Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2011
‎Ikuspuntu metodologiko teknikotik, egitasmo honek ikasleen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia propioa garatu du. Horrela, behaketa zuzenen bidez, hizkuntza erabileraren neurketak egiten dira eta, galdetegien bidez, ikasleen ezaugarriei buruzko informazioa biltzen da.
2012
‎Oker ez banago, kale neurketa bihurtuko zenaren lehenengo saioa izan zen, edo lehenengoetako bat. Hizkuntza erabileraren neurketa estatistikoak baliatzeko modu herrikoi horrek bultzatuta, erabaki nuen sakonago aztertzea zer eginkizun zuten estatistikek Euskal Herriko nahiz handik kanpoko egungo gizarte errealitateak definitzeko eta eztabaidatzeko nonahiko tresna eraginkor gisa (Urla 1993; 2012). XX. mendearen hasierara atzera eginda, ikusi nuen euskaldunek aspaldidanik erabiltzen zituztela neurketa estatistikoak, beren gizarte errealitatea modu objektiboagoan ulertzeko, bai hizkuntzaren aldetik, bai osasun publikoaren aldetik, bai ekonomiaren aldetik (Urla 1989).
Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna
‎Olatz Altuna – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia
Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna
‎Olatz Altuna – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia
Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna elkarrizketa horiek ez dira fitxetan jaso behar. Behaketa egiten ari direnek neurtutako elkarrizketetan inolako eraginik ez edukitzea da helburua.
‎Olatz Altuna – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia
Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia
‎Horrenbestez, erabilera hori neurtzea ariketa konplexua da eta, taxuz egingo bada, metodologia landu eta findua eskatzen du ezinbestez. Euskal Herriko hizkuntza erabileraren neurketaren alderdi metodologikoaz arituko gara, kontuan izanda gainera, aurten hainbat berrikuntza egin direla, landa lanean zein datuen prozesaketan. Horiek guztiak azalduko ditugu artikulu honetan.
‎Olatz Altuna eta Asier Basurto – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia
Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna eta Asier Basurto
‎Olatz Altuna – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia
‎Behaketan neurtutako erabilera datuak fidagarriak direla esan ahal izateko, diseinu egoki bat egin behar da (aldagaiei, denborari eta espazioari dagoOlatz Altuna – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia kienez) eta ahalik eta elkarrizketa gehien neurtu behar dira. Baina zenbat elkarrizketa neurtu behar dira neurketaren emaitzak onargarritzat jotzeko?
Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia – Olatz Altuna
‎Olatz Altuna – Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia dituen kasuez ari gara. Hizkuntza bateko eta besteko esaldiak etengabe eta antzeko maiztasunez tartekatzen diren kasuak hemen kokatuko genituzke.
2016
‎a) Kuantitatiboak: hizkuntzen erabileraren neurketa orokorrak, auzoetako neurketak, jardunHizkuntzen ahozko erabilera Aiako kalean eta leku publikoetan – Jose Anjel Aldai gune jakin batzuetako datuak sakonago ezagutzekoak, hizkuntza bakoitza zeinetan erabiltzen den eta zeinetan ari den erabilera galtzen; eta b) Kualitatiboak: arrazoietan sakontzekoak eta hizkuntzen erabilerak baldintzatzen dituzten faktoreak oro ezagutzeko, hizkuntza kontzientziaren ingurukoak, hizkuntzen prestigioari buruzkoak, erdaren sartzeko bideen gainekoak, kanpoko eraginetan sakontzeko, Aiatik kanpokoen iritziak ezagutzeko, erabiltzen diren hizkerak identifikatzeko eta ikertzeko, eta agian jardungune jakin batzuetako —zerbitzuetako hizkuntza erabilerak, esatera— jarduera hobeto ezagutzeko.
‎ALTUNA, O. eta BASURTO, A., 2012," Hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia", Bat, 84, 2012 (2), 17
2017
‎hori guztia azalduta, bi ohartarazpen: ...hau da, ±5ekoa baino altuagoa da; eta, bestea, adin eta sexuari dagokionez, lagina ez da unibertsoarekiko guztiz proportzionala. hortaz, ikerketan jasotako laginak baditu zenbait muga eta hutsune, eta desiragarria izango zen, jasotako datuak sendoagoak izateko, lagin handiago eta proportzionatuago bat lortu izana. hala eta guztiz ere, kontuan hartuta ikerlan hau lehen hurbilpen bat baino ez dela, hizkuntza erabileraren neurketari ikuspegi berri bat eskaintzeko ahalegin xume bat, hain zuzen ere, nahikoa izan daiteke zenbait emaitza eta ondorio ateratzeko, eta bide baliagarria izan daitekeen argitzeko.
2018
‎4.3 Hizkuntzen erabileraren neurketa
‎4.3.1 Hizkuntzen erabileraren neurketa: astean zehar
‎4.3.2 Hizkuntzen erabileraren neurketa: asteburuetan
2019
‎BIBlIOgRAfIA altuna zumeta, o. eta Basurto arruti, a. (2012). hizkuntza erabileraren neurketaren metodologia. Bat Soziolinguistika aldizkaria, (84), 17
2023
‎Iturria: Soziolinguistika Klusterra, Errenteriako Hizkuntza erabileraren neurketa (2016)
‎6 Soziolinguistika Klusterrak hizkuntzen erabileraren neurketetan erabiltzen duen oinarri teknikoa jarraitu da. Honela dio Zumaiako hizkuntzen erabileraren 2021eko neurketaren txostenean:
‎4 BEHAKETA: HIZKUNTZEN ERABILERAREN NEURKETA
‎Zumaiako haurren hizkuntzen erabileraren neurketa egiteko Soziolinguistika Klusterrak garatutako Hizkuntzen Erabileran Neurketarako metodologia, aplikazio mugikorra eta datu basea erabili dira5.
‎Zumaiako haurren hizkuntzen erabileraren neurketa egiteko Soziolinguistika Klusterrak garatutako Hizkuntzen Erabileran Neurketarako metodologia, aplikazio mugikorra eta datu basea erabili dira5.
‎Ikasleen artean egindako Hizkuntzen erabileraren neurketak eman dituen emaitzen artean ondoren zehazten diren honako ideia hauek azpimarra daitezke:
‎– Haurren euskararen erabilera datua Zumaiako kaleetan Soziolinguistika Klusterrak egindako Hizkuntzen erabileraren kale neurketan bildutako datuekin alderatzea interesgarria da. Bi ikerketa horiek metodologia berbera erabiliz egin dira, bi eremu desberdinetako esparru ez formaletan (herriko kaleetan Zumaiako Hizkuntzen Erabileraren Neurketan eta eskola eremuan Zumaiako Euskarazko Haurren Sozializazioan). Zumaiako neurketan euskararen erabilera orokorraren datua% 50,8koa izan da, eta haurren erabilera orokorra% 70,3koa (Iñarra et al. 2022).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia