Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2002
‎Unibertsitatera sartzean hiru hizkuntza horietan nolakomaila duten arabera, ikasketa ibilbide ezberdinak planifikatu dira helburura iristeko. Hasieran ezberdinak diren hizkuntza ereduak bata besterantz hurbilduz joango dira, eredu eleanitz bakarrera iritsi arte. Eztabaidatu da euskaraz zer material didaktiko egon den, gutxienez, argi baitago itzulpenabaino areago sorkuntza lehenesten dela eredu horretan.
2005
‎Aldaketa berehalakoa eta atzera ezinezkoa izan zen. Idazle belaunaldi gazteek beste hizkuntza eredu bat, eta batera beste literatura bat ahalbidetu zuten, arrakastaz. Horrek tradizioarekiko etena ekarri zuen, ez istilurik gabe, gainera.
2007
‎eskolarako hizkuntz ereduen moldaketa. Izan ere, euskara eta gaztelania ikastea bermatuko duen hizkuntz eredu baten alde metatutako esperientziak ikertu ondoren ondorioztatu da aspaldidanik genekiena, hau da, eredu euskalduna izan dela aurreikusitako hezkuntza helburuak lortzeko balekoa zen bakarra eta, beraz, Eusko Legebiltzarrak hobetsi du eredu bakar horren alde jotzeko hautua.
2008
‎SMTn oinarria estatistikan dago: itzulpenenetan errepikatzen (abiapuntu hizkuntzan eta xede hizkuntzan) diren hitz multzoak (hitz solteak zein multzoak, linguistikoki unitateak direnak edo ez) dira ustiatzen diren elementuak, eta gero elementu horiek ondo konbinatzeko xede hizkuntzaren hizkuntza eredu bat erabiltzen da. Ideia sinplea da:
‎ortografia proiektuak, hiztegiak, gramatikak, operak, ikastetxeak, Akademia... Produktu eta erakunde hauek gizarteari mezu jakin bat transmititzeaz gain( hizkuntza eredu bat, eskolatze proposamen bat...), Euskal Herriko kultur bizitzan parte hartzen zuten gainerako botere­guneekin eta eremuekin interaktuatu zuten. Izan ere, Azkuek sortutako erakunde askoren helburua, bere proiektuei autoritatea ematea zen, boterea lortzea.
‎Euskalkia aintzat hartu eta landu nahi duen proiektu batean ezin dugu ahantzi eskolan erabili beharreko materialean egin liratekeen egokitzapenak. Gehienean, material didaktikoa hizkuntza eredu baten aldaera formalean egiten da, eta praktikan, sarritan, testu-liburua bihurtzen da eskolako curriculuma.
2009
‎(2006). " Euskara eta gaztelania ikastea bermatuko duen hizkuntz eredu baten alde". Bat.Soziolinguistika aldizkaria 60, 99
‎Gaur egun, EAEko unibertsitate ikasle gehienak elebidun hezkuntzaren erreferentziazko hizkuntza ereduetakoren batean(" A"," B" edo" D") eskolatuak izan dira. Gehienek euskara edo gaztelania dute bigarren hizkuntza —batez ere Elebitasunari buruzko 1983ko Dekretua onartu zenetik aurrera—, eta atzerriko hizkuntza bat ikasten dute (ingelesa, frantsesa...) eremu akademikoan.
‎Euskaltzaindiak hizkuntza ereduren baten alde egiten duenero sekulako kritika zaparrada jaso izan du. Gogoangarriak dira batasuna zela-eta aranistek eman zioten egurra.
‎Gauzak horrela harturik, eta obra orori beti akatsak, edo zenbait gauza hobeki egin zitekeenik ere, kausi dakizkiokeela onartuz, ez da dudarik enetzat, Euskaltzaindiaren lana, azken lau hamarkadetan bereziki, biziki emankorra izan dela. Bai, gaurko gizarteari doakion hizkuntza eredu baten agerrarazteko baitezpadako norabideak eman dituelako, baita ere bere gain hartu dituelako bertzelako zenbait eginkizun, oinarrizkoak eta bertze nehork egin ez zitzakeenak, hala nola, bertzeak bertze, ororen euskararen moldatzeko baliagarri diren hiztegi eta gramatika lanak, herri hizkeren altxorra biltzen duen atlasa (azkenean laster argitaratzekoa), edo oraino onomastikakoak.... Nire ustez, abiatzean gauzak zertan zeuden gogoan izanik, euskal gizarteak euskararen alde egin dituen lan handietan Euskaltzaindiak bere bereak zituenak, garrantzizkoenak behintzat, franko ongi bete ditu.
‎Gure eskubideen defentsan iruzurrei aurre egiteko garaia da. Euskalduntzearen bidean herritarrek elkarlanean aritu behar dugu, herriz herri eta auzoz auzo dinamikak piztuz, gure eskubideen bermea exijituz, benetan euskaldunduko duen hizkuntz eredu bat aldarrikatuz. Iruzurren aurrean erantzun behar dugu, dituzten benetako asmoak azaleratuz, gure seme alabak ereduan matrikulatuz, Nafarroako Gobernuari euskalduntzearen aldeko uholdearen indarra erakutsiz.
2011
Hizkuntza eredu baten alde edo kontra egoteak auzi linguistikoaren mugak gainditzen zituen. Fenomeno zabalago baten parte zen, eta politika, kultura eta moralarekin estuki lotuta zegoen.
2016
‎Beraz, ez da harritzekoa 1946ko gazteek, tokiko aldaeraren bat jatorriz hitz egiteaz gain, hizkuntza eredu baten erreferentzia gutxi gorabehera estandarizatuaz eta, nola edo hala, prestigiozkoaz jabetzea. Horrek beren hizkuntza kontzientzia sendotu zuen.
2017
‎Baztertu ein dda bai... Euskaltzaindian partetik, eztauelako iñola be sustatu, ez euskalkixa be ez ta sustatu, ikastolaren sorreratik bultzatu da eh... hizkuntz eredu bat irakasle danak Almenen, Luis Ezeizan (Eskoriatzako ikastola eta eskola publikoa dira) eh... euskara batue itten auen, euskalkixa zuzen erabiltzen eztakigu. Euskalkiko aditz mordua galdu inttugu, zer esango ia hikana...
‎Gaur egungo euskara batua izeneko hizkuntza ereduaren oinarriak finkatu eta idazteko arau batzuk gomendatu zituen Euskararen Akademiak. Garai hartan zegoen euskalkien aniztasunaren aurrean, Euskaltzaindiak erabaki zuen euskara batua beharrezkoa zela gure hizkuntzaren berreskurapenerako eta biziraupenerako, leku guztietako euskaldunok elkarri ondo ulertzeko hizkuntza eredu bat izateko. Beraz, hizkera desberdinetako hiztunen arteko ulergarritasuna bermatzea izan da kode estandarraren xede nagusia, euskal hiztunen kopurua handitzeko eta gure hizkuntza komunitatea trinkotzeko.
2020
‎Hizkuntza ereduei dagokienez, 4 Euskal Autonomia Erkidegoan badago hizkuntza ereduen politika bat. Horren arabera, hizkuntza eredu bat baino gehiago dago aukeran. A ereduan, irakaskuntza osoa gaztelaniaz egiten da, eta badago euskara ikasgaia.
‎4 Euskal Autonomia Erkidegoan badago hizkuntza ereduen politika bat. Horren arabera, hizkuntza eredu bat baino gehiago dago aukeran. A ereduan, irakaskuntza osoa gaztelaniaz egiten da, eta badago euskara ikasgaia.
2022
‎Sentitzen dut, OpenAI adimen artifizialaren inguruko ikerketa enpresak entrenatutako hizkuntza eredu bat naizenez, ez dut neure burua entrenatzeko edo nire errendimendua hobetzeko gaitasunik. Informazioa eta laguntza emateko diseinatutako programa bat naiz, eta nire erantzunak aurrez jasotako informazioetan oinarritzen dira.
2023
‎Botere judizialak ezin du ezarri administrazioaren zerbitzuen antolakuntza. Epaileek udal arauen zuzentasunaz jardutera mugatu behar dute, ez hizkuntza eredu baten edo bestearen alde egin, administrazioa ordezkatuz eta bere hizkuntza eskumenak mugatuz. Epaileei ez dagokie araututako hizkuntza sistema ordezkatzerik, ezta aldatzerik ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia