Emaitzak: 9
2008 | ||
— I. Martinez de Luna eta P. Suberbiolarena da hurrengoa: " Measuring Student Language Use in the School Context" (Ikasleen eskola giroko | hizkuntza erabileraren azterketa). Artikuluak Arrue ikerketa programaren baitan egindako ikerketaren berri ematen du. | |
2012 | ||
Bigarrena kalean gertatzen diren elkarrizketen solaskide kopuruarekin lotuta dago. Esan dugun bezala, lagina elkarrizketatan kalkulatzen dugu, hori baita | hizkuntza erabileraren azterketarako oinarrizko unitatea. Baina era berean, aipatu bezala, herriko biztanleriaren datutik hasten da laginaren kalkulua. | |
2013 | ||
Kataluniako soziolinguistika oso eszeptikoa izan da nozioaren erabilgarritasunarekiko, arrazoi teorikoengatik baino gehiago, arrazoi enpirikoengatik. Izan ere, herrialde katalandunetan egindako | hizkuntza erabileren azterketek emaitza sistematiko bat izan dute: ezinezkoa da argi eta garbi hizkuntza jakin bat eskatzen duten erabilera eremuak identifikatzea (ikus Vila 2005 eta Sorolla liburuki honetan bertan). | |
Hala ere, ikuspegi teoriko lagungarria dela uste dugu halako ikerketa batean, hizkuntza erabileraren gertaera soziala bere konplexutasun osoan kokatzen laguntzen baitu. Ikasleen eskola giroko | hizkuntza erabileraren azterketa lanean esate baterako (Mart� nez de Luna et al. 2009), hiru maila horietako bakoitzak ikasleen arteko jolaslekuko erabileraren zenbateko azalpena eskaintzen zuten kuantifikatzeko saioa egin genuen, erregresio anizkoitzaren analisia erabiliz. | |
Eskola giroko | hizkuntza erabileraren azterketarako Arrue Proiektuaren baitan garatuz joan garen tresneria teoriko metodologikoan baliatu dugun beste oinarri bat Hezkuntza Saileko Euskara Zerbitzuan eginiko lana da: bereziki ikasleen mintzajarduna neurtzeko Mikel Zalbidek sorturiko Gela argazkia eta berau eraikitzeko baliatutako ikuspegi eta erreferentzia teorikoak. | |
Atal honekin bukatzeko, azkenik, rol harremanei erreparatuko diegu. Ikuspegi soziolinguistiko batetik, funtsezkoa da | hizkuntza erabileraren azterketan jarduera hori noren artean gertatzen den kontuan hartzea. Aztergai dugun testuinguruan, solaskide horietako bakoitzak zer nolako rola betetzen duen jakitea. | |
Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak zinema aretoetako | hizkuntzaren erabilerari buruzko azterketa egin zuen 2007an, eta Euskal Herri osoko 29 areto aztertu ondoren, euskararen lekua oso txikia zela ondorioztatu zuen. Euskaraz eskaintzen ziren pelikula gehienak umeentzako ziren, eta 10 film arrakastatsuenen artean, euskara ez zen inondik inora agertzen (www.kontseilua.org). | |
2018 | ||
Mart� nez de Luna, I., Suberbiola, P., eta Basurto, A. (2009). Ikasleen eskola giroko | hizkuntza erabileraren azterketa. Vitoria Gasteiz. | |
2020 | ||
| Hizkuntzen erabileraren gaineko azterketa kualitatiboaz: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 9 (0,06) |
Lehen forma
hizkuntza | 7 (0,05) |
Hizkuntzen | 1 (0,01) |
hizkuntzaren | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 8 (0,05) |
Karmel aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza erabilera | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |