2010
|
|
Beren aurrekoek ez bezalako aberastasun bikoitza dute berekin. Lekuan lekuko euskalkia ulertzeaz (eta hainbatean erabiltzeaz) gainera
|
hizkuntza
eredu bateratuaz badakite jarduten: kapaz dira Euskal herriko beste euskaldun (alfabetatu) gehienekin euskaraz jarduteko, huntaz eta hartaz272 Bestetik, hitzezko trebetasunei idatzizkoak erantsi dizkiete beren hizkera sortan.
|
2016
|
|
• Etxetik euskaldun diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotzen, zabaltzen eta aberasten ari da eskola: etxetik dakarten gaitasuna zabaltzen, aberasten, etxeko erregistro informaletatik erregistro formalagoetarako bidea indartzen du eskolak; ahozko jarduna idatzizko planora eta irakurrizkora hedatzen du, eta
|
hizkuntzaren
eredu bateratu baterako ateak zabaltzen eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatzen.
|
|
a) Etxetik euskaldun390 diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotu egin dezake euskal eskolak: ikasle euskaldunek etxetik dakarten gaitasuna zabaldu, aberastu, etxeko erregistro informaletik erregistro formalagorako bidea indartu, ahozko jarduna idatzizko eta irakurrizko planora hedatu,
|
hizkuntzaren
eredu bateraturako ateak zabaldu eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatu. b) Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin ditzake eskolak, halako neurri batean. " Neurri batean" diogu, eskola bidez L2 ikastea edo (euskaraz egiteko adina) ez ikastea eskolan eta, bereziki, eskolatik kanpora L2 horretan jarduteak edo ez jarduteak bideratzen duelako nagusiki391 Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren hitz etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har.
|
2018
|
|
boterea antolatzeko eta erregulatzeko tresnei sare instituzionala, administrazioa, enpresa..., ezagutza sortzeko eta balioztatzeko moduei hezkuntza sistema, zientziarena..., imajinario partekatua eratzeko narratiba guztiei literatura, ikus entzunezkoak, arte eszenikoak, musika, hedabideak..., harremanak izateko moldeei hedabideak berriro ere, sare sozialak...... Pentsaezina da alor horiek denak betetzea
|
hizkuntza
eredu bateratu bat gabe.
|
2019
|
|
Xede helburu nagusiak esfera publiko formal idatzi landuan ezarri ditugu maiz:
|
hizkuntzaren
eredu bateratua eskuratzea; etxetik euskaldun den belaunaldi berria eskolan (edota euskaltegian) alfabetatuz noranahiko euskaldun trebe landu jakitun bihurtzea, ama hizkuntzaz erdaldun den gehiengo zabala eskola sistemaren eta komunikabideen laguntzaz euskalduntzea eta euskal hiztun herriari, horrela, hain beharrezkoa duen sostengu demolinguistikoa
|
|
Bigarrenik,, eguneroko mintzagai arruntez gain, ordura arte erdaraz landu eta bideratutako gai jaso eta formalez euskaraz jardun ahal izatea?, hitzez nahiz idatziz. Eta hirugarrenik,, euskaraz ez dakitenei euskaraz ikasteko
|
hizkuntza
eredu bateratua eskaintzea?.
|
2020
|
|
Demolinguistikaz ko pisu absolutua eta erlatiboa(...), espazio soziofuntzionalar en araberako erabileraespektro diferenteak, interakzio sareen zenbatekoa eta, euskara erdaren konpartimentazio soziofuntzional gero eta kamutsagoa,
|
hizkuntza
eredu bateratuaren onarpeneta barneratze maila desberdinak, etab.
|