Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2009
‎Joan den azarotik astero astero biltzen, kartelak jartzen, eskolaz eskola materiala saltzen, Korrika Kulturaleko ekimenak aurrera ateratzen... Horiek dira hizkuntza bat berreskuratzeko borondatearen isla; hortxe dago froga. Euskal Herriak euskaraz bizi nahi du, eta Euskal Herri euskaldunerako bidean, militantzia lezioa eman digute Gasteizko AEK ko langile eta ikasleek.
2010
‎ikuspegi komunikatiboa eta edukietan oinarritutakoa. Curriculuma ikaslearengan zentratua egon behar da. te hizkuntza batean berreskuratzea (Sagasta eta Sainz, 2006) eta sakontasunez lantzea. Eta azkenik, ezinbestekoa da atazetan erabilitako prozedurak ere hizkuntza batetik bestera transferitzea eta, adibidez, kontrol zerrenden bidez ebaluazio koherentea bermatzea hizkuntza ezberdinetan.
2011
‎–Soziolinguistikaz gizartean dagoen ezjakintasuna: gizarteak ez daki hizkuntza bat berreskuratzeko zer nolako neurriak hartu behar diren; ez daki hizkuntzaren egoera ahula neurri bereziekin konpentsatu behar ote den; ez daki euskal hiztunen eskubideak zein gutxi errespetazten diren?; hainbat gauza ez daki!. Iñaki Martinez de Luna,. Euskara bai, baina nola?, Argia,.
‎Ulertzen dut, orobat, ahozkotasunaren kapitala izatea belaunez belauneko transmisioaren bidez ontzen eta metatzen den gaitasun komunikatiboa. Baina, tira, guztiarekin ere, oso partziala eta murritza iruditzen zait galzorian dagoen hizkuntza bat berreskuratzeko baliabide hori bakarrik lehenestea.
2016
‎Uema Udalerri Euskaldunen Mankomunitatea buru belarri ari da lanean arnasguneen gaiarekin, eta Miren Segurola koordinatzaileak azaldu du zergatia. " Hizkuntza bat berreskuratu nahi bada, arnasguneak ezinbestekoak dira, eta azken neurketetan ikusten duguna da hain indartsu ikusten genituen herriak ez daudela uste bezain osasuntsu. Arnasguneak erdalduntzen ari dira; hori da joera orokorra, eta kezkagarria da".
2017
‎Ezagutza eta erabilerarekin batera motibazioa da kontuan hartu beharreko hirugarren elementua hizkuntza baten berreskuratze prozesuan. Eta agian landu beharreko lehena da kontuan hartzen badugu motibaziorik gabe arrazoirik ez dela hizkuntza bat ikasi, erabili edo transmititzeko.
‎Eta, 1987ko Txepetxen teoria gogoan harturik2, bistan da ezagutzarekin batera erabilera eta motibazioa ere bultzatu behar direla, hizkuntza baten berreskuratzea hiru adar horien elkar elikatzetik pasatzen baita.
‎Eta horretarako borondatea, izan nahia ezinbestekoa da, noski. Hala gertatu da hizkuntzaren bat berreskuratu den kasu guztietan: Albaniera, Txekiera, Armeniera, Lituaniera, Maltera, Norvegiera, Poloniera, Hebraiera, Errumaniera, Ukrainera, Esloveniera, Eslovakiera, Estoniera, Suomiera, Faroera,...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia