2007
|
|
Estrukturalistek ez dituzte gogokoak izaten hizkuntza eta pentsamenduaren era honetako azterketak; horiek hizkuntzaren egitura formala, semantika, filosofia eta kultura tradizionala, dena nahasten omen baitute. Alabaina Humboldt-en ikusmoldean, irakurleak gogoratuko duenez, hizkuntza ez da hizkuntza bera formalki soil, baizik eta, hori gehi hizkuntza horretan egiten den biziera guztia, literatura, etab., eta Humboldt-ek, hain zuzen,
|
hizkuntza
batean landuriko filosofiari eman dio inportantzia handia. Hizkuntza, pentsamenduarekin bat?
|
2008
|
|
Jurislinguista direnentzat, alegia, zuzenbidea eta
|
hizkuntza
batera lantzen dituztenentzat, ohikoa izaten da hitz arruntak eta hitz bereziak zedarriztatzea, zuzenbidea ren ikuspegitik behinik behin. Horretarako, jurislinguista euskaldunek ezinbesteko abiapuntua dute gaur egun:
|
2010
|
|
Ikasleak modu sakonago eta biziagoan eta maila kognitibo handiagoarekin prozesatzen du atzerriko hizkuntza. Beste
|
hizkuntza
batean lantzen den irakasgaiaren curriculum edukiak ulermen, ulermen eta ekoizpen ahalegin handiagoa eskatzen du, eta beste ikuspegi batetik ikasten da. Ikasleak irakasgai bakoitzak atzerriko hizkuntzan dituen berariazko testuinguru errealetan moldatzen ikasten du, eta horrek egoera onuragarrian jartzen du etorkizunerako.
|
2013
|
|
Metodologiaren ezaugarri nagusia da edukia eta
|
hizkuntza
batera lantzen dituela; curriculum edukiari edo hizkuntzari emango zaio garrantzia, jarritako helburuaren edo proposatutako zereginaren arabera (Marsh, 2000) autore berak berresten du metodologia honek ikasleen hizkuntza maila esanguratsuki hobetzeaz gain, hizkuntzaren ikaskuntzarekiko jarrera positiboa ere sustatzen duela.
|
2014
|
|
Bizikidetzaz mintzo da onartutako mozioa, baina Zabaltzaren ustez, hizkuntza ereduen helburua ez da bizikidetza, hizkuntza baten alde egitea baizik: " Hizkuntza ereduak, hitzak esaten duen moduan,
|
hizkuntza
bat lantzeko sortzen dira". Adibide batekin azaldu du Ripodasek:
|
2017
|
|
Idazle batek bere lana itzultzeko erabakia hartzen duenean, modu kontzientean hartuko duerabaki hori, baina hainbat arrazoik bultzatuta har dezake. Publiko zabalago batera iristeko edonorberaren lana beste
|
hizkuntza
batean lantzeko autorearen borondateaz gainera, badira literatursistemaren nolakotasunari lotutako arrazoiak ere; argitaletxeei errentagarriagoa egiten zaiela etaitzulpenaren prestigioa txikia dela, kasurako. Autoitzulpena sustatzen duten motibazioakaskotarikoak izan daitezke, bada, ikertzaile ugarik erakutsi dutenez (hala nola Gentes, 2013; Lopez Gaseni, 2005; Parcerisas, 2002).
|
2022
|
|
NUPek UNITAn eleaniztasuna sustatzeko eta hizkuntza erromantzeak erabiliz inklusioa bultzatzeko ildo estrategikoarekin bat egin behar izan zuen. Egoera horretan, gure unibertsitateak daukan erronketako bat euskara UNITAn sartzea da, eta hori UPPArekin landu du nahitaez, hizkuntza erromantzea ez den
|
hizkuntza
bat lantzeko estrategia, hizkuntza erromantzeak sustatzeko helburu orokorrean.
|
2023
|
|
Era berean, Hizkuntzen Trataera Bateratuari ere berebiziko ekarpena egin dio Bronckarten ikuspegiak; izan ere, ikasleak
|
hizkuntza
batean landutakoa beste hizkuntza batean erabiltzeko bidean ezinbestekoa den kontzientzia metalinguistikoa garatzeko aukera ematen baitu. Aipatu berri ditugun geruza bakoitzean erabili beharreko hizkuntza baliabideak hizkuntza desberdinetan nola baliatzen diren hausnartu behar du ikasleak.
|