2010
|
|
Euskara, euskara da, bertze hizkuntza bat. Bertze
|
hizkuntza
bat bertzerik ez. Euskara gure hizkuntza da, gu egiten gaituena, baina hiztunik gabe ez da hizkuntzarik.
|
2011
|
|
1. " Luxenburgo, 3,0 atzerriko
|
hizkuntzaren
batez bertzekoa duela, eta Herbehereak, 2,2koa dutela, baizik ez daude Suitzatik goiti. Horrez gain, Suitza Europar Batasuneko 15eko 1,14 atzerriko hizkuntzaren batez bertzekotik nabarmen goiti dago."
|
|
" Luxenburgo, 3,0 atzerriko hizkuntzaren batez bertzekoa duela, eta Herbehereak, 2,2koa dutela, baizik ez daude Suitzatik goiti. Horrez gain, Suitza Europar Batasuneko 15eko 1,14 atzerriko
|
hizkuntzaren
batez bertzekotik nabarmen goiti dago."
|
2017
|
|
1 SARRERA ikerketa honetan guraso erdaldunek beren seme alabak euskarazko murgiltze ereduan hezteko hautua dugu ikergai, euskararen jarraipenerako funtsezko gertaera gisa. ipar euskal herrian euskarak atzera egin du azken hamarkadetan eta galera prozesua ez da oraindik eten, nahiz eta aldaketa zantzuak nabaritu: azken urteotan euskarazko murgiltze eredua eta sare elebiduna hazten ari dira etengabe, hizkuntzari eusteko borondate sozialaren erakusgarri. hizkuntza komunitate bakarrean integratzea eta elebitasun sozialaren kasuan
|
hizkuntza
bat bertzearen gainetik nagusitzea dominazio politikoaren emaitza da, alegia hizkuntza bakar eta legitimoa inposatzeko indarra duten instituzioen jardunarena (bourdieu, 1982: 28). baieztapen horretatik abiatuta, geure buruari galdetzen diogu zergatik guraso batzuek seme alabak legitimoa eta ofiziala ez den hizkuntza batean eskolatzen dituzten. gainera, irudi luke guraso erdaldunak daudela euskaratik eta euskal kulturarengandik urrunen. alta, badira euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua egiten duten guraso erdaldunak eta beren arrazoietan sakontzea da gure asmoa. ipar euskal herrian euskararen aldeko berpiztea berantiarragoa izan da (Mart� nez de luna, 2012: 117; Coyos, 2008:
|
|
Gure indar ideia da hizkuntzaren jarraipena ez dela gertaera mekanikoa; ordea, hiztunen erabaki eta hautuetan oinarritzen da. dea, bere egiten du hurbilpen kualitatiboa eta diziplinen arteko muga zurrunak gainditu asmo ditu. ralfh Fasold soziolinguistaren arabera (1995) hiru modu daude jendarte edo espazio jakin batean
|
hizkuntza
bat bertzearen gainetik hobesteko erabakia aztertzeko: psikologikoa, soziologikoa eta antropologikoa (Fasold, 1995:
|
2019
|
|
Ez da erran beharrik maileguen bitartez nolabaiteko kronologia osatzen ahal denik. hitzak baitira, finean, hizkuntza osagaien artean
|
hizkuntza
batetik bertzera gehien eta errazen garraiatzen dituztenak. Baina, deus gutxi aurkitu dugu momentu honetarako baliagarria dena:
|
2020
|
|
Koronabirusa tarteko, Unibertsitatean Euskaraz Orain dinamika eta apirilaren 2an egitekoa zuten manifestazioa gibelatu badituzte ere, euskaraz ikastearen aldeko eskaerari eutsiko diote.Hori lortzeko bidean, ikasleek ere zer errana badutela uste du urdazubiarrak eta horregatik eskatu die «euskararen egoeraz jabetzeko eta haien aldetik ahal duten guztia egiteko». Azaldu duenez, «aunitzetan, graduko urteetan
|
hizkuntza
batetik bertzerako aldaketa zaila izaten dela argudiatuz, ikasle euskaldunek lehenbizitik ikasgaiak gaztelaniaz hartzen dituzte euskaraz aukera izanik ere». Bere irudiko hori ez da bidea:
|