Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Dakigunez, ezagutzen ditugun lan soziolinguistikoei esker, Euskal Herrian zonalde ezberdinakbereizten ditugu. Horietan euskara ala gaztelania izango da giro hizkuntza nagusia.Halere, badakigu ikaslea bizi den auzoko giroak edo bere testuinguru hurbilekogiro hizkuntzak ere eragin handia izango duela erabiliko duen hizkuntzan, eta, halaber, bere motibazioan eta hizkuntzaren ezagutzan. Errealitate hori, ordea, aldatzen ari dela esan daiteke.
2010
‎Gaur egun, ordea, ez da nahikoa euskarazko formazioa, ezta euskarazko konpetentzia altua lortzea ere. Izan ere, aniztasunaren aroak hizkuntzari ere eragin dio eta dagoeneko gure hizkuntza xedeak eta xede horiek bermatzeko bideak hirukoiztu egin dira: etorkizuneko irakasle eleaniztunak nahi ditugu, hiru hizkuntzatan txukun moldatuko direnak eta horrek eragin du curriculuma ere, neurri garrantzitsu batean, xede horien karietara egokitzea, alegia, hiru hizkuntzei toki esanguratsua egitea.
2011
‎Telebistaren eragina hain handia izanda, erabilitako hizkuntzak ere eragingo du.
2012
‎Aipatutako egoera berriak izugarrizko eragina izan zuen Barakaldoko garapenean zein etorkizunean, bai politikoki baita sozialki ere; industria gune garrantzitsua izanik sozialismoak indar handia izan du hirian, ezkerralde osoan bezala. errealitate horrek hizkuntzan ere eragin zuen, bertakoek euskara galduta edo ia galduta zeukaten eta kanpokoek ez zuten ikasi; beraz, gaztelania nagusitu zen.
2015
‎Slalom egokitua antolatu zuten Udarregi Ikastolako ikasleekin duela ez asko. Baina hezkuntza zentroetako eremuetik atera eta plazara, herriz herri Gipuzkoa osora zabaldu nahi dute kirol egokitua.Terminologia egokiaren garrantziaAipaturiko erronkez gain, hizkuntzan ere eragin nahi dute federaziotik. Sarri ahotan modu desegokian baliatzen dugun terminologian.
‎Slalom egokitua antolatu zuten Udarregi Ikastolako ikasleekin duela ez asko. Baina hezkuntza zentroetako eremuetik atera eta plazara, herriz herri Gipuzkoa osora zabaldu nahi dute kirol egokitua.Terminologia egokiaren garrantziaAipaturiko erronkez gain, hizkuntzan ere eragin nahi dute federaziotik. Sarri ahotan modu desegokian baliatzen dugun terminologian.
2019
‎Nekazaritzari, lurra lantzeari esker kultura dugu. Horrek hizkuntzan ere eragin handia izan du. Ikaragarrizko aberastasun hori laburtzen eta galtzen ari gara.
2020
‎Aipatutako aldaketa hauek ikusgarriak dira, eta besteak beste, komunikazio ekintza burutzeko darabilten hizkuntzan ere eragin dute (Fuentes, 2014).
2023
‎Aldi berean, hizkuntza batean lortzen dugun konpetenzia maila altua bada, horrek gure beste hizkuntzetan ere eragina du, haiek aberastuta. Ondoko grafikoan irudikatu da fenomeno hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia