Emaitzak: 7
2001 | ||
Horregatik, lan honenaztergaiari interesatzen zaizkion erabili ohi diren teoria berezietan sartu baino lehen, bi puntu hauetaz mintzatuko dira ondorengo azpiatalak: 1) Gaur egungo psikologiasozialaren eta psikologia soziala eta hizkuntzaren egoera nolakoa den adieraztea; 2) Egoera honetan, | hizkuntzaren erabilerari nolako tratamendua ematen zaionazaltzea. | |
2014 | ||
Galdetegi irekian hainbat galdera egin da aurreko ataleko maiztasunen taulan ikus daitekeen moduan. Galdera horiekin Azpeitiko gazteen artean herriko | hizkuntzen erabilera nolakoa den ezagutu nahi izan da, besteak beste. Hala ere, erabileraren inguruko informazioaz gain, hemen ere, nolako lotura afektiboa duten agertu da hizkuntza horien gain. | |
Laugarren kapituluan hezkuntza alorreko | hizkuntza erabilera nolakoa zen aztertzen da. Euskarazko eta erdarazko hezkuntza aurkeztu ondoren, euskararen erabilera baztertzeko erabili ziren zigorrak aurkezten dira batetik eta, kapitulua bukatzeko, hezkuntzarekin lotutako bi erakunde garrantzitsuren azterketa egiten da: | |
2016 | ||
Hori gertatzen da, esate batera, Santio auzo egoera aztertzeko. Uste dut nik behatutako hango elkarrizketak oso direla baliotsuak argiak pizteko, eta Santioko | hizkuntz erabilera nolakoa den hobeto ikertzeko eta arrazoietan sakontzeko, baina ez dutela balio bere horretan ondorio handiagorik ateratzeko. | |
2018 | ||
Laugarren kapituluan hezkuntza alorreko | hizkuntza erabilera nolakoa zen aztertzen da. Euskarazko eta erdarazko hezkuntza aurkeztu ondoren, euskararen erabilera baztertzeko erabili ziren zigorrak aurkezten dira batetik eta, kapitulua bukatzeko, hezkuntzarekin lotutako bi erakunde garrantzitsuren azterketa egiten da: | |
2021 | ||
2011tik 2017ra bitartean LH4ko haurren artean, irakasleekin gelaz kanpo dituzten harremanetan erabilerak behera egin du. Txostenak proposatzen du zazpi urte horietan irakasle ari direnen arteko | hizkuntza erabileratan nolako aldaketak egon diren eta horien zergatiak aztertzea. Eta hala zehazten du: | |
2022 | ||
I.M.: Eskolako esparru batzuetan eta aisialdiko esparru gutxi batzuetan haurren | hizkuntza erabilera nolakoa den aztertu dugu, eta etxeetako errealitatearen argazki txiki bat ere jaso da. Bere garaian jendeari galdetu genion ea non jarri nahi zuten arreta, eta gaietako bat hauxe izan zen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 7 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 4 (0,03) |
hizkuntz | 1 (0,01) |
hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntzen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Sarea | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Urola kostako GUKA | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza erabilera | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza erabilera nolako | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |