2007
|
|
Haren arabera, pertsonengan aldaketa eragitea hainbat faktoreren baitan dago.
|
Hizkuntzaren
erabilera ohiturak aldatzean Goleman en ustez abilezia teknikoek baino (hau da hizkuntza gaitasuna, edo ezagutza edo hau ikasteko duen koefiziente intelektuala...) abilezia emozionalek izango dute garrantzia edo eragina (euskara erabiltzeak sortzen dion sentsazioa, euskarak suposatzen dizkion lotura afektiboak, emoziozko aldaerak...). Golemanen ustez, gainera, bi abilezia hauek proportzio desorekatuan banatzen dira:
|
|
|
Hizkuntzaren
erabilera ohiturak aldatzean Goleman en ustez abilezia teknikoek baino (hau da hizkuntza gaitasuna, edo ezagutza edo hau ikasteko duen koefiziente intelektuala...) abilezia emozionalek izango dute garrantzia edo eragina (euskara erabiltzeak sortzen dion sentsazioa, euskarak suposatzen dizkion lotura afektiboak, emoziozko aldaerak...). Golemanen ustez, gainera, bi abilezia hauek proportzio desorekatuan banatzen dira:
|
|
Horretaz gain, talde sustatzaileen, ibarreko komunikabideen eta beste antzeko egitasmoen berri ematen du blogak. Jakina denez, Mintzakide egitasmoa Sakanan euskara ikasten ari direnei edota
|
hizkuntza
erabilera ohiturak aldatu nahi dituztenei euskara praktikatzeko sortu da. Bide batez pertsona horiek eta beste herrikide euskaldunak ezagutzeko bidea emanen du Mintzakidek.
|
2012
|
|
Euskara eskolan sartzeak berebiziko ondorioak izan ditu
|
hizkuntzaren
erabilera ohituretan, eskolatik kanpo, familian eta herrian.
|
|
Baztango herrietako eskoletako maisu maistrek erdara hutsezko eskolak euskara abiada bizian galbidera zeramala uste dute: " hori izan zen joera bat... galtzen ari zen" (Landa koadernoa [Lk],). euskara eskolan sartzeak berebiziko ondorioak izan ditu
|
hizkuntzaren
erabilera ohituretan, eskolatik kanpo, familian eta herrian: " eskolaren eraginez.
|
|
Haurrei hitz egitean zuzeneko transmisioa burutzen dugu, baina gainontzeko pertsonei, gure adinkideei hitz egiten diegunean ere inguruko haurrei zeharkako transmisioa egiten ari gara. Beraiei zuzentzen ari ez bagara ere, helduon
|
hizkuntza
erabilera ohiturak zein diren jasotzen dute inguruan ikusten dituzten jokabideetatik, eta zeharkako mezu horiek etorkizunean euskara erabiliko duten edo ez erabakitzean eragina dute. Horrek guztiak hausnarketarako atea irekitzen digu:
|
|
Haurrei hitz egitean zuzeneko transmisioa burutzen dugu, baina gainontzeko pertsonei, gure adinkideei hitz egiten diegunean ere inguruko haurrei zeharkako transmisioa egiten ari gara. Beraiei zuzentzen ari ez bagara ere, helduon
|
hizkuntza
erabilera ohiturak zein diren jasotzen dute inguruan ikusten dituzten jokabideetatik, eta zeharkako mezu horiek etorkizunean euskara erabiliko duten edo ez erabakitzean eragina dute. euskaraz burutu, nagusiok erabiliko ez dugun hizkuntza bada. Zein helbururekin hartzen dugu haurrei euskaraz hitz egiteko erabakia?
|
2014
|
|
Lagunarteko
|
hizkuntz
erabileran ohitura eta haien hitzetan" naturalki ateratzen dena" ri erreparatzen diote.
|
2015
|
|
Koaliziotik gogorarazi dutenez, bi urtetik gorako altsasuarrek hurrengo astetan etxean jasoko dutela azaldu dute EH Bildutik. Euskararen ezagutza mailaz,
|
hizkuntza
erabilera ohiturez eta bestelakoez galdetuko zaie eta, horrekin batera, altsasuarrek udalarekin duten harremana zein hizkuntzatan izan nahi duten aukeratzeko aukera izanen dute. Euskara Batzordeko lehendakaritza duen taldeak altsasuar guztiak udalarekin bat egitera eta galdetegiak erantzutera animatu dituzte, “altsasuar guztien hizkuntza eskubideak bermatzeko bidean beharrezkoa baita egoera soziolinguistikoaren ahalik eta argazki zehatzena izatea”.
|
2018
|
|
Horretaz ere idatzi nuen: " Hezkuntza sistemaren ekarpenaren ondorioz, (gasteizko) gaztetxo horientzat guztientzat, euskara ez da arrotza, euskaraz aritzeko gaitasuna badute, eta ez da gutxi, baina hortik
|
hizkuntza
erabilera ohiturak errotik aldatzeko urratsa egiteko funtsezkoa izango da alor eta estamentu guztiak inplikatzea, bai eta hauen arteko koordinazioa, elkarlana eta osagarritasuna ere". Benetan eskolak (bakarrik) euskalduntzen al du?
|
2019
|
|
Laugarrena landutakoa aplikatzeko jarduera izan da. Ikastetxeko
|
hizkuntza
erabilera ohiturak ardatz diren testuingurua eskainiz, horiez hausnartzeko eskatu zaie. Halaber, izenburu eta sarrera bat ekoiztea izan dute zeregin.
|
|
Hizkuntza gutxituekiko jarrerak lantzeko, honako ikaste emaitza hauek jaso ditugu sekuentzia didaktikoan: Nafarroako ereduaren egoera gogoetara ekartzea; ikastetxean dauden
|
hizkuntzaren
erabilera ohiturak eta horiek hizkuntzan duten eragina ezagutzea; Nafarroako eta Baztango euskararen ezagutza eta erabilera datuak gogoetetan biltzea; euskara eta etorkinen inguruan dauden soziolinguistika adituen iritziak hausnarketetan baliatzea; euskara ikasi duten etorkinen arrazoiak jarrera kritikoz erabiltzea.
|
2023
|
|
108). Hiztunari noraino inporta zaizkion besteen usteak, horren arabera saiatuko da taldearen
|
hizkuntza
erabilera ohiturak aldatzen ala ez. Beraz, orain arte azaldutako arrazoiez gain, taldea eta, taldearen bitartez, arau sozialak ezarritako presioa izan daitezke euskara erabiltzeko edo ez erabiltzeko arrazoiak.
|