2009
|
|
Euskal Hezkuntza Sistemaren helburu nagusia, hizkuntza eremuan, komunikazio gaitasun ona lortzea da euskaraz nahiz gaztelaniaz. Horrekin batera, beste helburua ikasleak gutxienez atzerriko beste hizkuntza batean trebatzea da, betiere lehenbiziko hizkuntza errespetatuz, jatorrizko beste
|
hizkuntza
batzuk dituzten ikasleen kasuan. Konplexua da benetan gai horri eskola ikuspuntutik heltzea, eskolaren xedeak ez baitu izan behar euskararen eta gaztelaniaren artean dagoen desoreka parekatzea.
|
|
Kantondarrek, esate baterako, beste hizkuntza bat dute, baina eskolan Pekineko mandarina ikasten dute. Euskadin bizi diren txinatar gehienak Txinako hego ekialdetik datoz eta mandarina ez diren beste
|
hizkuntza
batzuk dituzte, baina askok hizkuntza ofiziala menperatzen dute, komunikaziorako oinarrizkoa baita.
|
2010
|
|
Hizkuntza bat ezin da normala izan baldin eta lurralde berean mundu guztiak hitz egiten duen beste hizkuntza indartsuago bat badago, eta aldiz, hizkuntza txikia puska batek baino ez badu hitz egiten. Katalana Katalunian normalizatzeko modu bakarra Europako
|
hizkuntza
batzuek duten estatusa lortzea da, suedierak duena Suedian, nederlanderak Herbehereetan, eta abar. Zeren, bai, katalanaren ezagutza gora doa, baina erabilera ez dago hain garbi gora doanik, batez ere hirigune handietan, eta gizarte antolamendu horietara garamatza ezinbestean aro postkapitalista honek.
|
2012
|
|
Inguruan ditugun hizkuntzekin lehian jartzean bistaratzen da aldea. Bestelako
|
hizkuntza
batzuk bagenitu ondoan azpigaratuak, kasu, lasai geundeke, baina ondoan ditugunekin lehian abiatzen garenean, ez gara haien mailara iristen. Pentsatu ere ez!
|
2016
|
|
Beste hitzetan: XX. mendeko erdialdearen hamarkadetan, asturieraren potentzia soziala handia nahikoa zen familia hizkuntza gisa gaztelania edo beste
|
hizkuntza
batzuk zuten hiztunak beretzeko. Garai hartan jaio ginenok intuizioz ezagutzen genuen kontu zehatz batek nolabaiteko islapen estatistikoa izan lezake puntu honetan:
|
|
XX. mendeko erdialdearen hamarkadetan, asturieraren potentzia soziala handia nahikoa zen familiahizkuntza gisa gaztelania edo beste
|
hizkuntza
batzuk zuten hiztunak beretzeko.
|
2017
|
|
Miklosich ek, Weigand ek, Tagliavinik, Ajetik, Krsti ek eta Orel ek. Dena den, argi utzi behar da hizkuntzalari horiek beren azterketak ikuspegi albanologikotik egin zituztela, eta, beraz, garrantzi gutxiago eman ziotela Zadarreko arbanasiera mintzairak hiriko beste
|
hizkuntza
batzuekin zituen kontaktuei. Ikerketa honen helburua da berriki aipatutako hutsune hori betetzea eta ikuspegi lexikotik ekarpen bat egitea Zadarreko kroato arbanasieraren eta italo arbanasieraren arteko kontaktuen historiari.
|
2018
|
|
" Abiapuntua ez dugu aldekoa: euskarak ez du sekula izango beste
|
hizkuntza
batzuek duten barne indarra hainbat alorretan (aisialdia, lana, posizio soziala...); gurean, bizi indar afektiboa da balio nagusia, eta balio horretaz jabetzeko gakoa, borondatea eta barne motibazioa dira.." (36 or.). Mende hasierako hizkuntza politikarentzat finkatzen dituen lehentasunezko 14 ildoen artean ere ez da lan mundua aipatzen.
|
2020
|
|
Litekeena da haurtzarotik nerabezarora igaro ahala, euskaraz sozializatzeko baldintzak erlatiboki ‑beste
|
hizkuntza
batzuek dituztenen aldean‑ gero eta ahulagoak izatea. Horiek lirateke nerabe askorengan gertatzen den euskaratik gaztelaniaranzko mudantzaren abiapuntua.
|
2023
|
|
Kontuan hartzen dugu, bestalde, curriculum hizkuntza horien ondoan badirela beste hizkuntza batzuk, familian erabili eta ikasleek bere dituztenak. Ikasgeletan gero eta gehiago dira bestelako
|
hizkuntzak
batzuk dituzten ikasleak: batzuetan, hizkuntza bat (errumaniera, arabiera, portugesa...), eta beste batzuetan, bat baino gehiago (arabiera eta amazigera, wolofera eta frantsesa, ingelesa eta urdua...).
|