditudan kontzeptuetara hurbilduz, diogun hizkuntza eskubideen norbanako irizpidearen aldekotzat, EAE barneko lurralde irizpidearen murrizgarri hortaz, uler litekeela sententzia hura: hori da nire irakurketa, bederen.
‎Bere gurasoek? Kenneth D. McRae ren terminologiaz eta bere formulazio dikotomiko famatuaz baliatuz89 non kokatzen da EEN legea, hizkuntza eskubideen norbanako eta lurraldeirizpideen artean?
‎II.2.1 Hizkuntza eskubideen norbanako eta lurralde irizpideak, EENren arabera
‎Askotan esan izan denez, hizkuntza eskubideen norbanako irizpidean oinarriturik dago funtsean Euskararen Erabilera Normaltzeko 10/ 1982 legea. Zonalde soziolinguistikoa eta ikasleen ama hizkuntza, planifikazio beharren egokiera eta irakasleen hizkuntza osaera faktore garrantzitsuak izanik ere, EEN legearen arabera gurasoek edota ikasleek beraiek dute azken hitza.
‎Esate baterako, psikolinguistikaren alorreko ama hizkuntza eta hizkuntza soziologiaren alorreko zonalde soziolinguistikoa ez dituela behar bezala kontuan hartzen. Egia da formulazio jurilinguistikoa dela, lehenik eta behin, hizkuntza eskubideen norbanako eta lurralde irizpideen zatibanatze hori. Horrek ez du esan nahi, ordea, bestelako hizkuntza ezaugarrien alor osoak alde batera uzten dituenik.
‎II.2.2 Ama hizkuntza eta hizkuntza eskubideen norbanako irizpidea
‎II.2.3 Zonalde soziolinguistikoa eta hizkuntza eskubideen norbanako irizpidea
‎Egokiagoa da beraz, alde horretatik, ereduen hautapen askatasuna bere hutsean baino areago beste hainbat lehentasun irizpiderekin batera hezurmamitzen dela esatea. Lehentasun horiek ez dute hizkuntza eskubideen norbanako irizpidea ezabatzen: modulatu egiten dute, ordea, hein batean195.
‎Nik, behintzat, ez dut ikusten nola. Hizkuntza ofizial bi baldin baditugu, eta bertako ofizialtasun markoa hizkuntza eskubideen norbanako irizpidean oinarriturik baldin badago nagusiki, nola eragotzi behar zaio norbanakoari (berdin du ikasle izan edo guraso) bere (edo beren seme alaben) ikasbidea hizkuntza ofizial batean (euskaraz) edo bestean (gaztelaniaz) oinarritzea. Ikasketak hizkuntza ofizial batean zein bestean egitea ezin liteke, egungo lege markoa aldatu gabe, debekatu.
2021
‎Euskara plan bat, ezinbestekoa izan arren, ez da nahikoa arretaren osagarria besterik ez den bitartean. Hizkuntza ez bada medikuntzaren eta osasun erakundeen dimentsio formalean txertatzen, hizkuntza eskubideak norbanakoaren arloan bakarrik kokatuko dira, erlijioa legez, jardueraz kanpoko aldagaia alegia. Hau da muina, hor dago koska:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia