Emaitzak: 8
2009 | ||
Fishman, Joshua A (1991): " Eskolaren mugak | hizkuntzak biziberritzeko saioan/ Limitaciones de la eficacia escolar para invertir el desplazamiento lingüÃstico", in Euskal Eskola Publikoaren Lehen Kongresua. Ponentziak eta komunikazioak. | |
2010 | ||
Joshua A. Fishman-en idazlan ezagun batzuk baizik ez aipatzearren, hor daude 1976ko Bilingual Education: An International Sociological Perspective, John Lovas ekin 1970ean (gero1972an) argitara emaniko Bilingual education in sociolinguistic perspective, 1985eko The Rise and Fall of the Ethnic Revival, 1989ko Language and Ethnicity in minority sociolinguistic perspective, 1990eko Eskolaren Mugak | Hizkuntzak Biziberritzeko Saioan eta 1991ko Reversing Language Shift: Theoretical and Empirical Foundations of Assistance to Threatened Languages. | |
2012 | ||
Fishman, J. (1990). eskolaren Mugak | hizkuntza Biziberritzeko Saioan. | |
Eskolak ezin ditzake etxearen eta auzoaren hutsuneak guztiz estali. Aspaldi erakutsi zigun Fishmanek (1990)" eskolaren mugak | hizkuntzak biziberritzeko saioan" zein ziren. Ezin eska dakioke eman ezin duenik. | |
2013 | ||
Hizkuntzaren iraupenari dagokionez, eskolaren papera handia da, baina eskolak bakarrik ez du gizartea aldatzen (gogora dezagun Fishman-en 1993ko artikulua, Bat aldizkariaren 10 zenbakian argitaratu zena: " Eskolaren mugak | hizkuntza biziberritzeko saioan"). Eskolaren papera handia da euskaldunak alfabetatzeko, euskaldunen corpus linguistikoa osatzeko eta euskaldunei haien hizkuntza baliagarria dela sentiarazteko. | |
2015 | ||
Fishmanen ekarpena ere aintzat hartzeko modukoa da. | Hizkuntza Biziberritzeko Saioek, RLS delakoek lortu luketena erabilgarria iruditu zaigu euskararen egoerara egokitua dagoelako eta, besteak beste, euskararen egoera aztertuta Fishmanek hizkuntza biziberritzeko 8 urrats proposatzen dituelako. 8 urrats horietako 4.a eskola edo irakaskuntza da (Fishman, 1991). | |
2017 | ||
Zentzurik beteenean, beste eragile askoren esku dago lorpen horiei eustea eta lorpenok hobetzea, eta ez bakarrik eskolaren mende?. Joshua A. Fishman,. Eskolaren mugak | hizkuntza biziberritzeko saioan?, Soziolinguistika bat aldizkaria, EKB, 1993, 10 zenbakia, 41. | |
2019 | ||
— 1990: " eskolaren mugak | hizkuntza biziberritzeko saioan", in Euskal Eskola Publikoaren Lehen Kongresua. gasteiz: eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu Nagusia. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 4 (0,03) |
hizkuntzak | 2 (0,01) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
Hizkuntzak | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 4 (0,03) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza biziberritu | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza biziberritu saio | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |