2007
|
|
Lehenbiziko guk deituko dugu eta bilera eginen dugu. Erakunde horren
|
hizkuntz
egoeraren azterketa bat eginen dugu eta horren arabera, euskararen normalizazioaren aldeko konpromisorik hartzen ahal duen edo ez eta hartzekotan zein konpromiso hartzen ahal duen ikusiko dugu. Konpromisoaren arabera hiru ziurtagiri mota daude.
|
2011
|
|
Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide euskara erdaren artekoa social bilingualism, elebitasun soziala genuke guk, ez diglosia diglosia144 zenbait adituk, haas ek esate baterako, merezimendu handiko elementuz hornitua egon arren prezientifikotzat hartu zuen ildoberritze hori145 Beste zenbaitek ere adierazi berria du, Ferguson-en jarraitzaile zintzoa izanik ere funtsean, Asia ekialdeko
|
hizkuntza
egoeren azterketa izanik gogoan, Fishman-en formulazio garatua zergatik den hain garrantzitsua diglosiaz jarduterakoan146 b) Bereizketa hori zergatik proposatzen zuen, hori ere argi esan zuen hudson ek: soziogenesi diferentea omen dute diglosia mota batek (benetakoak, barneedo endodiglosiak) eta besteak (kanpoedo exodiglosiak, broad diglosia edo social bilingualism delakoak).
|
|
Bergarako biltzarra) edota babesten (adb. elebitasun jardunaldia, UEUren Udako Ikastaroak, kazetarien jardunaldiak eta abar); euskararen sarrera sustatzen irakaskuntzan bai eskolan, bai institutuan, bai unibertsitatean (adb. unibertsitate barruti bakarraren eskaria); baita hizkuntzaren normalizaziorako bestelako ekimenetan ere, hala nola helduen euskalduntze alfabetatzerako Alfabetatze Batzordean. Bestalde Hegoaldean zein Iparraldean305 antolatutako udako zein urtean zeharreko euskara ikasteko ikastaroak babestu zituen, euskara irakasteko tituluak eman,
|
hizkuntzaren
egoeraren gaineko azterketak enkargatu zituen306 eta abar. Paragrafo honetan aipatutako ekimenak berariazko ataletan edo zeharka beste atal batzuetan aipagai izango ditugu.
|
2013
|
|
urte bitarteko ikerketa lanak hiru gai multzotan sailkatu ditu: udalerri edo hiriburuetako
|
hizkuntza
egoeren azterketak, lan mundua euskalduntzeko plangintzak, eta gazteen eta euskararen arteko harremana.
|
|
Oro har, hauexek dira ikasleei gehien interesatu zaizkien eta landutako gaiak: udalerri edo hiriburuetako
|
hizkuntza
egoeren azterketak (Gipuzkoa eta Bizkaiako herrialdeak, nagusiki), lan mundua euskalduntzeko plangintzak, eta gazteen eta euskararen arteko harremana. Webgunean eskuragarri dauden lan guztiak kontuan hartuta, berriz, lan munduari buruzko gaiak dira gailentzen direnak, horien atzetik herrien inguruko azterketak daude.
|
2022
|
|
Lanak nabarmen erraztu zaizkie entitateei urte hauetan. 2010era arte, fitxa baten bitartez kudeatu ahal izan dute euren erakundearen
|
hizkuntz
egoeraren azterketa, helburuen planifikazioa eta ebaluazioa; bertan, ekintza proposamenak ere ageri ziren. 2010ean, lana errazteari begira, on line aplikazio bat aztertu zen.
|