2009
|
|
Curriculuma denontzat da, baina ikastaroak hizkuntza ataletan antolatzen dira. Hartara, ikasleek jatorrizko hizkuntzan jasotzen dituzte eskola nagusiak, baina ahalegin berezia egiten da ikastetxeetan beste
|
hizkuntza
batzuei buruzko ezagutza sakonak lor ditzaten. Ikasketen antolaketa Europako Eskoletako irakaskuntzak Batasuneko kide diren herrialdeetako hezkuntza sistemen antzekotasunak eta ezaugarriak kontuan hartuta antolatu ziren.
|
2010
|
|
Oposizioek (EPE), berez, baldintza berdinak ezartzen dituzte (antzinatasuna, prestakuntza, euskara eta beste
|
hizkuntza
batzuen ezagutza...) interesatuen artean dauden desberdintasunak agerian uzteko, desberdintasunen arabera aukeratzen baita. Herritarrei zerbitzu egokia emateko egokienak aukeratu behar dira.
|
2012
|
|
1 Irakaskuntza ereduen inguruan hausnartu behar da, gure umeak benetan euskaldunduko dituen sistema martxan jartzeko. Hau dioMertxe Mujika – Euskararen ezagutza eta erabilera, motibazio eta borondate kontua danean ezin da ahaztu jendarte eleanitz batean bizi garela eta, euskararekin batera, beste
|
hizkuntza
batzuen ezagutza ere ziurtatu egin behar dela, baina euskarak izan behar du beti lehentasuna.
|
|
Lan eskaintza askotan, nahiz eta Espainian egin, hizkuntza bat menderatzea eskatzen da, kasu gehienetan ingelesa. Beste
|
hizkuntza
batzuen ezagutza ere baloratzen da, hala nola frantsesa edo alemana. Ez da beti posible atzerrian praktikatzea, batez ere krisialdietan, baina badira beste irtenbide ekonomikoago batzuk ere, hala nola trukeko ikasleekin geratzea eta hiria erakustea ordu batzuetan beren hizkuntzan hitz egitearen truke.
|
|
4 Nazioarteko esperientzia Europako enpresaburuen% 29k aitortzen du oso garrantzitsua dela atzerrian lan praktikak egitea, eta% 24k, berriz, jatorrizko herrialdetik kanpo ikasi izana, azken Eurobarometroaren datuek erakusten dutenez. Beste herrialde batean egoteak balio erantsi handia izan dezake, malgutasunari, beste kultura eta
|
hizkuntza
batzuen ezagutzari eta esperientzia pertsonalari dagokienez. Giza baliabideen arduradunek balorazio positiboa egiten dute langileak hautatzeko unean.
|
2016
|
|
(...) Bi balio mota ditugu. Batetik, balio estetikoa, prestigiodun hizkuntzek, zibilizazio" handietako" hizkuntzek dutena; bestetik, balio praktikoa, laneko hizkuntzak edo enplegua eskuratzeko hizkuntzak, zientzia hizkuntzak, etorkinentzako integrazio hizkuntzak, etab.
|
Hizkuntza
batzuen ezagutzak gainbalioa ekartzen du; beste batzuenak, berriz, ez du ondoriorik. (Coyos Etxebarne 2010:
|
2021
|
|
" XXVI. Jagon Jardunaldia prestatzeari ekin zionean, Euskaltzaindiko Sustapen batzordeak ikusgarritasuna eman nahi izan zien Nafarroako hezkuntzan euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko abian diren esperientzia batzuei, eskola barneko lanean, bai eta eskolaz kanpokoan ere, besteak beste, aitortza modura. Bistan denez, jardunaldiotan aztertutakoak ez dira dauden guztiak, Nafarroako hezkuntzako eragileak etenik gabe ari baitira berrikuntzan, euskara eta euskal kultura biziberritzeko ahalegin kolektibo saiatuan, beste
|
hizkuntza
batzuen ezagutza ere segurtatzen dutela.
|
2022
|
|
Goian aipatutako bi aldagai horiek –gaitasuna eta lehen hizkuntza– herritarren ezaugarri indibidualei egiten die erreferentzia. Hizkuntza batean hitz egiten jakitea norberaren ezaugarri kognitiboa da, errealitate psikologiko batutzailea, hizkuntza berriak eskura baitaitezke lehendik ikasitako beste
|
hizkuntza
batzuen ezagutza kaltetu gabe. Erabilera, aldiz, ezaugarri kolektiboa, familiakoa edota soziala da (Vila i Moreno, F. Xavier, 2021), ez dago norbanakoaren esku, soilik.
|