2004
|
|
Kontseiluak eta EHEk bi sindikatu horien jarrera kritikatzeaz gain, «euren interesak» defenditzea kritikatu diote. ELA, LAB eta EILASek, aldiz, 1998ko
|
hizkuntza
eskakizunen derrigortasunari buruzko akordioa gogorarazi diote, bertan 2001 urtea finkatu zelako euskararen ezagutza baieztatzeko azken epe gisa; epe hori bi urtez luzatu dela azpimarratu zuten.
|
2006
|
|
Hala ere, irrealtasun hori gorabehera, ikusi dugu kontzeptua praktikan erabili ere egiten dela. Adibidez Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako administrazio publikoetarako planetan
|
hizkuntza
eskakizunen derrigortasun indizeak zehazteko garaian. Hiz  kuntza eskakizuna duten lanpostuen portzentajea erabakitzeko erabilitako formula matematikoan ia euskaldunen portzentajea osagaietako bat zen.
|
2008
|
|
Normalizazio planen xedea litzateke lanpostu horiek betetzen dituzten langileek hizkuntza dagokien hizkuntz eskakizunak betetzea. Nolanahi ere, aipatu behar da Nafarroako legeetan ez dagoela
|
hizkuntz
eskakizunen derrigortasun datei buruzko aipamenik.
|
2014
|
|
Herritarren zein udalaren kexak eragin ditu erabakiak, baita kezka ere, ez ote den joera baten lehen pausoa izango:
|
hizkuntza
eskakizunean derrigortasun data daukate Zumaiako postuek, baina lege zirrikitu bat aurkitu dute tokiotan eskakizuna betetzen ez duten langileak jartzeko. «Agian legezkoa izango da, baina Osakidetzaren Euskara Planaren ispirituaren eta filosofiaren kontra doa», adierazi du Karlos Ibarguren Osasungoa Euskalduntzeko Erakundeko kideak.
|
2017
|
|
" Hizkuntz eskakizuna aginduzko izaten hasten den egunetik aurrera, lanpostu bakoitzera iritsi eta hori betetzeko ezinbestekoa izango da hizkuntz eskakizuna betetzea." zazpigarren atalean, berriz,
|
hizkuntza
eskakizunen derrigortasun daten esleipena modu proportzional eta bidezkoan egingo dela jasotzen da, lanpostuaren maila edo titulazio mota kontutan hartu gabe. zortzigarren atalean jasotzen da euskal administrazio publikoak ahaleginduko direla langileek hizkuntza gaitasun egokia izan dezaten, horretarako beharrezko neurriak hartuz. bestalde, 98 artikuluaren laugarren atalean jasotzen da euskararen...
|
2021
|
|
Horrekin, hizkuntza eskakizunen sistemaren helburua urratzen da, hura' nahierako' sistema bat bilakatuz, boluntarismo politikora irekia; gainera, erkidegoko erakunde komunek hizkuntza politikaren zuzendaritzari uko egitea dakar, funtsezko elementua izan arren Estatutua onartzeko itunean.
|
Hizkuntza
eskakizunari derrigortasun data ezarri nahi zaio lanpostu guztietan (hortik aurrera, hizkuntza eskakizuna nahitaez bete behar da lanpostu horretan sartzeko edo lanpostuari eusteko), eta horrek esan nahi du herri administrazioetako hizkuntza normalizazioaren helburua (pertsonen hizkuntza eskubideen erabilera eraginkorra bermatzekoa zena) aldatzen dela, administrazioen euskalduntzea, bera, sistemar...
|
|
Horrekin, hizkuntza eskakizunen sistemaren helburua urratzen da. [...]
|
Hizkuntza
eskakizunari derrigortasun data ezarri nahi zaio lanpostu guztietan administrazioetako hizkuntza normalizazioaren helburua (pertsonen hizkuntza eskubideen erabilera eraginkorra bermatzekoa zena) aldatzen dela».
|
2023
|
|
Bilboko Administrazioren Auzien 1 zenbakiko Epaitegiak sententzia bat ebatzi zuen, zeinean atzera botatzen baitzen Erandion (Bizkaia) udaltzain jarduteko lanpostu bati ezarritako
|
hizkuntza
eskakizunaren derrigortasuna. Arrazoibide gisara, propio aipatu zituen Uliazpi fundazioaren inguruan emandako sententzian EAEko Auzitegi Nagusian erabilitako argudioak.
|
|
Kezka handia dago gaiaren inguruan eta Kontseiluak azaroaren 4rako manifestazio batera deitu du euskara eskakizunen kontrako «oldarraldi judiziala» salatzeko. Hazten jarraituko duen susmoa dago, gainera; apirilean Bilboko Administrazioren Auzien 1 Epaitegiak ebatzitako sententzia batek, zeinean atzera botatzen baiten Erandion (Bizkaia) udaltzain jarduteko lanpostu bati ezarritako
|
hizkuntza
eskakizunaren derrigortasuna, propio aipatzen dira argudio gisara Uliazpi fundazioaren aurkako ebazpenean erabilitako arrazoibideak.
|