Emaitzak: 8
2009 | ||
Joan den azarotik astero astero biltzen, kartelak jartzen, eskolaz eskola materiala saltzen, Korrika Kulturaleko ekimenak aurrera ateratzen... Horiek dira | hizkuntza bat berreskuratzeko borondatearen isla; hortxe dago froga. Euskal Herriak euskaraz bizi nahi du, eta Euskal Herri euskaldunerako bidean, militantzia lezioa eman digute Gasteizko AEK ko langile eta ikasleek. | |
2010 | ||
ikuspegi komunikatiboa eta edukietan oinarritutakoa. Curriculuma ikaslearengan zentratua egon behar da. te | hizkuntza batean berreskuratzea (Sagasta eta Sainz, 2006) eta sakontasunez lantzea. Eta azkenik, ezinbestekoa da atazetan erabilitako prozedurak ere hizkuntza batetik bestera transferitzea eta, adibidez, kontrol zerrenden bidez ebaluazio koherentea bermatzea hizkuntza ezberdinetan. | |
2011 | ||
–Soziolinguistikaz gizartean dagoen ezjakintasuna: gizarteak ez daki | hizkuntza bat berreskuratzeko zer nolako neurriak hartu behar diren; ez daki hizkuntzaren egoera ahula neurri bereziekin konpentsatu behar ote den; ez daki euskal hiztunen eskubideak zein gutxi errespetazten diren?; hainbat gauza ez daki!. Iñaki Martinez de Luna,. Euskara bai, baina nola?, Argia,. | |
Ulertzen dut, orobat, ahozkotasunaren kapitala izatea belaunez belauneko transmisioaren bidez ontzen eta metatzen den gaitasun komunikatiboa. Baina, tira, guztiarekin ere, oso partziala eta murritza iruditzen zait galzorian dagoen | hizkuntza bat berreskuratzeko baliabide hori bakarrik lehenestea. | |
2016 | ||
Uema Udalerri Euskaldunen Mankomunitatea buru belarri ari da lanean arnasguneen gaiarekin, eta Miren Segurola koordinatzaileak azaldu du zergatia. " | Hizkuntza bat berreskuratu nahi bada, arnasguneak ezinbestekoak dira, eta azken neurketetan ikusten duguna da hain indartsu ikusten genituen herriak ez daudela uste bezain osasuntsu. Arnasguneak erdalduntzen ari dira; hori da joera orokorra, eta kezkagarria da". | |
2017 | ||
Ezagutza eta erabilerarekin batera motibazioa da kontuan hartu beharreko hirugarren elementua | hizkuntza baten berreskuratze prozesuan. Eta agian landu beharreko lehena da kontuan hartzen badugu motibaziorik gabe arrazoirik ez dela hizkuntza bat ikasi, erabili edo transmititzeko. | |
Eta, 1987ko Txepetxen teoria gogoan harturik2, bistan da ezagutzarekin batera erabilera eta motibazioa ere bultzatu behar direla, | hizkuntza baten berreskuratzea hiru adar horien elkar elikatzetik pasatzen baita. | |
Eta horretarako borondatea, izan nahia ezinbestekoa da, noski. Hala gertatu da | hizkuntzaren bat berreskuratu den kasu guztietan: Albaniera, Txekiera, Armeniera, Lituaniera, Maltera, Norvegiera, Poloniera, Hebraiera, Errumaniera, Ukrainera, Esloveniera, Eslovakiera, Estoniera, Suomiera, Faroera,... |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 8 (0,05) |
Lehen forma
hizkuntza | 6 (0,04) |
Hizkuntza | 1 (0,01) |
hizkuntzaren | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
ELKAR | 2 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Hitza | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza bat | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza bat berreskuratu | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |