2006
|
|
Bourdieu k, bere aldetik, hizkuntza komunitatea definitzen du merkatu bat gisa non, hizkuntza pratikak ebaluatuak izateaz gain, indar harreman sinbolikoak gauzatzen diren. Bi kasuetan,
|
hizkuntzaren
erabilera ezberdinetatik habiatuz, pratika horiei loturiko jarrera, balore eta irudiak agertarazi nahi dira baita hizkuntza egoeren dinamikan dituzten eraginak ere. morfosintaksiak ere ezberdintasunak agertarazten dituelarik. Tuaillon ek dion bezala," erregionalismo gramatikala bizirik dago ez baita urririk.
|
|
Bourdieu k, bere aldetik, hizkuntza komunitatea definitzen du merkatu bat gisa non, hizkuntza pratikak ebaluatuak izateaz gain, indar harreman sinbolikoak gauzatzen diren. Bi kasuetan,
|
hizkuntzaren
erabilera ezberdinetatik habiatuz, pratika horiei loturiko jarrera, balore eta irudiak agertarazi nahi dira baita hizkuntza egoeren dinamikan dituzten eraginak ere.
|
2007
|
|
euskaraz emakumezkoek gizonezkoek baino gehiago hitz egitearena, alegia.
|
Hizkuntza
erabilera ezberdin horiek behin eta berriz agertzen direla ikusita, horien azpian dagoen funtsa sendoaren susmoa berresten da. Nolakoa, baina?
|
2012
|
|
Bosgarren aldagaian, herrian/ kanpoan bizitzeko nahian, proba egin nahi izan dugu herrian bizi nahi dutenen eta kanpoan bizi nahi dutenen artean
|
hizkuntza
erabilerak ezberdinak ote ziren. Gure hipotesia da goizuetar identitate «sendoa» (alegia, bertako hizkeraren ezaugarriak erabiltzea) Goizuetan bizi nahi izatearekin lotua egonen dela, eta zenbat eta ziurrago adierazi Goizuetan biziko dela, orduan eta Goizuetako hizkeraren ezaugarri gehiago erabiliko dituela.
|
|
|
Hizkuntzen
erabilera ezberdina izaten da eremuaren edota gaiaren arabera, eta banaketa funtzional horren arabera izaten da egoera soziolinguistiko bat diglosikoa edo ez. Banaketa horrek ere informazio handia ematen du hizkuntzen osasunari buruz, prestigioari buruz eta teorikoki elebitasun egoerak irauteko duen posibilitateaz.
|
2021
|
|
Ahozko erabilerak irakastea ez da soilik ikas irakaskuntzaren objektua ondo planifikatzea eta hizkuntzazko arloan hura lantzea, gelako komunikazioak askotariko gauzatze moduak izan baititzake. Zalantzarik gabe, garrantzizkoa da hori egitea eta ikasleek egindako aurrerapenak era ahalik eta objektiboenean neurtzea, ez dugu ukatuko, gainera, hurbilbide horrek aukera eskaintzen duela irakaskuntza objektua unean uneko helburuen arabera mugatzeko eta ahozko
|
hizkuntzaren
erabilera ezberdinak aintzat hartzeko, baina gurea bezalako eskola aniztunaren testuinguru batean ezin diogu itxi atea interakzioan gauzatzen diren berbazko ekintza komunikatiboak lantzeari eta garatzeari. Beharrezkoa da elkarrekintza egoerak aprobetxatzea eta egokiak eta aberatsak sortzea ikasleen ahozko adierazpen beharrei aurre egiteko eta haien garapenari ekarpena egiteko, eta finean, hizkuntza erabilera bere osotasunean lantzeko.
|