Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2005
‎Euskarazko eskolatzeak duen oztoporik handienetako bat hauxe da: Nafarroan eta Iparraldean ez duela ofizialtasunik. Honako taula honetan, 1997 98ikasturtean euskarazko ikasleen datuak ikus ditzakegu, hizkuntza ereduen arabera:
2006
‎Ikasle etorkinen banaketa hizkuntza ereduaren arabera, ondorengo hau da:
2008
‎Ideia eta helburu nagusienekin ados egonik, plan horien eraginkortasuna eskasa izango da berriro ere arazoen erroetara jo ezean eta pertsonen eta herrien eskubideek urratuta jarraitzen duten bitartean; Tuterakoa adibide. Nafarroako hizkuntza ereduaren arabera ikasleek ez dute euskaraz ikasteko eskubiderik Tuteran, eta ikastola da euskarazko irakaskuntza eskaintzen duen hezigune bakarra.
‎Ikus dezagun zein den egoera kopuruetan. Eusko Jaurlaritzaren datuen arabera, 2007 ikasturtearen hasieran etorkinak 17.000 ziren derrigorrezko hezkuntzan, ikasle guztien %5, 5 Gaur egun EAEn etorkinak horrela banatzen dira hizkuntza ereduen arabera: etorkinen %45, 4 A ereduan dago eskolatuta, %27, 8 ereduan eta %26, 8 D ereduan6 Kopuru osoarekin konparatu ahal dugu:
2009
‎Lehenengo eta behin, egun hegoaldean ezarritako eskola hizkuntza ereduei gure kritika azaldu. Anitzak en ezin dugu ulertu bere burua demokratikotzat, aurrerakoitzat eta barne hartzailetzat daukan hezkuntza sistema batek nola manten dezakeen eskola eskaintza segregatzaile eta diskriminatzaile bat, hizkuntza ereduen arabera banatuta. Banaketa horrek, gainera, batere desiragarriak ez diren errealitateak sortu ditu gure eskola mapan.
‎Uste hori gero eta jende gehiagoren konbentzimendu bihurtu zelarik, eta gizartean gero eta onarpen zabalagoa izatera iritsi zelarik, 1982ko Euskararen Legearen eskutik, 1983az geroztik irakaskuntza elebiduna garatu da A, B eta D hizkuntza ereduen arabera. ereduan euskaraz irakasten da, eta A ereduan, berriz, gaztelaniaz nagusiki; ereduan bi hizkuntza erabiltzen dira irakasbide moduan.
2010
‎1982ko euskararen legearen eskutik, 1983az geroztik irakaskuntza elebiduna garatu da a, b eta d hizkuntza ereduen arabera. gurasoek hautatzen dute, eredu horien artean, seme alabentzako gogokoen dutena. hogeita bost urtean zehar pixkanaka baina etengabe beherantz eraman dute a eredua gurasoek; gorantz, berriz, batez ere d eredua eta, neurri apalagoan, b eredua. euskaraz gaitasun altuagoa eskuratzeko baliagarriago edo lagungarriago diren irakastereduen aldeko hautua egin dute guraso gehienek. nahikoa ... irakastereduen sistema baliagarria izan dela, gurasoek gero eta proportzio altuagoan euskarazko irakaskuntza trinkoenaren alde egin dutela eta, jakina, irakasleek eta herri aginteek aldaketa hau ahalbidetu dutela. unibertsitatean ere izan du isla euskararen hazkundeak. unibertsitatea, beranduago hasita bada ere, hazkunde horren eragileetariko bat izan da, eta izaten ari da. euskararentzat guztiz berria da unibertsitatearen eremua; euskarak irabazi duen esparru berrietako bat da. urtez urte gehituz joan da unibertsitatean sartzeko hautaprobak euskaraz egitea aukeratu duten ikasleen kopurua.
‎4 Ikerketa eredu kuantitatibo klasikoetan oinarrituta daude artikulu honetan aurkezten diren emaitzak. Landa lana 2009ko azaroa eta 2010 otsaila bitartean gauzatu da, galdera sorta autoaplikatuaren bidez, eta ikasgelan zerabilten hizkuntza ereduaren arabera erantzun diete gazteek 29 galderei (euskaraz, frantsesez edo gaztelaniaz). Akats tartearen kalkulua (erabat ausazkoak diren laginketei egozgarria)%+/ 4,1ekoa da unibertso osorako,% 95,5eko konfiantza mailarako, p= q% 50,0 hipotesirik kontrakoenarentzat.
2014
‎Ondorioz," hezkuntza eskaintza berrantolatzeko" eskaera luzatu diote Foru Gobernuari," banaketa bat eman den ikastetxe orotan hizkuntza eredu guztiak" eskaini ditzan. Diotenez, eskolak" bizikidetzarako eskubidea" bermatu behar du, eta zentroak hizkuntza ereduen arabera banatzeak ez omen du holakorik lortzen.
‎Baina Ramos ez dator bat irakurketa horrekin, eta ez du uste zentroak hizkuntza ereduen arabera banatzeko joera hori" eguraldia bezala etortzen den zerbait" izan denik. Oso bestelakoa da bere azalpena:
‎8 taula: Ikasleen matrikulazioaren bilakaera EAEko ikasmaila ez unibertsitarioetan hizkuntza ereduaren arabera(). Iturria:
2016
‎Nafarroako Gobernuak Iruñeko Sanduzelai auzoan ereduko institutu bat egingo duela iragarri du. Era berean, Sarrigurenen bigarren eskola eraiki, eta ikasleak hizkuntza ereduaren arabera banatuko dituzte.
‎Iruñeko Sanduzelai auzoan institutu berria egin, eta Sarrigurenen bigarren eskola eraiki. Azken horretan, gainera, ikasleak hizkuntza ereduaren arabera banatzea lortu dute gurasoek.
‎A, G eta D. Eredu euskalduneko gurasoek bi borroka izan dituzte beraz: eskola berria lortu, eta hizkuntza ereduaren arabera banatzea.
‎Orduan, Denok Bat Denok D plataformak eredu erdalduneko Edusarri taldearekin batera hizkuntza ereduen banaketaren aldeko manifestua idatzi zuen. Azkenean, duela bi aste, gobernuak baieztatu zuen heldu den ikasturtean Sarrigurengo eskolak hizkuntza ereduen arabera banatuko dituztela.
hizkuntza ereduaren arabera hautatu dugu hizkuntza (euskara, gaztelania edo frantsesa).
2018
‎Irakasleek, nolanahi ere, ezinbestekotzat jotzen dute ikasle horiek euskaraz heztea. «Hala ez balitz, diskriminazioa litzateke», uste du Landak.Interesgarria da ikustea hizkuntza ereduen arabera nolako aldea dagoen ikasleen maila sozioekonomikoan. Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako datuak bildu ditu ISEI Irakats Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak.
Hizkuntza ereduen arabera banakatutako datuei dagokienez, sare publikoak 41.734 ikasle ditu A eta G ereduetan eta 19.904 ikasle B eta ereduetan. Bestetik, sare itunduak 30.478 ikasle ditu A eta G ereduetan eta 6.406 e ikasle B eta ereduetan.
2019
Hizkuntza ereduen arabera, A eta G ereduek 70.518 matrikula bildu dituzte guztira (72.451 matrikula, iazko ikasturtean), eta B eta ereduek 25.172 matrikula (26.134 matrikula, 2018/ 2019 ikasturtean).
2020
‎6 TAULA: ESKOLAKO ERABILERA OROKORRAREN AZTERKETA LONGITUDINALA, HIZKUNTZA EREDUAREN ARABERA (IKASLERIA OSOA)
‎4 GRAFIKOA: ESKOLAKO ERABILERA OROKORRAREN MUDANTZA, HIZKUNTZA EREDUAREN ARABERA (IKASLERIA OSOA)
Hizkuntza ereduen arabera, 197 ikaslek gaztelaniaz egingo dute proba, eta gainerako 54ek, euskaraz.
2021
‎Matrikulatutako ikasleak hizkuntza ereduaren arabera Euskal AEn(%) Unibertsitatetik kanpoko araubide orokorreko irakaskuntzetan
‎EUSTAT (f.g.). Matrikulatutako ikasleak hizkuntza ereduaren arabera Euskal Autonomia Erkidegoan [https://eu.eustat.eus/indic/ indicadoresgraficosvista.aspx, idgraf= 16356&opt= 0&tema= 300]
‎Sarearen arabera ez ezik, desberdintasunak daude hizkuntza ereduaren arabera ere. Batez ere, A ereduan —ikasgai denak gazteleraz egiten dituzte, euskara ikasgaia izan ezik— eta ereduan —ikasgaien erdiak gazteleraz egiten dituzte, eta beste erdiak, euskaraz— pilatzen dira jatorri atzerritarreko ikasleak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia