2011
|
|
Ikuspuntu metodologiko teknikotik, egitasmo honek ikasleen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia propioa garatu du. Horrela, behaketa zuzenen bidez,
|
hizkuntza
erabileraren neurketak egiten dira eta, galdetegien bidez, ikasleen ezaugarriei buruzko informazioa biltzen da.
|
2012
|
|
Oker ez banago, kale neurketa bihurtuko zenaren lehenengo saioa izan zen, edo lehenengoetako bat.
|
Hizkuntza
erabileraren neurketa estatistikoak baliatzeko modu herrikoi horrek bultzatuta, erabaki nuen sakonago aztertzea zer eginkizun zuten estatistikek Euskal Herriko nahiz handik kanpoko egungo gizarte errealitateak definitzeko eta eztabaidatzeko nonahiko tresna eraginkor gisa (Urla 1993; 2012). XX. mendearen hasierara atzera eginda, ikusi nuen euskaldunek aspaldidanik erabiltzen zituztela neurketa estatistikoak, beren gizarte errealitatea modu objektiboagoan ulertzeko, bai hizkuntzaren aldetik, bai osasun publikoaren aldetik, bai ekonomiaren aldetik (Urla 1989).
|
|
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna
|
|
Olatz Altuna –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia
|
|
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna
|
|
Olatz Altuna –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia
|
|
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna elkarrizketa horiek ez dira fitxetan jaso behar. Behaketa egiten ari direnek neurtutako elkarrizketetan inolako eraginik ez edukitzea da helburua.
|
|
Olatz Altuna –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia
|
|
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia
|
|
Horrenbestez, erabilera hori neurtzea ariketa konplexua da eta, taxuz egingo bada, metodologia landu eta findua eskatzen du ezinbestez. Euskal Herriko
|
hizkuntza
erabileraren neurketaren alderdi metodologikoaz arituko gara, kontuan izanda gainera, aurten hainbat berrikuntza egin direla, landa lanean zein datuen prozesaketan. Horiek guztiak azalduko ditugu artikulu honetan.
|
|
Olatz Altuna eta Asier Basurto –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia
|
|
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna eta Asier Basurto
|
|
Olatz Altuna –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia
|
|
Behaketan neurtutako erabilera datuak fidagarriak direla esan ahal izateko, diseinu egoki bat egin behar da (aldagaiei, denborari eta espazioari dagoOlatz Altuna –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia kienez) eta ahalik eta elkarrizketa gehien neurtu behar dira. Baina zenbat elkarrizketa neurtu behar dira neurketaren emaitzak onargarritzat jotzeko?
|
|
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna
|
|
Olatz Altuna –
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia dituen kasuez ari gara. Hizkuntza bateko eta besteko esaldiak etengabe eta antzeko maiztasunez tartekatzen diren kasuak hemen kokatuko genituzke.
|
2016
|
|
a) Kuantitatiboak:
|
hizkuntzen
erabileraren neurketa orokorrak, auzoetako neurketak, jardunHizkuntzen ahozko erabilera Aiako kalean eta leku publikoetan – Jose Anjel Aldai gune jakin batzuetako datuak sakonago ezagutzekoak, hizkuntza bakoitza zeinetan erabiltzen den eta zeinetan ari den erabilera galtzen; eta b) Kualitatiboak: arrazoietan sakontzekoak eta hizkuntzen erabilerak baldintzatzen dituzten faktoreak oro ezagutzeko, hizkuntza kontzientziaren ingurukoak, hizkuntzen prestigioari buruzkoak, erdaren sartzeko bideen gainekoak, kanpoko eraginetan sakontzeko, Aiatik kanpokoen iritziak ezagutzeko, erabiltzen diren hizkerak identifikatzeko eta ikertzeko, eta agian jardungune jakin batzuetako —zerbitzuetako hizkuntza erabilerak, esatera— jarduera hobeto ezagutzeko.
|
|
ALTUNA, O. eta BASURTO, A., 2012,"
|
Hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia", Bat, 84, 2012 (2), 17
|
2017
|
|
hori guztia azalduta, bi ohartarazpen: ...hau da, ±5ekoa baino altuagoa da; eta, bestea, adin eta sexuari dagokionez, lagina ez da unibertsoarekiko guztiz proportzionala. hortaz, ikerketan jasotako laginak baditu zenbait muga eta hutsune, eta desiragarria izango zen, jasotako datuak sendoagoak izateko, lagin handiago eta proportzionatuago bat lortu izana. hala eta guztiz ere, kontuan hartuta ikerlan hau lehen hurbilpen bat baino ez dela,
|
hizkuntza
erabileraren neurketari ikuspegi berri bat eskaintzeko ahalegin xume bat, hain zuzen ere, nahikoa izan daiteke zenbait emaitza eta ondorio ateratzeko, eta bide baliagarria izan daitekeen argitzeko.
|
2018
|
|
4.3
|
Hizkuntzen
erabileraren neurketa
|
|
4.3.1
|
Hizkuntzen
erabileraren neurketa: astean zehar
|
|
4.3.2
|
Hizkuntzen
erabileraren neurketa: asteburuetan
|
2019
|
|
BIBlIOgRAfIA altuna zumeta, o. eta Basurto arruti, a. (2012).
|
hizkuntza
erabileraren neurketaren metodologia. Bat Soziolinguistika aldizkaria, (84), 17
|
2023
|
|
Iturria: Soziolinguistika Klusterra, Errenteriako
|
Hizkuntza
erabileraren neurketa (2016)
|
|
6 Soziolinguistika Klusterrak
|
hizkuntzen
erabileraren neurketetan erabiltzen duen oinarri teknikoa jarraitu da. Honela dio Zumaiako hizkuntzen erabileraren 2021eko neurketaren txostenean:
|
|
4 BEHAKETA:
|
HIZKUNTZEN
ERABILERAREN NEURKETA
|
|
Zumaiako haurren
|
hizkuntzen
erabileraren neurketa egiteko Soziolinguistika Klusterrak garatutako Hizkuntzen Erabileran Neurketarako metodologia, aplikazio mugikorra eta datu basea erabili dira5.
|
|
Zumaiako haurren hizkuntzen erabileraren neurketa egiteko Soziolinguistika Klusterrak garatutako
|
Hizkuntzen
Erabileran Neurketarako metodologia, aplikazio mugikorra eta datu basea erabili dira5.
|
|
Ikasleen artean egindako
|
Hizkuntzen
erabileraren neurketak eman dituen emaitzen artean ondoren zehazten diren honako ideia hauek azpimarra daitezke:
|
|
– Haurren euskararen erabilera datua Zumaiako kaleetan Soziolinguistika Klusterrak egindako Hizkuntzen erabileraren kale neurketan bildutako datuekin alderatzea interesgarria da. Bi ikerketa horiek metodologia berbera erabiliz egin dira, bi eremu desberdinetako esparru ez formaletan (herriko kaleetan Zumaiako
|
Hizkuntzen
Erabileraren Neurketan eta eskola eremuan Zumaiako Euskarazko Haurren Sozializazioan). Zumaiako neurketan euskararen erabilera orokorraren datua% 50,8koa izan da, eta haurren erabilera orokorra% 70,3koa (Iñarra et al. 2022).
|