Emaitzak: 5
2009 | ||
Hizkuntza ezberdinetako testu corpusak dauzkagu, eta | hizkuntza bakoitzaren ezaugarri nagusiak atera nahi ditugu corpus horietatik abiatuta. Honako ezaugarriak dira batez ere interesatzen zaizkigunak: | |
2012 | ||
Izan ere, itzulpenaren teoria postmodernoek literatura nazionalen mitoa zalantzan jarri eta hizkuntzen arteko mugen lausotasuna agerian jarri badute ere, hizkuntzen arteko desberdintasunak eta | hizkuntza bakoitzaren ezaugarriak ezagutu eta errespetatu beharra azpimarratu dute, gogoraraziz hizkuntzen arteko botere harreman asimetrikoak kontuan ez hartzeak homogeneizazio kultural eta linguistikora eraman dezakeela mundua eta, jakina, beti ere hizkuntza hegemonikoen mesedetan eta hizkuntza txiki edo gutxituen kaltetan. Ildo beretik mintzo zaigu Sarrionandia euskararen eta gaztelaniaren arteko harremanen inguruan: | |
2013 | ||
Eta horretarako baliabideak sortu eta erabiltzen dituzte. Beste ikerketa batzuetan teknologiaren bitartez komunikatzeko erabiltzen den hizkuntzaren ezaugarrien sailkapenak ikusita (Androutsopoulos, 2000; Amonarriz, 2008; Varnhagen, 2010), ikusi dugu | hizkuntza bakoitzak ezaugarri propioak eduki arren, estrategia berberak erabiltzen direla batean eta bestean. Alegia, esparru informaleko idatzizko komunikazioan laburdurak erabiltzea eta informazio emozionala helarazteko estrategiak erabiltzea nazioartean eta hainbat hizkuntzatan egiten den joera bat dela ikusi dugu. | |
2015 | ||
Gure ikerketan ikusi dugunez, idatzizkoa izan arren ahozkotik gertu dagoenkomunikatzeko bide bat izateak ere ahozko komunikazioan modu naturalean trukatzen den informazioemozionala trukatzeko beharra azalerazi du. Eta horretarako baliabideak sortu eta erabiltzen dituzte.Beste ikerketa batzuetan teknologiaren bitartez komunikatzeko erabiltzen den hizkuntzarenezaugarrien sailkapenak ikusita (Androutsopoulos, 2000; Amonarriz, 2008; Varnhagen, 2010), ikusidugu | hizkuntza bakoitzak ezaugarri propioak eduki arren, estrategia berberak erabiltzen direla bateaneta bestean. Alegia, esparru informaleko idatzizko komunikazioan laburdurak erabiltzea etainformazio emozionala helarazteko estrategiak erabiltzea nazioartean eta hainbat hizkuntzatan egitenden joera bat dela ikusi dugu. | |
2017 | ||
Jatorrizko ingelesezko CAT testak hiru atal nagusi ditu, eta guztira 34 azpitestek osatzen dute (1 taula). Azpitest horietako batzuk ezinbestean aldatu behar dira, bertan aurkezten diren irudiedota hitzak zenbait aldagai psikolinguistikoren arabera kontrolatu baitira (luzera, maiztasuna, antzekotasun fonologikoa, etab.); hortaz, | hizkuntza bakoitzaren ezaugarriak aintzat hartutadiseinatu behar dira berariaz. Oro har, 19 azpitest egokitu behar izan ditugu (ikus 1 taulan lodizdaudenak, gehienak hizkuntzaren azterketako ataleko azpitestak dira). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 3 (0,02) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza bakoitz | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza bakoitz ezaugarri | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |