2001
|
|
–Gure
|
hizkuntzaren
egoera larriak ez zaituzte nahigabetzen ala?
|
2002
|
|
Erakunde horrek uste du komunitate baten hizkuntza arriskuan dagoela haurren %30ek ez duenean ikasten, eta hori gertatzeko arrazoien artean, komunitatearen desplazamendu behartua, kultura oldarkorrago batekin harremana izatea edo kultura menderatzaile bateko kideen ekintza suntsitzaileak aipatzen ditu. Europan, Unescok arriskuan dauden dozenaka hizkuntza identifikatzen ditu, eta, bereziki, lapoien saami
|
hizkuntzen
egoera larria nabarmentzen du. Espainiaren kasuan, mozarabiarra desagertu egin dela egiaztatzeaz gain, uste du leondarra “arrisku larrian” dagoela, galegoa, euskara, asturiarra, aragoiera eta gaskoia arriskuan daudela, eta katalana, berriz, “gero eta gehiago ari da indartzen”.
|
2004
|
|
Aitzitik, oso zutabe hauskorra da eta, iruditzen zait, duela urte batzuk eskuragai zitzaizkigun espazio sozialak gero eta urrutiago ageri zaizkigula. Bestalde, ez dakit euskal belaunaldi berriak noraino dauden kontzientziatuta gure
|
hizkuntzaren
egoera larriaz.
|
|
Joan den aste honetan aukera paregabea ukan dugu horren agerrarazteko. Izan ere, lehen aldikoz, bakoitzaren lan ildoa begiratuz, egitura bakoitzean egoeraren begirada sakona egin eta gero, emaitza beretara iritsi dira, alegia Ipar Euskal Herrian eramana izan den lan zama guziaren gainetik, izugarrizko inbertsio ekonomiko eta pertsonalen gainetik, gure
|
hizkuntzaren
egoera larria da eta bere geroa arrisku latzetan. Elkarrizketa bultzaturik eta elkar lanaren eraginkortasunaz jabeturik burutu dugu iragan den larunbateko manifestaldia euskal irakaskuntzako hiru sareak, »pena da horretan Ikas Bi ez agertu izana».
|
|
Ostarteak ostarte, ordea, hitzaren argitasuna behar genuke oroz gainetik, eta zalantza handiak ditut nik Ibon Sarasolaren aburu honetan: . Gainera gure
|
hizkuntzaren
egoera larriaren errua besteei, kanpokoei boteaz, aitzakia bat ematen diegu euskaldunei beren burua zuritzeko eta bertan goxo egiteko. Auzi honetan errua batez ere euskaldunena dela, euskara bazterreratua, marjinatua dagoela, baina batez ere euskaldunek marjinatua dagoela ikustaraztea da kinka larri hone tatik ateratzeko biderik zuzenena?. 103
|
2010
|
|
Helere oraingo neurriak ahulegi dira, ikusiz
|
hizkuntzen
egoera larria.
|
2011
|
|
|
Hizkuntzaren
egoera larriaz kontzientzia hartu duen intelligentsiak zer egiten du lehendabizi. Horrelakoetan, guk dakigula, dena delako hizkuntza gibeleratuaren azterketa soziolinguistikoa egiteari lotzen zaizkio hizkuntza ekintzaileak.
|
|
–Desagertzeko arriskuan dauden
|
hizkuntzak
egoera larrian dauden kulturetako hizkuntzak dira. Hizkuntza eta kultura bereiztezinak dira, beraz.
|
2013
|
|
Guk badugu eskarmentua hizkuntzazentristak izateko, eta esango nuke honetan gure insistentzia otsoari belarriak ikusten dizkionaren luzidotasuna dela. Beraiek erresistentzia jartzen dute hizkuntza biziberritzeko zeregin astunaren aurrean, kultura hori baino gehiago dela aipatuz, eta hori beharbada euren aldetik oker dramatikoa izaten ari da une hauetan,
|
hizkuntzaren
egoera larriaren gaiari itzuri egiteko balio baitie hizkuntza erlatibizatzeak.
|
2015
|
|
Sei gogoeta plazaratu zituen. Lehenik, kontsideratzen zuen Nafarroan ez zela kontzientzia askirik
|
Hizkuntzaren
egoera larriaz, eta horrek eraman zezakeela" haren suntsipenera; desprestigioa guretzat, eta lesioa kultura nazionalari eta unibertsalari", nabarmenduz" agintearen planotik ez da nahikoa egin, kontzientzia haren eratzekotan". Bigarrenik, zioen" euskara maitatu egin behar dela", hura izan baita" nafartarren gehiengo nagusiaren hizkuntza herrikoia, Prehistoriaz geroztik"; ezin omen zen" haren erabilera konparatiboaren argumentua balioetsi", izan ere," inork ez baitu bere ama errefusatzen, ezdeusa izanagatik ere".
|
|
Mezua bideratzen ere saiatu naiz:
|
hizkuntzaren
egoera larria da. Datuen arabera, urte gutxi dituzue erreakzionatzeko.
|
2016
|
|
Ondorioz, barnetegian irakasleak hiru taldetan banatzen ziren: . Batzuek hizkuntza egiturak irakasten zituzten; beste talde batek mintzapraktika saioak bideratzen zituen; eta hirugarrenak kultura maputxearen ezagutza bultzatzen zuen, adibidez, maputxeen familia egitura berezia, palin izeneko jokoa edota matea hartzeko zeremonia eta bere protokolo osoa?. Hizkuntza, egoera larrianIrazabalek aukera izan zuen ikusteko mapu txeen
|
hizkuntzaren
egoera larria dela: –Hasteko, ez dirudi hizkuntzaren egoerari buruzko informazio fidagarririk dagoenik, inkestek datu desberdinak eskaintzen dituztelako.
|
2021
|
|
(San Martin); Zer ba, ama birjina edo agertu zaizu ala? (Bitaño); Gure
|
hizkuntzaren
egoera larriak ez zaituzte nahigabetzen ala? (Mitxelena).
|