2007
|
|
Euskadin oso modu nabarmenean bultzatu ziren funtzioen artean zeuden
|
hizkuntzaren
erabilera normalizatzea eta bere prestigio soziala areagotzeko esparruak garatzea. Baita Herrialde Katalanetan ere, baina hauetan prozesua erabat eten zen arrazoi politikoak zirela medio; Pais Valenciako sezesionismo linguistikoa agertzean.
|
2009
|
|
Kongresuan, Senatuan, Justizia Administrazioan, sozietate estataletan, zerbitzu enpresa publikoetan (Correos eta Renfe, adibidez) eta titulartasun publikoa duten Estatuaren eremuko hedabideetan. Estatuaren Administrazio Periferikoak autonomia erkidego bakoitzean berezko
|
hizkuntzen
erabilera normalizatzearen aldeko politika aktiboak abian jar ditzaten bultzatuko dute, bai eta tokian tokian indarrean dagoen legeria bete dadila ere. (...) Behar diren egintzak sustatuko dituzte batera, Espainiako Gobernuak unibertsitatez kanpoko nahitaezko irakaskuntzan, gutxienez, gaztelania ez beste hizkuntza berezkoen gaineko oinarrizko ezagutza sar dezan.
|
2011
|
|
Askotan, autore euskaltzaleek hizkuntza despolitizatu behar dela adierazten dutenean, zera esan nahi dute: hizkuntzaren gaitasunari eta bereziki erabilerari lotuta dauden markak, aurreiritziak etab. apurtu behar dira
|
hizkuntzaren
erabilera normalizatu eta hedatu nahi bada. Ez da Iztuetak aipatzen dituen datuekin kontrajarria; euskaltzaleek hizkuntzaren erabilera despolitizatu behar dela adierazten dutenean, euskararen erabilerak normala, markatu gabea izan behar duela adierazi nahi dute, erabilera hori gizarte osoan (edo gizartearen proportzio handi batean) hedatu nahi bada behintzat.
|
2012
|
|
Halaber, gogoan izan behar dugu egungo euskararen ezagutza tasek ez gaituztela
|
hizkuntzaren
erabilera normalizatura eramango, eta euskaldunok euskararekiko leialtasuna agertu arren, euskaldunen proportzioa bizkorki handitu behar da euskaraz bizi ahal izateko. Txillardegik egiaztatu bezala, gainerako faktoreak alde daudela ere, %50eko erabilera lortzeko nahitaezkoa da ezagutza tasa %70ekoa baino handiagoa izatea.
|
2015
|
|
Konstituzio Auzitegiak buruan daukana hori litzateke, bi hizkuntzetan bidaltzea, horrek ez dio inolako deserosotasunik sortzen norbanakoari. Halere, Konstituzio Auzitegia ideia hori adieraztera ez zen ausartu, hizkuntza sistema ezartzea erkidegoen eskumena baita, eta elebitasun orekatua aukeratatik bat baino ez da, berezko
|
hizkuntzaren
erabilera normalizatuarekin batera. Betiere, berriro diot, norbanakoek dokumentuen hizkuntza aukeratzeko eskubidea dute.
|
2023
|
|
batetik, hizkuntza propioei1 estatus juridikoa aitortu zitzaien (lurraldeka zedarritutako ofizialtasun partekatua, gaztelaniarekin batera), eta, bestetik, gaztelaniari, estatu hizkuntza gisa, nagusitasunezko posizioa bermatu zitzaion. Jatorrian eredu ireki samar gisa konfiguratu zen, lurralde
|
hizkuntzen
erabilera normalizatzeari marjina zabala eskainiz.
|
|
Koldo Narbaiza Bilboko Euskara eta Hezkuntzako zinegotziak ere lankidetzaren garrantzia nabarmendu du bere berbaldian, horrek, berez, “euskararen aldeko erakunde eta ekimenen sare publiko pribatua handitzea baitakar”. “Guztion ahalegina behar da gure
|
hizkuntzaren
erabilera normalizatzeko –esan du Narbaizak–, eguneroko eremu guztietan. Aisian ere bai.
|