Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎6 Azaldu barik geratu ziren adierazpideez mintzatu ginen guztion artean, eta baldintza sozialek hizkuntzaren erabileran duten garrantziaz mintzatuta amaitugenuen saioa.
2008
‎Daniel Cassany irakasle kataluniarrak ongi asko aztertu ditu iraultza digitalak hizkuntza erabileran duen eragina. Ikus ditzagun ohiko komunikazioaren eta komunikazio digitalaren arteko alde batzuk:
2009
‎Lehenengo dimentsioak (A dimentsioak) hizkuntzaren erabilera du aztergai; hots, leku eta une jakin batean hiztunen jarduna deskribatzen du. Zutabe horretan (zutabe horretako bost gelaxka horietariko batean) sailkatzen dira, hortaz, erabilerari buruzko informazioa dakarten aipuak.
‎Lehenengo dimentsioak (A dimentsioak) hizkuntzaren erabilera du aztergai.
‎Ikusten denez, generoa ez da luze ikertua izan hurbilpen honetatik, bainageneroarekiko estereotipoek hizkuntzaren erabileran duten isla ageri da moduezberdinetan. Generoen arteko harremanak dituzten ezaugarriak hobeto ulertzekoeta hizkuntzaren erabilerak generoen arteko harremanak iraunarazteko duenzeresana gehiago argitzearren egin ziren hiru ikerketa aurkezten dira jarraian.
‎Atal honetan hiru ikerketetan hizkuntzaren erabilerarekin lotutako emaitzanagusiak aurkezten dira. Estereotipoek hizkuntzaren erabileran zuten eraginaaurreikusten zuten hipotesiak egiaztatzen ote ziren frogatzeko egindako bariantzaanalisiaren emaitzak dira, hain zuzen, non faktoreak manipulatutako aldagaiaskeak izan ziren, alegia, aktoreen generoa, portaera edo jardueraren izaera eta testuingurua. Mendeko aldagaia zen hizkuntzaren abstrakzio mailak 1etik 4rako baliohar dezake, balio altuagoei abstrakzio maila handiagoa dagokielarik.
‎Adibide horrekin gogorazi nahi dugu ezen, lehen ikusi dugun bezala, katalan kantagintzak nortasun kultural nazional bat proiektatzea lortzeko zeukan problema hizkuntzaren erabileran zuela bere erdigunea. 1976ko Mallorcako Kanta Jaialdian Raimonek eta Pi de la Serrak Serrat bertan behera uztea edo agertokian kantari elebidunekin batera. Joan Molas eta Núria Batalla ziren ordezkari nagusiak?
2011
‎Bere proposamena, beste artikulu batzuetan adierazi duen moduan, banaketa funtzionalean eta arnas-guneetan oinarritzen du. Bukaerako orrialdeetan bere proposamena praktikara eramateko eta arnas-guneen pisua indartzeko zeintzuk diren irabazi behar diren eremuak azaltzen du. proposamena argia da, nire ustez gehiago landu litzateke euskararen erregistroen problematika, euskararen barne diglosiak hizkuntzaren erabilerarako duen pisua aztertuz. gainera interesgarria litzateke 123 orrialdean agertzen den ondorengo esaldia" posible da, ordea, herritarren interes hurbila erakartzen duten gaiak euskaraz landu eta zirkulazioan jartzea" komunikazio teorietatik aztertzea, bereziki" framing"" agenda setting" eta" priming" ikuspuntutik (Martinez de Lunak, 2010:... 53).
‎Baldintza politiko eta burujabetasun nazionalaren eskuko omen dira mendeko hizkuntzaren erabilerak dituen ahalak eta ezinak. Hitzez hitz, hona tesiaren muina laburbilduta:
2013
‎motiborik bada pentsatzeko, 13 urteko gazte askok euren artean duen euskarazko erabileramaila horrek gora egingo duela adinean gora egin ahala. Beren nortasuna eraikitzeko eta gizartera egokitzeko bidean gazteen jarduerak beren hizkuntza erabileran duen isla legoke hipotesi honen atzean.
2014
‎Miren Artetxe – Bertsolaritzaren eragina Lapurdiko bertso eskoletako gazteen identitatean eta hizkuntza erabileran dituela BEk: BEko kideek praktika komun bat dute, BEn bertan astero gauzatzen dutena, alde batetik, eta BEz kanpo BEko kideekin gauzatzen dutena bestetik (topaketak, saioak, asteburutako festa giroko planak...).
2017
‎Pasa den udaberritik, euskara turismo eskaintzan nabarmentzeko eta babesteko lanean ari da Uema, hainbat udalerrirekin batera. " Turismoak hizkuntzen erabileran duen garrantziaz ohartuta, eta euskara ondare bezala erakusteko urrats berriak garatu eta landu behar direla sinetsita, lantaldea osatu zuen Uemak, bertako kide diren herrietako euskara teknikariekin, eta lanean ari da harrezkero", azaldu du Labakak. Lantalde horren lanaren oinarrian hainbat gogoeta daude:
2018
‎Artikulu honek euskararen erabilerak epealdian jorratu duen bilakaera ulertzeko gakoak aurkeztu eta azaltzen ditu. Bertan, harreman sareak eta hitz egiteko erraztasunak hizkuntzaren erabileran duten eragina azpimarratzen da. Horrekin batera, egileak defendatzen du familia bidezko transmisioa dela euskara biziberritzeko funtsezko tresna.
2023
‎— Familia euskaldunak ahaldundu nahi ditu. Egitasmo honi esker, beste familiekin batera hizkuntzaren erabileran duten protagonismoaz jabe egiteaz gain, familiok euskaraz aritzeko ahaldundu eginen dira, eta esparruarekiko atxikipena eta horren jabetza gauzatuko dira, egoera diglosikoek sorrarazten ohi dituzten egoera eta sentsazio deserosoak gaindituz.
‎Haurren ikasketa prozesua instrumentala da. Prozesu honek hizkuntzaren erabilera du abiapuntua, umeek entzun eta hitz egiten baitute hizkuntzaren mekanismoez jabetu gabe: ondoren, hizkuntza erabiltzearen poderioz, umeek handitzen eta hobetzen dute hizkuntzaren ezagutza; eta, azkenik, hizkuntza gero eta hobeki dakitela konturatzean, umeengan hizkuntzarekiko motibazio positiboa sortzen da, komunikatzeko duten behar naturalak eraginda.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia