2011
|
|
1 Irakaskuntzaren arloan, hizkuntzok erabiltzen diren lurraldeari dagokionez,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoeraren arabera eta Estatuko hizkuntza ofizialen irakaskuntzari kalterik egin gabe, ondoko konpromisoak hartu dituzte aldeek:
|
|
1 Irakaskuntzaren arloan, hizkuntzok erabiltzen diren lurraldeari dagokionez,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoeraren arabera eta Estatuko hizkuntza ofizialen irakaskuntzari kalterik egin gabe, ondoko konpromisoak hartu dituzte aldeek:
|
|
Irakaskuntzaren arloan, hizkuntzok erabiltzen diren lurraldeari dagokionez,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoeraren arabera eta estatuko hizkuntza ofizialen irakaskuntzari kalterik egin gabe, ondoko konpromisoak hartuko dituzte aldeek.
|
|
Irakaskuntzaren arloan, hizkuntzak erabiltzen diren lurraldeari dagokionez,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoeraren arabera eta estatuko hizkuntza ofizialen irakaskuntza kontuan izanik ere, ondoko konpromisoak hartuko dituzte aldeek.
|
2012
|
|
Arestian azaldutako gogoetak kontuan izanik,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoera faktore ugariren bateratze eta elkarrekintzen emaitza da: faktore politiko juridikoak, ideologikoak eta historikoak, demografikoak eta lurraldekoak, ekonomikoak eta sozialak, kulturalak, linguistikoak, eta azkenik subjektiboak.
|
2017
|
|
Lan honetan, euskara, galiziera eta irlandera ikasi duten hiztun berrien identitatea aztertuko da, baina horretara jo baino lehen,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoera soziolinguistikoaren oinarrizko datu batzuk emango ditugu, arreta berezia hiztun berrien bilakaeran jarrita.
|
|
Hauxe izango da Protokoloaren baliagarritasunik handiena, hain zuzen ere,
|
hizkuntza
bakoitzaren egoerara ekartzea eta, horren arabera, Protokoloak biltzen dituen neurriekin eta adierazleekin hizkuntza eskubideak bermatzeko urratsak eta horien hurrenkera nahiz tempusak zehaztea.
|
2021
|
|
Hizkuntzen trataera integralean, irakasle guztiek –hizkuntzetakoek direnek nahiz ez direnek– elkarrekin aritu behar dute komunikaziorako konpetentzia garatzen. Horretarako lagungarriak dira arlo edo ikasgai bakoitzeko jakintzen adierazpide bereziak eta
|
hizkuntza
bakoitzeko egoera eta esperientzia guztiak. (EHHA, 2016: 13)
|
|
Horretarako lagungarriak dira arlo edo ikasgai bakoitzeko jakintzen adierazpide bereziak eta
|
hizkuntza
bakoitzeko egoera eta esperientzia guztiak.
|
|
Esan daiteke Sobietar Batasunean hizkuntzen hierarkia existitzen zela, gehienetan antolaketa administratiboarekin lotuta, eta horrek eragiten zion
|
hizkuntza
bakoitzaren egoeran.
|
|
Oro har, esan daiteke Sobietar Batasunean hizkuntzen hierarkia existitzen zela, gehienetan antolaketa administratiboarekin lotuta, eta horrek eragiten zion
|
hizkuntza
bakoitzaren egoeran. Funtzio gehien zeukan hizkuntza errusiera zen; bere azpian SESen hizkuntza titularrak egongo lirateke; gero, SESen barruan zeuden Sobietar Errepublika Sozialista Autonomoetako hizkuntzak eta eskualde propiorik ez zuten etnien hizkuntza batzuk; azkenik, idazkerarik gabeko eta hiztun gutxi zituzten hizkuntzak (xehetasun gehiagorako ikus (Comrie, 1981) eta (Grenoble, 2003).
|
2023
|
|
Era berean, ordea, badakigu oso gutxik izango dutela bide horri jarraitzeko aukera.
|
Hizkuntza
bakoitza egoera soziopolitiko jakin batean dago, eta EBko estatus ofiziala ez da lehentasuna ELENen dauden hizkuntza gehienentzat. Gainera, gehienak ezin dira hautatu, beren herrialdean ez dutelako ofizialtasunik.
|