2001
|
|
Orain arte esandakoarekin, aurrerago argiago ikusiko bada ere, argi ikusten daezen, aholkulariak egin beharreko lanerako, ohiko irakasle batek ez bezalakobeharrak izango dituela, eta prestakuntza ezberdina duela. Hizkuntzanaditua izan du, baina ez derrigorrez ikasleak ikasi nahi duen hizkuntzan;
|
hizkuntza
bat zer den, nola aztertzen den, zein unitate dituen, kulturarekin zeinerlazio duen, eta erlazio hori nola gauzatzen den jakin du. Ikasten jakinbeharko du; ez bakarrik berak nola ikasten duen; horrez gain, zein bide dauden, zein estilo, zerk zer ekartzen duen eta eginkizun bakoitzak zein ondorio duen ere.Labur esanda, hitz batean, ikaskuntzan ere aditua izan du.
|
2007
|
|
«Unibertso» bat da bere baitan osoa. Zatitxo bat ebaki eta, oso gutxi esan daiteke,
|
hizkuntza
bat zer den, edo bere osoan nola daragien. Batez ere, hizkuntzak hizketan dira hizkuntza biziak, infinotiki perpaus kreatzaileak, horregatixe denak funtsean berdinak eta egiaz konparaezinak, bi pertsona bezalaxe.
|
2008
|
|
Hiztuna
|
hizkuntza
batez zer adinetan jabetu den, ezberdin prozesatzen du garunak. EHU
|
|
Nik zu bakarrik ikusi dut motako akatsak dituzten perpausetan, berriz, antzeko erantzun elektrofisiologikoa ikus daiteke hiztun talde bien artean. Beraz, hiztuna
|
hizkuntza
batez zer adinetan jabetu den, akats mota batzuk edo beste batzuk sumatzen ditu garunak.
|
|
agintari abertzale horiek ez dakitelako zer den euskaldun izatea gure herrian. Ez dakitelako
|
hizkuntza
bat zer den. Ez dakitelako hizkuntza batean bizitzeari darion identitate soziolinguistikoa zertan den.
|
2011
|
|
Igel batzuen arteko elkarrizketatik abiatuta,
|
hizkuntza
bat zer den eta ea guztiok hizkuntza berdina hitz egiten dugun galderei erantzuten zaie. Beste ipuin batekin, amharera hizkuntza afrikarrean hitz eta zenbaki batzuk ikasten dira; koreeraz buru hausgarri bat egitea proposatzen da; gorputzeko atalak maputxeraz ikasten dira eta tehueltxe hizkuntzan pintatzen da.
|
2012
|
|
Mondragon Unibertsitatean, Huhezin, soziolinguistika irakatsi eta ikertzen du.
|
Hizkuntza
batek zergatik egiten du aurrera. Hizkuntza bat zergatik desagertzen da?... horrelako galderak erantzun nahian egiten du lan Teknopolis en gertutik ezagutuko dugun pertsonak.
|
|
Hizkuntza batek zergatik egiten du aurrera?
|
Hizkuntza
bat zergatik desagertzen da?... horrelako galderak erantzun nahian egiten du lan Teknopolis en gertutik ezagutuko dugun pertsonak.
|
2013
|
|
Eta ez dut sakonduko hala nola ontasunari, musikaltasunari, arruntasunari eta jatortasunari buruzko balorazio ugarietan, baina kontuan izan behar da horiek ere aldaketa linguistikoa baldintzatzen dutela, komunitate elebakarretan barne (Lippi Freen 1997, Tusón 1988). Azken finean, hizkuntza jakin bat zer den definitzean edo, zehatzago esanda,
|
hizkuntza
baten barruan zer barietate dauden definitzean, hein handi batean, hertsiki egiturez baino gehiago irudikapenez ari gara5 xix. mendearen amaieran, G. I. Ascolik adierazi zuen franko proventzera eta erretoromaniera izeneko hizkuntzak zeudela; bada, gutxienez ordutik dakigu hizkuntzen mugak ezartzean hiztunen kontzientzia kolektiboak kontuan ez hartzea, behinik behin, problematikoa dela (ikus Calve... Elaborazio bidezko hizkuntzen indibiduazio prozesua (Ausbau) —edo aurkako Einbau prozesua, hau da, hainbat barietate hizkuntza berean bateratzea— barietateen adibidez beteta dago; hau da, sistema linguistikoen adibidez.
|
|
5 Horrek ondorio interesgarri bat du: hizkuntzalaritza ikuspegi ez sozialak hartzen tematzen bada —hau da, azterketetan dimentsio sozialak barne hartzen ez baditu—, zailtasun gaindiezinak topatuko ditu
|
hizkuntza
bat zer den eta zer ez den definitzeko. Dilemaren konponbidea ez da pentsatzea hizkuntzalaritzak ez duela zeresanik, baizik eta onartzea hizkuntzaren zientziak, hizkuntzaren sistemaz gain, beste gauza asko aztertzen dituela.
|
2016
|
|
Beste era batera esanda: munduko hizkuntza kopurua aldatu egiten da
|
hizkuntza
bat zer den definitzeko erabiltzen diren irizpideen arabera.
|
2017
|
|
Gutuna logika neoliberalen menpe dagoela erakusteko froga argiena da hizkuntzaaniztasuna estatuen arazotzat jotzen duela. Uste horrekin batera, Gutunak aurresuposatzen du hizkuntzak estatuen jabetza direla (Sokoloskaren" la patrimonialisation des langues" adierazpena txit egokia da), eta estatuei dagokiela hizkuntza batzuei lehentasuna ematea (gutxiengoen baitan dauden gutxiengoak), eta
|
hizkuntza
bat zer den erabakitzea (cf. Duchêne 2008; Heller 2011).
|
|
Hizkuntzaren funtzio etnikoak hizkuntzaren balio soziala eta kulturala ahuldu egiten du; hizkuntzaren funtzio nazionalak, aitzitik, gizarte nazional hegemonikoaren zeregin komunikatiboetan kokatzen laguntzen du. Nola jakin, zehatz mehatz,
|
hizkuntza
batek zer balio sozial duen. Pierre Bourdieuren arabera,, hizkuntza batek balio du hiztunek balio dutena?.
|