2005
|
|
Gaztelania da irakaskuntzaren arloan munduan gehien eskatzen den hirugarren hizkuntza, ingelesaren atzetik(% 69,43) eta frantsesetik oso gertu(% 6,8), Berlizko I. Txostenean hizkuntza eskola horrek egindako Munduko Gaztelaniaren Irakaskuntza Eskaerari buruz esaten denaren arabera. Txosten horren oinarri metodologikoa Berlitzek 2004 urtean mundu osoan dituen ikastetxeetan
|
hizkuntza
bakoitzean ematen diren ikasgaien kopurua da. Txosten horrek erakusten duenez, gaztelaniaren eskaera guztizkoaren %5, 95 da gaur egun. Atzetik datoz alemana(% 4,9), italiera(% 1,6) eta txinera(% 1,75).
|
2007
|
|
Hemen, hala ere, ez da inportantea (espainolaren alde eta euskararen aurka ondo dauden arrazoiak, euskararen alde gaizki egoten direna, badakigu aspaldi). Edonola ere mundu ikuskeraren, hots,
|
hizkuntza
bakoitzean emana daukagun «munduaren» diferentziaren baiespena ez da oker ulertu eta ez larretsi behar, hori
|
2009
|
|
" Gauza da kasu batzuk alde batera utzita, ni erlazionatzen nintzen pertsona guztiek zekiten euskaraz hitz egiten, baina gaztelaniaz hitz egiteko joera hartu genuen eta hau gaur egun ere mantentzen da". horrek, eskola eremuaz gain, gizarteko beste arlo batzuetan dituen funtzioekin. Ikuspegi horren arabera,
|
hizkuntza
bakoitzari ematen zaizkion balioek eta haiek ikasteko motibazioek lotura nabarmena izan dezakete jarrerekin, erabilerekin, egokitzapen pedagogikoarekin eta kultura nortasunarekin.
|
2011
|
|
De facto gazteek hizkuntzen funtzio banaketa eginda daukate.
|
Hizkuntza
bakoitzari ematen zaion estatusa eta garrantzia ezberdina da bizitzako esparruaren arabera. Gaztelaniari ematen zaio funtzio komunikatiboa eta praktikoa, musika gaztelaniaz kantatzen baitute.
|
|
Hau da, hizkuntza bakoitzari beren bizitzako arlo finko bat egozten diote. Funtzio ezartze horretan ikusten da ere
|
hizkuntza
bakoitzari ematen dioten garrantzia. Adibidez, erabilerari lotuta dagoen funtzio praktiko eta komunikatiboa gaztelaniari ematen diote lagunartean, musikaren munduan, kalean edo kontzertuetan, eta askotan euskarari balio sentimentala baino ez diote ematen.
|
2014
|
|
Egun hauetan euskararen aldeko hitz potoloak entzun dira udaletxe barruan, konpromisoz beteriko adierazpen instituzionalak barne, baita argazki bat edo bi ere atera. Aste honetan udalak aukera izan du Bilbao egunkarian bi hizkuntzen arteko oreka ziurtatzeko (udalbatzan onetsita), %50eko espazioa
|
hizkuntza
bakoitzari emanez. Ezetz erabaki du.
|
2021
|
|
Telefonoa zein hizkuntzatan hartzen den, ala denda batean lehen hitza zein izaten den. Helduek halako jarreren bidez erakusten diete umeei zein den
|
hizkuntza
bakoitzari ematen dioten balioa, Paula Kasares soziolinguistaren arabera. Horren garrantzia nabarmendu zuen atzo Martin Ugalde foroan, Kike Amonarriz Euskaltzaleen Topaguneko lehendakariarekin batera eginiko mahai inguruan.
|
2022
|
|
Ikerlanaren helburua da Hegoaldeko Haur eta Lehen Hezkuntza irakasleek euskara, gaztelania, ingeles eta frantsesarekiko usteak neurtzea honako bost alorretan: bat, norberaren hizkuntza mailan; bi,
|
hizkuntza
bakoitzari emaniko garrantzian; hiru, hizkuntza horiek ikasteko zailtasunean; lau, ikerketan baliatutako galdetegiko hizkuntza hautaketan, eta bost, hizkuntza hautaketa horren arrazoian. Emaitzek irakasleen hizkuntza usteak eta jarrerak sakonago ezagutzea ahalbidetuko dute.
|