2012
|
|
Arestian esan bezala, artikulu honetan aurkezten den metodologiak badu besteetatik bereizten duen hirugarren ezaugarri bat ere: ahozko
|
hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzen duela. Behaketa bidezko erabilera neurketa praxi soziala kuantitatiboki aztertzeko teknika bat da (ikus 1 taula).
|
2013
|
|
EMUNen ahozko erabilera neurtzeko metodologia ez dugu bere horretan geuk asmatu; aurretik aipatu ditugun erreferentziak baliatu ditugu. Metodologiaren ezaugarri nagusiak eta laginketa sistema
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoan oso modu egokian jasota daudela uste dugu. Horrexegatik, ez ditugu errepikatuko artikulu honetan.
|
|
1 Olatz Altuna eta Asier Basurto (2013).
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa, Soziolinguistika Klusterra.
|
2016
|
|
ALTUNA, O. eta BASURTO, A., 2013,"
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa", Eusko Jaurlaritza, Gasteiz.
|
|
SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA, 2011, Ahozko
|
hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko metodologiaren garapena, Andoain.
|
|
Euskal Herriko Kale Neurketan erabiltzen den metodologiaren azalpena
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko Gida Metodologikoa argitalpenean jasotzen da (Altuna eta Basurto, 2013). Hala eta guztiz ere, ondorengo lerroetan metodologiaren ezaugarri nagusiak bilduko ditugu.
|
|
Metodologia honen bidez, ahozko
|
hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzen da. Neurtzaileek hiztunak neurketaren momentuan darabilen hizkuntza jasotzen dute zuzenean, ezer galdetu gabe.
|
2017
|
|
22 hortik doa, Jacqueline urlak diona
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko Gida Metodologikoan: " baina, emaitzak azaltzeko, beharrezkoa da, berriro ere, datu horiek beste ikerketa sakon batzuekin osatzea, eta aztertzea zein diren dagozkien hizkuntzekin lotutako balio sinbolikoak, hizkuntza aukeraketa eragiten duten arauak eta sortzen ari den hizkuntza merkatuari buruzko ikerketak." (urla, 2013:
|
|
" gizarte sareak+ euskara 2.0". udaltop. www.udaltop.eus altuna, o. eta basurto, a. (2013).
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko Gida Metodologikoa. gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua. altuna, o. eta Suberbiola, p. (2003).
|
|
hiztun errealen mapak (2016/01/08). sustatu.eus/1452246875?utm_source= feedly&utm_ medium= feeds urla, J. (2013). " hitzaurrea" in olatz altuna & asier basurto,
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko Gida Metodologikoa, Vitoria gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua.
|
|
2 altuna, olatz; baSurto, asier (2013):
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa. gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua.
|
|
BIBLIOGRAFIA altuna, olatz; baSurto, asier (2013):
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa. gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzua. euSko Jaurlaritza; iVap (2010):
|
2018
|
|
Altuna, O. & Basurto, A., 2013
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa. Gasteiz:
|
2019
|
|
Altuna O. eta Basurto A. (2013):
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko Gida metodologikoa. Eusko Jaurlaritza eta Soziolinguistika Klusterra.
|
|
Altuna O. eta Basurto A. (2013).
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko Gida metodologikoa?. Eusko Jaurlaritza eta Soziolinguistika Klusterra.
|
2021
|
|
–" A guide to language use observation – Survey methods/
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa": Eusko Jaurlaritzaren proposamena izan zena Soziolinguistika Klusterrak landu eta gauzatu zuen.
|
|
1 Irudia: "
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa" argitalpenaren irudia, ele bietan
|
|
2013ko ekainean, NPLDren bilerak, Zuzendaritza Batzordearena eta Batzar Nagusia, Bilbon egin ziren. Bertan aurkeztu zuten Soziolinguistika Klusterreko egileek"
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa". Gainera, bilerekin batera, euskararen inguruko mintegi monografikoa izan zen:
|
|
ALTUNA, Olatz; BASURTO, Asier (2013). A guide to language use observation, Survey methods/
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa. Vitoria Gasteiz:
|
|
ALTUNA, Olatz; BASURTO, Asier (2013). " A guide to language use observation, Survey methods/
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa". https://www.euskadi.eus/contenidos/ informacion/ ikerketa_ soziolinguistikoak/ eu_ def/ adjuntos/ GUIDE.pdf [Azken kontsulta: ] https://soziolinguistika.eus/eu/ argitalpenak/ hizkuntza erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa [Azken kontsulta:
|
|
" A guide to language use observation, Survey methods/ Hizkuntza erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa". https://www.euskadi.eus/contenidos/ informacion/ ikerketa_ soziolinguistikoak/ eu_ def/ adjuntos/ GUIDE.pdf [Azken kontsulta: ] https://soziolinguistika.eus/eu/ argitalpenak/
|
hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa [Azken kontsulta: ] https://www.europarl.europa.eu/RegData/ etudes/ BRIE/ 2016/ 589794/ EPRS_ BRI (2016) 589794_ EN.pdf [Azken kontsulta:
|
2022
|
|
Ikerketa hau behaketa bidez burutu da, hain zuzen, hizkuntzen erabilera neurtzeko metodoaren bidez. Metodo horren oinarria"
|
Hizkuntza
erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa" gidan dago jasota (Altuna eta Basurto 2013).
|
2023
|
|
Era berean, etxeko erabilera ohituren eta haurren kaleko eta eskolako euskararen erabileraren arteko ustezko loturari erreparatzen zaio. Metodologiari dagokionez, Zumaiako HH5, LH4 eta LH6ko haur eta nerabeen
|
hizkuntzen
erabileraren behaketa zuzena egin da, batetik; bestetik, nerabeek eta euren gurasoek osatutako inkestaren bitartez jaso diren datuak ere aztertu dira. Horien guztien emaitzak laburtzen dira artikuluan.•
|
|
Testuinguru horretan egin da haurren sozializazioan euskararen presentziaren inguruko ikerketa. Zehazki, Zumaiako HH5, LH4 eta LH6ko haur eta nerabeen
|
hizkuntzen
erabileraren behaketa zuzena egin da alde batetik, eta, bestetik, nerabeek eta euren gurasoek osatutako inkestaren bitartez jasotako datuak aztertu dira. Artikulu honetan, ikerketak emaniko emaitza izan den diagnosiaren laburpena eskainiko da.
|