2001
|
|
Allard eta Landry rentzat sare soziala bizitasunetnolinguistiko subjektiboaren (maila psikologikoa) eta objektiboaren (maila soziologikoa) arteko lotura da. Allard eta Landry ren arabera, bizitasun etnolinguistiko subjektiboak baldintzatzen ditu
|
hizkuntza
baten ezagutza eta erabilera, bainaare gehiago baldintzatzen dituzte gizabanakoen kontaktu linguistikoek.
|
2002
|
|
IÑAKI MARTINEZ DE LUNA.
|
Hizkuntza
batean ezagutzak eta erabilerak ez dute bat etorri beharrik. Ezagutzak ez du zergatik erabilera ekarri behar.
|
2005
|
|
• Legebiltzarkideen artean euskara eta Europako beste
|
hizkuntza
baten ezagutzaren ehunekoak antzekoak dira. Legebiltzarkideen %78k gutxienez bi hizkuntza ezagutzen baditu ere, erdiak soilik ezagutzen du euskara (Europako beste hizkuntza% 52, euskara% 56).
|
|
1 Neure buruari galdetzen diot ea irakasleon iraunkortasuna kolokan jarriko lukeen elementua besteren bat izan balitz (informatika alorrean exijituriko prestakuntza, beste
|
hizkuntzaren
baten ezagutza... adibidez) oraingoanso rtu den kalapita sortuko zen. Eta ezezkoan nago.
|
2008
|
|
Ziurtagiriak Bai lanpostu batean sartzeko, bai unibertsitateko edo graduatu ondoko ikasketak atzerriko erakunde akademiko batean jarraitzeko, gero eta maizago egiaztatu behar da
|
hizkuntza
baten ezagutza, titulu edo ziurtagiri jakin baten bidez. Titulu edo ziurtagiri horrek hautagaiaren hizkuntza gaitasuna bermatzen du, batez ere ingelesa denean. Hainbat erakundek eskaintzen dituzte hizkuntza horretako ziurtagiriak, baina Espainian gehien erabiltzen eta ezagutzen dena Cambridgeko Unibertsitatea da.
|
|
A ereduko ikastetxeek batez ere, aldaketara moldatzeko prozesu bat dute. Beste kontu bat da esperimentatzea nola lortzen den gaztelania, euskara eta kanpoko
|
hizkuntza
baten ezagutza.
|
2009
|
|
Bistan denez,
|
hizkuntza
baten ezagutza maila ona lortzeko, komeni da hizkuntza hori jatorrizko tokira ikastea, are gehiago txinera bezalako ezaugarri bereziak dituen hizkuntza bada, haren konplexutasunak erraztu egiten baitu hizkuntza ikastea. Mundu osoan 30 milioi pertsonak baino gehiagok ikasi dute gaur egun hizkuntza hori, eta, horren ondorioz, Txinako goi mailako ikasketa zentro askok ateak ireki dizkie atzerriko ikasleei.
|
|
Udaleku edo kanpaleku antolatuak dira gurasoek beren seme alaben udako oporren osagarri gisa gehien estimatzen dituzten baliabideak; are gehiago, programa horietan ohikoak diren jolas eta kirol jarduerez gain, gazteek beren denboraren zati bat atzerriko
|
hizkuntza
baten ezagutza indartzen ematen badute. Hala ere, jarduera hau ez da egokia poltsiko guztientzat, batez besteko kostua 800 euro ingurukoa izan baitaiteke 15 eguneko kanpalekurako.
|
|
ikastetxe horien kalitatea bermatzea, Espainian atzerriko hizkuntza bat ikasteko aukera ekonomikoenetako bat baita, eta urteko prezioa 65 eta 140 euro bitartekoa, autonomia erkidegoaren arabera. Era berean, ikasketa horiek egiten dituzten ikasleek, amaitzean, aurreko ikasturtetik Hizkuntzen Europako Esparru Bateratuko erreferentzia mailetara egokitutako
|
hizkuntza
baten ezagutzaren ziurtagiri ofiziala lor dezakete. Abantaila gehigarri horrek Europa osoko lan eta ikasketa mugikortasuna errazten du.
|
|
Lan poltsa horren iraupena hiru eta zazpi hilabete bitartekoa da. Helburua da beren mugetatik kanpoko lanpostu batean esperientzia hartzea eta, era berean, atzerriko
|
hizkuntza
baten ezagutzak hobetzea eta berea ez den kultura eta gizartea ezagutzea. Parte hartzaileek atzerriko hizkuntza bat hobetzeko ikastaro trinkoa egiten dute Egonaldia urteko edozein alditan has daiteke, harrera zentroek ezarritako daten arabera.
|
2011
|
|
Atzerriko hizkuntza egonaldia
|
hizkuntza
baten ezagutza hobetzeko biderik onenetakoa da. Hizkuntzaren eraginpean etengabe egotea eta eguneroko klaseen erritmoa ikaslearen hizkuntza trebetasunak hobetzeko bultzada dira.
|
2012
|
|
Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere kide guztiei berezko hizkuntza menderatzeko bidea emango dien hezkuntza izateko, ohiko erabilerei dagozkien gaitasun guztiak barne, bai eta ezagutu nahi den beste
|
hizkuntza
baten ezagutza osoa menderatzeko ere.
|
2013
|
|
Askotan ingelesa den hizkuntza batean moldatzeko trebetasuna eta konfiantza irabazten da. Hizkuntza bat denbora gutxian hobetu behar duten profesionalentzat aurreikusita daude ikastaroak, baina baita atzerriko
|
hizkuntza
baten ezagutzan aurrera egin nahi duten ikasleentzat ere, eta, ondorioz, baita emaitza akademikoetan eta lan itxaropenetan ere, etorkizunari begira. Murgiltze ikastaro baten abantailak Hizkuntzan murgiltzeko ikastaro baten kontratazioa baloratzerakoan, hainbat alderdi hartu behar dira kontuan:
|
2015
|
|
Harresia guztiz bota arte, badugu non kolpatu. Nafarroako bi hizkuntz ofizialak menperatzen eta kanpoko
|
hizkuntza
baten ezagutza ziurtatzen duen ereduaren zabalpenarekin batera, harresi horretan pitzadura gehiago sortuko ditugu, ziur gaude.Azkenean harresia bota eta zarata gehiago ala gutxiagorekin, urteetako hizkuntz diskriminazioari akabera emango diogu. Ordurako, bestaldean dagoen Euskararen itsasoa ortzadarraren kolorez margotua egonez gero, harresia berriro altxatzea zailagoa suertatuko zaie Erregimenelebakarraren jarraitzaileei.
|
2016
|
|
Ez dirudi eztabaida handirik sortuko denik aztertu nahi dugun errealitatearen izaera berez zein den zehazterakoan:
|
hizkuntza
batean ezagutza maila ugari egon daitezke, batere ez dakienaren eta bikain moldatzen denaren arteko continuumean. Ez da, hortaz, errealitate dikotomikoa.
|
|
Hizkuntza komunitate orok eskubidea du bere kide guztiei berezko hizkuntza menderatzeko bidea emango dien hezkuntza izateko, ohiko erabilerei dagozkien gaitasun guztiak barne, bai eta ezagutu nahi den beste
|
hizkuntza
baten ezagutza osoa menderatzeko ere.
|
2017
|
|
|
Hizkuntza
baten ezagutzan dauden mailak kontuan harturik, hiztun mota hauek bereizten dira (10): 0, A, B, BA eta AB. Baina, aipatu bezala, bi mintzaira daudenean ezagutza maila hauek nahasirik agertzen dira pertsona berarengan.
|
2018
|
|
Joxe Manuel Odriozolaren hitzetan (Odriozola, 2016),"
|
hizkuntza
baten ezagutza erabileraren mendeko kontua da, ez da prozesu autonomo bat, ez da praxirik gabeko jakite teoriko formal bat. Hizkuntza baten jakite maila erabilera osoak, alegia, orotariko sozializazioak, ez eskolakoak bakarrik, determinatzen du.
|
|
Zure lehendabiziko ideiak maiz pentsatu izan dudan burutaziora narama: alegia,
|
hizkuntza
baten ezagutza erabileraren mendeko kontua dela, ez dela prozesu autonomo bat, ez dela praxirik gabeko jakite teoriko formal bat. Hizkuntza baten jakite maila erabilera osoak, alegia, orotariko sozializazioak, ez eskolakoak bakarrik, determinatzen duela.
|
2021
|
|
Badakit nik halako erantzun honek betiere harri eta zur uzten duela, niri euskara edo geurea bezalako jatorrizko
|
hizkuntza
baten ezagutzak eta, batez ere, bere biziraupenak garrantzia duten azaltzearren berebiziko ahaleginetan saiatzen dena. Eta hau guztia klase erdian eta ni bezalako ikastolakume guztiok euskararekiko dugun betekizuna behin eta berriro gogora dezagun.
|
|
Eztabaidak eztabaida, zenbait erantzun samingarriak izan dira. Espainiarrak arazo bezala jotzetik, indarrean dagoen 86/ 1997 Dekretuaren aplikazioarekin gure herriarekiko inolako loturarik ez duten hautagaiei ateak irekitzen ari zaizkiela iradokitzera, herri batekiko atxikimendua modu arriskutsuan neurtuz; hots, soilik
|
hizkuntza
baten ezagutza handiago edo txikiagoaren arabera. Are okerrago, kasuren batean, nahita lotu da euskara ez jakitea militantzia autoritarioekin, erabat ahaztuz Euskal Herrian ehunka mila herritar daudela euskaraz hitz egiten ez dutenak, ez dakitelako, ulertu baino ez dutelako egiten… Autoritario espainiar ultraeskuindarrak ote dira horiek guztiak?
|
2022
|
|
Lanpostuak hizkuntza bat ezagutzea eskatzen badu, menderatu egin behar da. Lortu nahi den lanposturako
|
hizkuntza
baten ezagutza bigarren mailakoa bada, adierazi behar da hizkuntzen ezagutza indartzeko asmoa dagoela (ikastaroren bat egiten ari bada, hobeto) eta prest dagoela konpainiak ematen duen edozein ikastaro jasotzeko. 24 Noiz has naiteke?
|
|
«Euskara ardatz izango duen marko eleaniztun orokortu baten aldeko apustua egiten dugu. Bi hizkuntza ofizialen eta atzerriko
|
hizkuntza
baten ezagutza bermatuko duen eredu inklusibo orokortua defendatzen dugu, betiere, ikasleen jatorrizko hizkuntzak eta kulturak aintzat hartuko dituena». Eskola bakoitzak bere hizkuntza proiektua egin du, eta euskararen, gazteleraren eta ingelesaren «tratamendu integratua» egin du, haien funtzioa eta egoera soziolinguistikoa kontuan hartuta.
|
|
Kontseiluaren iritziz, Eusko Legebiltzarrak onartu zuen hezkuntza itunak bere egin zituen berrikuntza batzuek ez dute islarik testu berrian. Besteak beste, «bi hizkuntza ofizialen eta atzerriko
|
hizkuntza
baten ezagutza bermatuko duen eredu inklusibo orokortua ez dago modu esplizitu batean jasota aurreproiektuan», Paul Bilbao Kontseiluko idazkari nagusiaren iritziz.
|