Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
‎Gure aburuz, bide horretatik honako helburuak zehaztu eta landu lituzke EITBk, datozen aldaketen harira: ...garrantzizkoa izanik). b) Euskaldun berriak euskararen unibertsoan integratzea, sarritan beren ingurune erdaldunean aurkitzen ez duten giro euskalduna eskainiz. c) Ia euskaldunen hizkuntza gaitasuna jasotzen laguntzea, eta euskararen unibertsora hurbiltzea. d) Bereziki populazio gazteari begira, euskara gehienbat eskolari eta ia eskolari soilik lotzen duen harreman sinbolikoa gainditzen laguntzea, hizkuntzaren erabilera modu ludikoan eta positiboan bultzatuz eta balore zein irudi moderno eta gaurkotuak landuz e) Erdaldun elebakarrak euskararen unibertsora erakartzea, integrazioa eta aberaste pertsonala bide horretatik etor daitezkeela ikustaraziz.
2010
‎Super egitura maila zehazteko, zeresan handia dute irakurleak eta haren ezagutza entziklopedikoek. Nozio hau tresna baliagarria izan daiteke hizkuntzaren erabilera modu azkarragoan eta ziurragoan ulertzeko. Ondo dator bereziki testuak sozializatuak eta instituzionalizatuak direnean, gure kasuan gertatzen den bezala.
2012
‎Azken bost urteko epean euskara, gaztelania eta frantsesa ez diren hizkuntzen erabilerak modu esanguratsuan egin du gora: %2, 6tik %3, 7ra.
‎Badago, nolanahi ere, kontuan hartzeko beste datu bat denbora tarte honetan agerian jarri dena (3 irudian jaso dugu): azken bost urteko epean euskara, gaztelania eta frantsesa3 ez diren hizkuntzen erabilerak modu esanguratsuan egin du gora: %2, 6tik %3, 7ra.
2017
‎–Hasteko, norbanakoaren elebitasuna positiboa dela esango genuke. Hala ere, egoera diglosikoetan bi hizkuntzen erabilera modua zertan den aztertu behar da maila indibidualean eta kolektiboan? 189 Gurera etorrita, galdera ziri bat abiapuntu: euskaldun gehienen elebitasuna positiboa al da gaurko euskalduntasunaren egoeratik begiratuta?
2020
‎Tesi lan honetan, idazle eleaniztunen hizkuntza erabilerak aztertzen ditugu bi ikerketa nagusiren bitartez eta" Focus on Multilingualism" (Cenoz eta Gorter, 2011, 2014) eredu eleaniztuna erabiliz. Eredu horrek, eleaniztunon hizkuntza erabilera modu holistiko batean aztertzeko beharra azaltzen du hiru dimentsiotan oinarrituz: hiztun eleaniztuna, hiztunon errepertorio linguistiko osoa eta testuinguru soziala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia