Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Herri batean trafiko seinaleak erdara hutsez daude, ikasle talde batek seinale horiek itzuli edo Udalari itzultzea eskatu diezaioke gutun baten bidez adibidez. " Ekintza" honekin alde batetik benetako jarduera baterako hizkuntza erabili behar izanda marko egokia aurkitu dugu hizkuntza bera lantzeko. Bestalde, ekintza bera zuzenduta dago euskararen normalizazioan eragiteko, paisaia linguistikoan kasu honetan.
2008
‎Adierazgarriro Eskualduna elebiduna zen, edo zehatzago esateko diglosikoa, gai jasoenak frantsesez landuz eta apalenak euskaraz (salbuespenak salbuespen). Azkueren aldizkariak, aldiz, euskara hutsez zeuden, gai jaso zein apalak hizkuntza berean landuz.
2015
‎Baina, hara, horiek bortxaz bi irakasgaitako irakasleen artean egitekoak dira. " Jakinez EPI hori egiten badugu ezin dugula hizkuntza bera landu", zehaztu du Pedronek.
‎Aterabide bat izan daiteke IAI berrietako orenen erabiltzea euskara sartzeko. Baina arazoa bera da hautuzkoentzat, ez baita hizkuntza bera lantzen ahal hauetan, baizik eta gai bat beste irakasle batekin elkarlanean. Gehiago dena, beste zepo bat dakar erreformak IAI hauekin.
2016
‎Oro har, euskarak aurrera egin duela esaten dugunean ondoko elementuotan fijatu ohi gara euskaldunok, gutxi asko: a) Hizkuntza bera landu, bateratu eta eginbehar berrietarako egokitu, moldatu eta aberastu egin dugu. b) Hiztunen artean asko dira, lehen baino askoz gehiago, hitz egiten jakiteaz gainera euskaraz irakurtzen eta idazten dakitenak. c) Euskaldunen (euskaraz dakitela diotenen) kopuru absolutuak bilakaera positiboa izan du oro har (ez herrialde guztietan), eta oso igoera deigarria herrialde eta adin tarte jakinet... eskolan, unibertsitatean, administrazioan, idatzizko prentsan eta ikus entzunezko komunikabideetan.
2018
‎Igone Zabala – Euskararen lantze funtzionala eta profesionalen komunikazio gaitasunen garapena osasun alorrean dakarzkie bai erakunde zerbitzu emaileei, bai eta profesionalei ere, aldaketak eskatzen baititu hizkuntza politiketan, erabileretan, jarreretan eta hizkuntza gaitasunetan. Areago, hizkuntza esparru batean erabili ez denean, beharrezkoa da hizkuntza bera lantzea ere: lexikoa eta fraseologia sortzea eta erabilera berrietarako estiloak garatzea (Haugen 1966).
‎Baina gainera, euskaltegietako irakasleek eragin zuzena izango genuke hizkuntza paisaian, dokumentuak euskaratzen eta egokitzen, hizkuntza bera lantzen... Eta garrantzitsuena dena, gure presentziak euskararen erabileran eragin zuzena izaten du.
2022
‎Hizkuntzak marko ez diskurtsiboa duela esan da, alegia, testuinguru kultural batean garatzen dela eta testuinguru hori hizkuntza bera lantzen den errepresentazio eta praktikek osatzen dutela. Dena dela, eredu hau nola itzuli daiteke urteanhizkuntzaren biziberritzera?
‎Orain artekoa kontuan hartzen bada, hizkuntzak marko ez diskurtsiboa duela esan da, alegia, testuinguru kultural batean garatzen dela eta testuinguru hori hizkuntza bera lantzen den errepresentazio eta praktikek osatzen dutela. Dena dela, eredu hau nola itzuli daiteke urtean hizkuntzaren biziberritzera?
2023
‎Gazteek hizkuntza testuinguru formaleko erregistro huts gisa ikus ez dezaten, eduki akademikoak transmititzera mugatzen den gramatika eta hiztegi multzo bihozgabea, eguneroko kezkak eta grinak adierazten uzten ez dien mintzaira bat, azken finean, hizkuntza bizi batekin esperientzia aberasgarria behar dute, eta horretarako oso baliagarria izan daiteke kultur sorkuntza eta arte ekoizpena ezagutzea. Ikerketa askok frogatu dute kultur adierazpideak oso eraginkorrak direla ahozko jarduna landu eta hobetzeko, eta ez dugu ahaztu behar euskal kultura transmititzea, berez, hizkuntza bera lantzea, prestigiatzea eta interesgarri egitea da. Izan ere euskarak, hizkuntza guztiek bezala, ezinbestez behar du lurralde eta kultura batekiko lotura.
‎Izan ere euskarak, hizkuntza guztiek bezala, ezinbestez behar du lurralde eta kultura batekiko lotura. Beraz, hizkuntza bera lantzea, prestigiatzea eta interesgarri egitea da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia