Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎Orain arte, irakasle euskalduna izatea identitate zeinu bat izan den bezala, hemendik aurrera irakasleen erronka berria eleaniztunak izatea da. Baina, irakasleak hiru hizkuntzatan moldatzeko gai izateko, hizkuntza curriculuma ongi antolatu eta integratu behar da gradu berrietan.
‎EAEn lortzen diren emaitza akademikoak Espainian lortzen direnaren antzekoak edo hobeak dira. Beraz, esan daiteke, gutxiengoaren hizkuntza curriculumean erabiltzeak gehiengoaren hizkuntza baino gehiago izan arren, ez duela garapen akademikorik oztopatzen. Horrela konfirmatzen da hezkuntza elebidunaren emaitza positiboak munduko beste testuingurutan ere erakuts daitezke elebidun hezkuntza gara dadin bultzatzeko.
2011
‎Rubén García/ Eroski Consumer Zergatik irakurri behar den Haur eta gazteei irakurzaletasuna transmititzea eta literatura lanak estimatzen irakastea, azken batean, irakurtzera animatzea lehentasunezko helburua izan behar da gaur egungo familientzat eta hezkuntza erakundeentzat. Irakurtzeko gaitasuna ez da soilik hizkuntza curriculumaren arloan aurrera egiteko behar den gaitasuna, baizik eta funtsezko tresna da ikaskuntzaren esparru guztietan arrakastaz aurrera egiteko. Ikasle baten irakurketa errendimenduak eragin ukaezina du etorkizuneko bizitzan PISA Nazioarteko Ebaluazio Programaren edizioetako datuek erakusten dutenez, ikasle baten irakurketa errendimendua hobetzeak eragin handia du etorkizuneko bizitzan, “bai aukera akademikoetan, bai lan aukeretan.
2012
‎EAEko aditu euskaldunak eta erdaldunak elkarrizketatzea erabaki genuen, eta hala egin dugu, baina espero ez genuen eta aipatzea merezi duen errealitate batekin egin dugu topo elkarrizketatuen hizkuntza curriculumari eta erabilera ohiturei dagokionez. Errealitate konplexu bat agertu da nabarmen elkarrizketak egiterakoan, EAEko egoera soziolinguistikoaren eta haren azken hamarkadetako bilakaera konplexuaren isla esanguratsutzat har daitekeena.
2016
‎2.2 hizkuntza curriculum ezkutua
‎Hala gauzak, hizkuntza curriculum ezkutua berariaz formalizatu diren helburuen kontra doazen hizkuntza praktiken, hizkuntza dispositiboen, hizkuntza disposizioen bilduma izango da. Horregatik, curriculum hori zehazteko, tentuz aztertu behar da zein diren helburu publikoak eta nolako estatusa duen curriculum formal eta publikoak.
‎alderdi formal eta ez formalak ditu. Non kokatu behar dugu hizkuntza curriculuma. Hizkuntzak berariaz landu nahi dituen unibertsitateak, halabeharrez, curriculum formalizatuan zehaztu du lantze hori, baina oso argi eduki du unibertsitateko elkarrekintza guztiak direla" curriculumaren parte osagarriak".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia