Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2007
‎adierazten duenesanahiaren adierazlea. Esanahi horiek, beren oinarrian, balio, jarrera, sentimendumultzoak lotura sinboliko eta semantikoetan nahas mahasean aurkezten dituzte, betiere hizkuntza bakoitzari dagokion idearioaren baitan. Esanahi horiek, hizkuntzaren joskerak modu gramatikal eta sintaktikoen bidez ehotzen duen zera bainoharago daude.
2008
‎Alde batetik SMT sistemen bilakaera direnak aipa ditzakegu. Sistema hauetan SMT sistemetan itzulpen bildumak analizatzen dira hizkuntza bakoitzerako dauden tresnekin (sintagmak, esaldiak, etab. identifikatu nahian, eta beraien informazioa itzulpen ereduan sartu nahian).
2009
‎Hori gaur ez da lurraldearen barruti itxira mugatzen. Bistan da euskararen etorkizuna batez ere Euskal Herrian erabakiko dela, eta eremu urriko gainerako hizkuntzena bakoitzari dagokion lurraldean, baina ez hor bakarrik. " Euskarak zortzigarren lurralde bat du" esan eta esplikatu zuen Anjel Lertxundi idazleak.
2010
‎Jarrerak zerbaitekiko —pertsona, objektu, instituzio, gertaera— aldeko edo kontrako joera bezala ulertzen dira, alde kognitiboa, afektiboa eta intentziozkoa bereiziz. Jarrerek hezkuntza elebidunean eta eleaniztunean eragina izan dezakete, hizkuntza bakoitzari dagokionean, hau da, gutxiengoarena den euskararekiko, gehiengoarena den espainierarekiko eta ingelesarekiko, eta abar. Oraingo honetan ere, hainbat ikerketaren emaitzak eskaintzen dira euskal kasua ulertzeko.
2011
Hizkuntza bakoitza dagokion lekuan dago, dagozkion funtzioekin, naturalki. Labur – labur aipatu ditzagun Bilbo eta hizkuntzen arteko balizko harremana eraikuntza prozesu zehatz baten produktua dela erakustera datozen argitarapen horiek.
‎Alegia, maia hizkuntzen egoera diglosikoa dago horrelako pedagogia baten premian. Horregatik, bada, hizkuntza eta kultura bakoitzaren baitan metaturik dagoen mundu ikuskeraren berri eman behar omen litzaioke eskola umeari hizkuntza bakoitzari dagokion kosmobisioa zertan den jakin dezan.
‎kultura hizkuntza hegemoniko eta menderatzaile batzuen emaitza. Hizkuntza bakoitzari dagokio mundua ikusteko leiho berezi bat. Hizkuntza bakoitza baita gizaki bakoitzaren sozializazio leihoa.
‎Carme Junyenten esanera jardunik, diogun, ekologia linguistikoaren ikuspegiak ingurumenaren eratzaile gisa aztertzen duela hizkuntzaren egitekoa. Halatan, hizkuntza bakoitza dagokion ingurugiroarekiko dialektikan bakarra eta ordezkaezina denez, ingurumen horri buruz hizkuntza bakoitzak daukan informazioa eta jakitea beste hizkuntza batek ez dauka. Gauzei alde horretatik begiratuta, bada, honako tesi honetara garamatza hausnarketak:
‎Lehen Hezkuntza bukatzean, ikasleek katalana, frantsesa eta gaztelania era egokian erabili eta ulertu behar dituzte. Halaber, hizkuntza bakoitzari dagozkion ezaugarri kulturalak identifikatu eta kontrastatu behar dituzte ikuspegi kulturaniztun batetik.
Hizkuntza bakoitzari dagokion kultura: hizkuntza bakoitzaren produkzioa arlo ezberdinetan, bai hizkuntza talde bakoitzari dagokiona bai talde bakoitzak beste hizkuntza taldeei esportatzen diena.
‎– Hizkuntza bakoitzari dagokion kultura
‎Guztiak behar dute berdintasunezko estatusa eta parekotasunezko egoera, mendetasunik gabe bizitzeko. Horretarako, hizkuntza bakoitzari dagozkion nagusitasuna eta iraunkortasuna bermatu behar zaizkio bere lurralde osoan.
2012
‎Zertan datza, ordea, ezkutuko harreman hori? Benjaminek dioenez, hizkuntza bakoitzaren azpian badago ezkutuko asmo bat; asmo hori, ordea, ezin du hizkuntza bakar batek bere kabuz eskuratu, beste hizkuntzetako asmoekiko osagarritasunezko harremanaren bidez baizik. Osagarritasunezko harreman horren bidez, itzulpenak hizkuntzen arteko, reine Sprache?
‎[...] azentuetatikan sortzen zan gauza ezkutu bat. Eta azentu ori, iñork baño obeto? izkuntza bakoitzari dagokion eran, olerkari batek eman dezake.
2013
Hizkuntza bakoitzari dagozkion ezaugarri gramatikalak eta hainbat hitzen ezaugarri zientifikoak aurkeztea.
‎azentu mota bakoitzean hitz bat entzuteko aukera ematen du. hizkuntza bakoitzean daudela, jatorrizko hizkuntza eta pertsonaren generoa bizi den eremuaren arabera. Forvok mapa batean sartzen uzten du erabiltzailearen jatorria.
2014
‎Testuinguru konplexu horretan, bada eztabaida adibidez zein ote den unerik egokiena hirugarren hizkuntza sartzeko edo zenbateko esposizioaren pean egon behar duen ikasleak hizkuntza bakoitzari dagokionez, alde batetik badirelakozjendartean sentiberatasun desberdinak: batzuek kezka izanen dute ingelesaren sarrera neurrigabeak euskararen normalizazioari kalte egiten ahal diolakoz, euskararen ezagutza orokortua atzeratzen delakoan edo ezinezko egiten delakoan, eta beste batzuek, berriz, lehen baino lehen egin nahi dute aurrera ingelesa ikastean eta menperatzean, horrela batzuetan euskararen gaia bigarren maila batean utzita.
2017
‎Gure adibidera itzuliz, Linux programa" legez" guztiek ezagutu beharra duten erdaran aurkitzen bada, zertarako galdu denbora, lana eta ahaleginak inork jakin behar ez duen Euskarara itzuliz? Hizkuntza bakoitzari dagokion legea ez edukitzeak sortzen duen galdera.
‎Baina 2016ko abenduaren 30eko erabakiz, ordezkari publikoaren iritziaren kontra (garaian" gobernuko komisarioa" deitzen zena), Estatu Kontseiluak Pariseko Dei Gortearen erabakia desegin du. Estatu Kontseiluak arrazoin eman dio Euskal Konfederazioari kontutan hartuz" France Televisions sozietateak tokiko hizkuntzetan eginiko programen ekoizpen eta zabalpen zerbitzu publikoaren ardura" duela eta" tokiko hizkuntza bakoitzari dagokion emisio denboraren partea finkatzea, zerbitzu publikoaren antolaketaren ardurapean" dela. Estatu Kontseiluaren aburuz, programetan euskararen presentzia handitzearen ukatzea, epaile administratiboaren aitzinean sala daitekeen gaia da," botere gehiegikeriagatik".
2019
‎Inplikazio hierarkiko zuzen bat agertzen da baliabide anitzeko hizkuntzetan: halako hizkuntza batek apple sistema eragilerako euskarria baldin badu appleko sarrerako euskarria, microsofterako hizkuntza paketea eta zuzentzaile ortografiko librea ere izan ohi ditu. hizkuntza bakoitzari dagozkion mota horretako baliabideak zenbatzea (kontagailuari r deituko diogu) oinarrizko metodo bat izan daiteke eta rren balioa merezimenduarekin lotu da. Bada, aurkitu dugunaren arabera 244 hizkuntzek bakarrik dute r>0; eta horien artean ehun inguru dira zalantzarik gabe bideragarriak.
2021
‎Azpiatal honen hasieran esaten zen moduan, Euskara eta literatura ikasgaian irakasten diharduten irakasleak titulazioz euskal filologoak direla baieztatu da; gehienbat bai, baina beste titulazio batzuetatik datozenak ere arlo horretan irakasten dabiltza, edota euskal filologoak izanik ere, beste hizkuntza eta literatura batzuei dagozkien ikasgaietan irakasten, eta kasu batzuetan, hainbat arlo batera irakasten ere bai. Nahiz eta gelan proposatzen den autorea eta obra menperatu behar dela inork gutxik zalantzan jarriko duen, hizkuntza bakoitzean dagoen panorama literarioa sakontasunez ezagutzea zail egin daitekeela adierazten du GIR1 ek:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia