Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎gizabanako batean oinarrituz ala gizabanako batzuetan, kualitatiboa alakuantitatiboa, esperimentala ala ez esperimentala, prozesuekiko ala portaerekiko, deskribatzailea ala esplikatzailea, barne behatzailea ala kanpo behatzailea, etab.Hauek guztiak orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzetan aplikatzeanahiko erraza dela dirudi. Gainera, horrelako metodologia batzuetan ezinbestekoada hizkuntzaren erabilera ere, derrigorrezko tresna moduan.
2001
‎d) Produkzio egoerak eta baldintzak ugariak eta ezberdinak izanik, testuaketa hizkuntz erabilerak ere ezberdinak izango dira. Egia esango bada, gizarteakbere komunikazio premien arabera, testu era edo hizkuntza praktikatzeko moldedesberdinak bideratu ohi ditu.
2008
‎Eskolaz kanpoko ekintzetan, berriz, ze ekintza mota den erabaki da, bata ala bestea erabili. Gainera, begiraleen hizkuntz erabilerari ere erreparatu behar zaio arlo horretan. Irakasleen arteko hizkuntza ekintzetan, halaber, askotariko egoerak izango dira formaltasun mailaren arabera, esaterako, mintegia, klaustroa, atsedenaldia eta abar.
2009
‎Jada behin eta berriz esan dugunez, badakigu hizkuntza erabilerak ez direla bere kasa era naturalean finkatzen. Hizkuntza erabilerak ere praktikan bizkortu, erraztu, zaildu edo eragotzi egiten dira. Horrexegatik litzateke arrazoizkoa nahitaezkotasun printzipioaren aplikazio proportzionala herri erakunde bakoitzaren Euskararen Erabilera Planari erabat loturik egitea.
2011
‎Azkenik, testuinguru soziolinguistikoari dagokionez, batetik, hizkuntzek gizartean daukaten egoerari begiratzen zaio (hiztun kopurua, estatusa, eta presentzia hedabideetan zein paisaia linguistikoan), eta bestetik, testuinguru soziolinguistikoak eraginda ikasleek euren gertuko inguruarekin (guraso zein lagunekin) egiten duten hizkuntzen erabilera ere kontuan hartzen da.
2012
‎Jose Ramon Etxebarriak, esaterako, formula eta formula hitzez emateko modua bereizi zituen; esanez, alegia, bat eta bakarra izaten dela formula, baina mila modu daudela formula hori hitzez azaltzeko. Eta hizkuntzaren erabileran ere berdin gertatzen dela. Kontua dela zeresana argi izatea.
2013
‎Gertutasun hori hizkuntzaren erabileran ere islatzen da. Erresuma Batuko ingelesarekin alderatuta, dialektoen erabilera handiagoa dago Galesko telebistan.
2015
‎Kanpaina horrek gazteen «gizarte aldaketaren eragile aktibo» gisa jokatu du. Baina aldaketak pertsona guztien eskutik iristen dira, baita hizkuntzaren erabilera ere. Hori dela eta, berriki egindako eskaera batek «Ahots eta adiera zaharkituen eta zehaztugabeen» Hiztegia kentzea eskatu du.
2016
‎Izan ere, azken urteetan gora egin du immigrazioak, eta, gainera, gizarte globalizatuago batean, ia erabat erdaraz jasotzen diren aisialdia eta informazio bide berriak dira nagusi. Horren isla argi zegoen ezagutzaren, etxeko erabileraren eta transmisioaren azken neurketako datuetan, eta orain leku publikoetako hizkuntzen erabileran ere berretsi egiten dela dirudi. • Hitz gakoak:
‎Beraz, orain arte euskara nagusi bada ere Baztango gazteen artean, gerta daiteke geroan erdarak leku handiagoa hartzea. Halaber, biztanle berriak jendarte bizitzan sartuz bezala, karrikako hizkuntza erabileran ere eragina izanen luke horrek.
2017
‎(...) Perspektiba kuantitatibo horri kualitatiboa gaineratu behar zaio. Interakzio horietan guztietan zein dira mintzamolde bizienak, gatz piperrez eta sentimenez hornituenak?" (Zalbide, 2016 27 or.) aipu horretan belaunez belauneko transmisiorako esparru ezberdinen garrantziaz, pisu erlatiboaz, ari da zalbide, baina uste dut ikerlan honen aztergairako ere, hau da, hizkuntza erabilerarako ere oso argigarria dela. izan ere, hizkuntza erabilera ezagutzeko ere jardungune bakoitzak duen pisu erlatiboa zehaztea ezinbestekoa da eta, horretarako, irizpide berberak izan behar dira kontuan: batetik, kuantitatiboa, zenbat denboraz jarduten dugun esparru bakoitzean; eta, bestetik, kualitatiboa, erabilera guztiak ez baitira berdinak:
‎Honela, Zupiriak adierazi du ziurrenik inoizko baldintzarik onenak ditugula euskara era eraginkorrean sustatzeko. Azken hamarkadotan egindako lan onaren ondorioz, ezagutza asko hazi da eta hizkuntzaren erabilera ere areagotu da; gizartearen euskararekiko jarrera inoiz baino hobea da eta, indarkeria amaitu zenez geroztik, testuinguru politikoa ere askozaz errazagoa da. Erronka handiak ditugu, zailtasunak badaude, baina aukera handiak ere badaude?, azpimarratu du sailburuak.
2018
‎Euskara bigarren mailako hizkuntza ez baizik eta adin nagusikoa izatearen ikuspegitik begiratuta, arloaren garrantzia ukaezina da, lehen mailakoa zalantzarik gabe. Beldur naiz, ordea, diru pizgarriena baino konplexuagoa eta korapilatsuagoa ez ote den auzia, dimentsio ezberdinetako faktore ugari baitira lan munduko hizkuntza erabileretan ere eragiten dutenak: ugazaben eta langileen hizkuntza jarrera eta prestakuntza, hizkuntzaren pisu soziala enpresaren kokagunean, enpresaren jardueran parte hartzen duten askotariko eragileen hizkuntza portaerak, herritarren hizkuntza jarrera eta ohiturak edo hizkuntzaren prestigioa, beste zenbaiten artean.
2019
‎Gazteen euskal Behatokiaren 2016ko ikerketa baten arabera1, 15 eta 29 urte bitarteko gazteen %99k erabiltzen dituzte sare sozialak, eta batez beste, gazte bakoitzak lau sare sozial erabiltzen ditu: gazteen %98k darabilte whatsapp; %70, 6k, Youtube; %70ek, Facebook; eta %48, 1ek Instagram. eguneroko komunikazio ohiturak aldatzeak, halabeharrez, aldaketak dakartza hizkuntzen erabileran ere, eta horixe neurtu nahi izan dut.
‎%70, 6k, Youtube; %70ek, Facebook; eta %48, 1ek Instagram. [...] halabeharrez, aldaketak dakartza hizkuntzen erabileran ere, eta horixe neurtu nahi izan dut.
‎Baliteke adina aldagai gakoa izatea sare sozialetako harreman zirkuluak eskualdetik kanpora asko ez zabaltzeko. Ziurrenik, behin batxilergoa amaituta, unibertsitatera edo lan mundura —eskualdetik kanpora joaten direnen kasuan— salto egiten dutenean aldatu eta zabaldu egingo dira ikasle horien sare sozialetako harreman zirkuluak eta, ondorioz, baita hizkuntzen erabilera ere.
‎Halere, Bi bihotz. Hilobi bateko pertsonaia nagusi diren ama alaben karakterizazioa euskara eta gaztelania hizkuntzen erabileragatik ere bada aipagarri, izan ere gaztelaniazko esaldi solteen errepresentazioa funtzio espresiboa esanguratsua baita. Ama alabak euskaldunak izanik ere, elkarri bezala Senarrari esaldirik adierazgarrienak gaztelaniaz egiten dizkiote, eta Florak senarrari egiten dizkion hitzezko erasorik lazgarrienak gaztelaniaz egiten dizkio, ikusi dugunez.
Hizkuntzen erabilerak ere interesgarria egiten du Ardi galdua, ezta. Ardi galdua ikerkizun interesgarria da hainbat arrazoigatik. Alderdi literarioa alde batera utzita, eta bakarra azpimarratzekotan, hizkuntzen erabilera aipa daiteke:
2021
‎1917ko Urriko Iraultzarekin desagertu zen Errusiar Inperioak errusiera zeukan estatuko hizkuntzatzat, alegia, hizkuntza horretan aritzen ziren administrazioan, epaitegietan eta armadan (Alpatov, 2000). Hala ere, aipatu beharra dago autonomia handiagoa zeukaten alderdietan (Polonian, Finlandian, edota gaur egungo herrialde Baltikoen eremuan) beste hizkuntzen erabilera ere onartzen zela. Finlandian, suediera, eta Baltikoko probintzietan, alemana izan ziren hizkuntza horiek (Belikov eta Krysin, 2001; Comrie, 1981).
‎Handia filmean" ez garena izateko nahia" agertzen da. Baita hizkuntzaren erabileran ere. Erdaraz ez dakiten bi anaia gaztelaniaz, frantsesez edota ingelesez komunikatu beharrean....
2022
‎Gainera, 16 urte bitartekoen% 53,9ak eskolan edo euskaltegietan jaso du euskara, eta horrek hezkuntzak euskararen unibertsalizazioan izan duen garrantzia islatzen du. Euskaldunen kopuruak gora egin ahala, hizkuntzaren erabilerak ere gora egin du adin tarte guztietan, adinekoen artean izan ezik.
‎Oro har, esango genuke barrutietan ez dagoela korrelazio argirik; ez euskara gaitasunaren eta kale erabileraren artean; ez atzerrian jaiotakoen kopuruaren eta beste hizkuntzen erabileraren artean ere. Bi arrazoi egon daitezke horren atzean:
‎Hezkuntza gakoetako bat da euskararen transmisioan, eta, hein handi batean, hizkuntzaren erabileran ere bai. Jakinekoa da eskolaren zeresana handia dela euskal hiztunari hizkuntza baliabideak eskaintzeko arduran.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia