Emaitzak: 6
2005 | ||
arteko zubi gisa diharduen hizkuntzalaritza aplikatua: hizkuntzalaritzaren arlo desberdinetan gertatzen diren aurrerapenek | hizkuntzaren erabilera bere zituetan izan dezaketen erabilgarritasuna aztertu behar da eta zientzialariei beren eguneroko jardueran baliagarri gerta dakizkiekeen baliabideak propasatu. Esparru honetan ari diren hizkuntzalariek zientzia eta teknikarako hizkuntzaren erabileraren hizkuntz berezitasunak aztertu behar dituzte eta zientzialariekiko elkarlana ere ezinbestekoa dute: | |
2009 | ||
Hizkuntzaren arazoa kantara eramatean, garbi ikusten da azken honek pisu desberdina izan zuela hizkuntza batean edo bestean. Katalanari dagokionez, | hizkuntzaren erabilera bera izan zen helburua, kasu askotan. Hortik segitzen zen ondorioak berehalako arrakasta izan zuen bere garaian: | |
2013 | ||
Landa girotik hiritarrerako jauzia baliatutako mintzairan ere islatzen da. | Hizkuntzaren erabilerara bertara hedatzen da giro hiritarra: bada hizkuntza arrotzen arrastorik: | |
2015 | ||
familiak, auzo giroak, lagunak eta gertu dugun komunitateak, uler dezakegu eskolak ere bai, neurri batean. Horregatik, eskola gertuko komunitatearen parte den neurrian lortu du | hizkuntzaren erabilera bere eremu barruan bederen ziurtatzea. Fishmanen hitzetan, gertuko komunitatean bermatu behar da hizkuntzaren erabilera, horiek baitira ama hizkuntzaren transmisioaren oinarri. | |
Esate baterako, marko instituzional ezberdinetan ezagutza matematikoak hartzen duen forma partikularra konparatzeko balio du. Ezagutza matematikoen testuinguruak edota | hizkuntzaren erabilera bera konparatzeko balio du. | |
2021 | ||
Zalantzarik gabe, garrantzizkoa da hori egitea eta ikasleek egindako aurrerapenak era ahalik eta objektiboenean neurtzea, ez dugu ukatuko, gainera, hurbilbide horrek aukera eskaintzen duela irakaskuntza objektua unean uneko helburuen arabera mugatzeko eta ahozko hizkuntzaren erabilera ezberdinak aintzat hartzeko, baina gurea bezalako eskola aniztunaren testuinguru batean ezin diogu itxi atea interakzioan gauzatzen diren berbazko ekintza komunikatiboak lantzeari eta garatzeari. Beharrezkoa da elkarrekintza egoerak aprobetxatzea eta egokiak eta aberatsak sortzea ikasleen ahozko adierazpen beharrei aurre egiteko eta haien garapenari ekarpena egiteko, eta finean, | hizkuntza erabilera bere osotasunean lantzeko. Azken batean, ahozko erabilera da euskararen sozializaziorako gune garrantzizko bat; ahozko interakzio horien bitartez bideratzen dira ezagutzarekiko harremanak, irizpide didaktikoak, identitate harremanak, eta abar, labur esanda, ikasketa espezifikoak gauzatzeko baldintzak bideratzen dira ahozkoaren bitartez. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 6 (0,04) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 4 (0,03) |
Hizkuntzaren | 1 (0,01) |
hizkuntza | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - EHU | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza erabilera | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza erabilera bera | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |