Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2009
‎Curriculuma denontzat da, baina ikastaroak hizkuntza ataletan antolatzen dira. Hartara, ikasleek jatorrizko hizkuntzan jasotzen dituzte eskola nagusiak, baina ahalegin berezia egiten da ikastetxeetan beste hizkuntza batzuei buruzko ezagutza sakonak lor ditzaten. Ikasketen antolaketa Europako Eskoletako irakaskuntzak Batasuneko kide diren herrialdeetako hezkuntza sistemen antzekotasunak eta ezaugarriak kontuan hartuta antolatu ziren.
2010
‎Oposizioek (EPE), berez, baldintza berdinak ezartzen dituzte (antzinatasuna, prestakuntza, euskara eta beste hizkuntza batzuen ezagutza...) interesatuen artean dauden desberdintasunak agerian uzteko, desberdintasunen arabera aukeratzen baita. Herritarrei zerbitzu egokia emateko egokienak aukeratu behar dira.
2012
‎1 Irakaskuntza ereduen inguruan hausnartu behar da, gure umeak benetan euskaldunduko dituen sistema martxan jartzeko. Hau dioMertxe Mujika – Euskararen ezagutza eta erabilera, motibazio eta borondate kontua danean ezin da ahaztu jendarte eleanitz batean bizi garela eta, euskararekin batera, beste hizkuntza batzuen ezagutza ere ziurtatu egin behar dela, baina euskarak izan behar du beti lehentasuna.
‎Lan eskaintza askotan, nahiz eta Espainian egin, hizkuntza bat menderatzea eskatzen da, kasu gehienetan ingelesa. Beste hizkuntza batzuen ezagutza ere baloratzen da, hala nola frantsesa edo alemana. Ez da beti posible atzerrian praktikatzea, batez ere krisialdietan, baina badira beste irtenbide ekonomikoago batzuk ere, hala nola trukeko ikasleekin geratzea eta hiria erakustea ordu batzuetan beren hizkuntzan hitz egitearen truke.
‎4 Nazioarteko esperientzia Europako enpresaburuen% 29k aitortzen du oso garrantzitsua dela atzerrian lan praktikak egitea, eta% 24k, berriz, jatorrizko herrialdetik kanpo ikasi izana, azken Eurobarometroaren datuek erakusten dutenez. Beste herrialde batean egoteak balio erantsi handia izan dezake, malgutasunari, beste kultura eta hizkuntza batzuen ezagutzari eta esperientzia pertsonalari dagokienez. Giza baliabideen arduradunek balorazio positiboa egiten dute langileak hautatzeko unean.
2016
‎(...) Bi balio mota ditugu. Batetik, balio estetikoa, prestigiodun hizkuntzek, zibilizazio" handietako" hizkuntzek dutena; bestetik, balio praktikoa, laneko hizkuntzak edo enplegua eskuratzeko hizkuntzak, zientzia hizkuntzak, etorkinentzako integrazio hizkuntzak, etab. Hizkuntza batzuen ezagutzak gainbalioa ekartzen du; beste batzuenak, berriz, ez du ondoriorik. (Coyos Etxebarne 2010:
2021
‎" XXVI. Jagon Jardunaldia prestatzeari ekin zionean, Euskaltzaindiko Sustapen batzordeak ikusgarritasuna eman nahi izan zien Nafarroako hezkuntzan euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko abian diren esperientzia batzuei, eskola barneko lanean, bai eta eskolaz kanpokoan ere, besteak beste, aitortza modura. Bistan denez, jardunaldiotan aztertutakoak ez dira dauden guztiak, Nafarroako hezkuntzako eragileak etenik gabe ari baitira berrikuntzan, euskara eta euskal kultura biziberritzeko ahalegin kolektibo saiatuan, beste hizkuntza batzuen ezagutza ere segurtatzen dutela.
2022
‎Goian aipatutako bi aldagai horiek –gaitasuna eta lehen hizkuntza– herritarren ezaugarri indibidualei egiten die erreferentzia. Hizkuntza batean hitz egiten jakitea norberaren ezaugarri kognitiboa da, errealitate psikologiko batutzailea, hizkuntza berriak eskura baitaitezke lehendik ikasitako beste hizkuntza batzuen ezagutza kaltetu gabe. Erabilera, aldiz, ezaugarri kolektiboa, familiakoa edota soziala da (Vila i Moreno, F. Xavier, 2021), ez dago norbanakoaren esku, soilik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia