Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2010
‎8) Hizkuntzen erabilera anitza edo multimodala ez balitz bezala jokatzea, bertan nahasten diren alderdi ezberdinak —identitateak, jarrerak eta horrelakoak barne— modu berezian tratatu nahian.
2011
‎Nola erantzun —behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari? Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza, horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen du —munduko perspektibatik hartuta, eta horrela hizkuntza aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia plazaratzen du. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
‎Nola erantzun behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari? Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza, horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen ditu munduko perspektibatik hartuta, eta hizkuntza aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia azaltzen. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
‎Bronckart eta Schnewlyk 1991ean ama hizkuntzaren didaktika derrigorrezko utopia bezala bataiatu zuten. Nola erantzun, izan ere, uniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari behar bezala erantzutea, eta nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzei aurre egingo dien prestakuntza, hogei urte geroago, artikulu hartan esaten zena, hizkuntza aniztasunetik birbegiratzen dugu. hizkuntza aniztasuna gizartean (immmigrazioaren ondorioz) komunikabideetan, lan munduan, politikan, geroz eta nabariago agertzen zaigu, eta eleaniztasuna norbanakoaren formazioan ezinbesteko erronka bihurtu da.
‎Nola erantzun, izan ere, uniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari behar bezala erantzutea, eta nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzei aurre egingo dien prestakuntza?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia