Emaitzak: 6
2002 | ||
Ekintzen aldetik, hainbat ekintza eratu genituen; denak bideratuta daude.Lehenengo eta behin, | hizkuntza ereduak ezarri genituen. Horretarako erabilitakoirizpideak hauexek izan ziren: | |
2005 | ||
1979an, EAEko Autonomia Estatutuaonartzearekin batera, hezkuntza maila guztietan euskara eta gaztelania nahitaezkohizkuntza bihurtu ziren. Gerora, erkidego horretan, Euskararen NormalizazioarenLegeak (1982) euskara ikasteko | hizkuntza ereduak ezarri zituen ikastetxeetan.1983 urtean, IRALE programaren bitartez, irakasleen alfabetatzea eta euskalduntzea arautu zen, irakasleek euskarazko eskolak edo eskolak euskaraz ematekonahikoa gaitasun izan zezaten. | |
2009 | ||
Horretarako gutxinaka gutxinaka arauak, ereduak eta legeak ezarriko dizkiegu, betiere kontuan izanik aldaketa horiek mozorratu ditugula, ezer gutxi suma dezaten. Lehenengo gauza | hizkuntza ereduak ezartzea izango da. Horrela atzerriko hizkuntzak sartuko ditugu eskoletan, horien artean aukera dezaten. | |
2019 | ||
EGak, ukipen egoeran bakarrik sortzen den gramatikalizazioa izanik, gutxienez bi hizkuntza barne hartzen ditu: eredu hizkuntza (E hizkuntza), ukipen egoeran dauden bertze | hizkuntzendako eredua ezartzen duena, eta errepikapen hizkuntza (ER hizkuntza), E hizkuntzak ezarritako eredua jasotzen eta garatzen duena (Heine & Kuteva, 2003: 531). | |
2023 | ||
Baina gutxi aipatzen da, halaber, esan zuela hizkuntza ereduek aukera askeari eta Nafarroako Parlamentuko akordioei erantzuten dietela (UPNko gobernuek ez zuten gehiengorik izaten, zerrenda bozkatuenaren sistemaren bidez sartzen zirelako edo gutxiengoan gobernatzen zutelako PSNren abstentzioarekin inbestituak izan ondoren), eta derrigorrezko IIP PAIren hedapen masiboarekin dozenaka ikastetxetara, aurretik Parlamentuan eskatzen zena baino gutxiago aurreratu behar izan zutela eredu horietan. Hitz horien aurrean, ikusten da ez UPNri (A, B, D eta G | hizkuntza ereduak ezarri zituen Euskararen Legearen alde bozkatu ez zuena), ez Barcinari, ez Artetari, ez FAESi, ez zaizkiela inoiz gustatu A, B eta ereduak; eta izatez sasi eredu berri bat den PAIrekin, Parlamentuko gehiengoari iseka egitea lortu zutela, legezko ereduak indargabetzen dituen programa hori inposatuz. | |
Hizkuntza ereduen inguruan ere kritiko agertu dira Harro plataformakoak. Izan ere, uste dute bidea ematen duela ikastetxe bakoitzak nahi duen | hizkuntza eredua ezartzeko, «B2 maila lortzeko bermerik eman gabe». |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 6 (0,04) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
hizkuntzendako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Berria | 2 (0,01) |
UEU | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza eredu | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza eredu ezarri | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |