2009
|
|
Bistan da Espainiako legerian esan edo aitortuta dagoenetik egiazki egiten denera ez dagoela tarte bat, leize zulo bat baizik. Hau guztiau aipatu nahi izan dugu erakusteko, edonola ere,
|
hizkuntza
aniztasunaren sustapena Euskadiko legeriari ez ezik Espainiakoari ere ez zaiola arrotz. Hortaz, eta hizkuntza politikako gaietan guztia gehiegi irizten diotenek begi onez ikusten ez badute ere, herri aginteek bakoitzak bere eskumenen arabera hedabideen zenbait arlotan hizkuntza kuota sistema jartzea Europako eta Espainiako legeriekin guztiz bat datorren bidea da.
|
|
Horrela jardunez gero, gainera, zauriek ere orbandu gabe jarraitzen baitute ezinbestean. Eta zintzoki jokatu nahi duenak aitortu du Espainian hainbat esparrutako zenbait erakundek
|
hizkuntza
aniztasunaren sustapena euren jardunbidetik kanpora utzi baldin badute, eta Espainiak berea duen hizkuntza pluraltasunari, mespretxua bera baino gogorragoa izan ohi den axolagabekeriaz ez bada, espresuki kontra eginez begiratu baldin badiote, ez dela izan legeriak inor hartara behartu duelako edo legeriak justu bestelako zerbait egitea eragozten duelako. Ez.
|
|
Europa aitzindari da munduan giza eskubideen eta gizarte ongizatearen zabalkundean eta errespetuan. Utopia ote da Europa munduan aitzindari izatea
|
hizkuntza
aniztasunaren sustapen eta kudeaketa aurreratuan. Utopia egingarriak dira munduaren joan etorria hauspotzen dutenak, eta badugu ustea hau ameskeria bainoago utopia egingarria dela.
|
2021
|
|
Hirugarrenik, Inés Garcia Azkoaga eta Itziar Idiazabalek Munduko Hizkuntza Ondarearen Unesco Katedraren (MHOUK) ibilbidea eta lan ildoak azaltzen dizkigute. UNESCOk lan ildo ezberdinak jarri zituen abian mundu mailan eta Euskal Herriko Unibertsitatearen baitan
|
hizkuntza
aniztasunaren sustapenean arituko zen Katedra sortu zen gurean. Bi egileek MHOUK ren sorreraren nondik norakoak eta gaur egungo ekimen eta xede garrantzitsuenak deskribatzen dituzte artikulu honetan, Europa mailan abian jarritako elkarlanari eta Garapen Jasangarriaren 17+ 1 helburuei arreta berezia eskainiz.
|
|
Zenbaki monografiko batean zaila litzateke kontinente batetako egoera soziolinguistikoa zehatz mehatz azaltzea. Hala ere, hiru zatitan banatu ditugun artikulu hauekin Europako egoera orokorra,
|
hizkuntzen
aniztasunaren sustapenean egiten dena eta hainbat testuinguru ezberdinetan gertatzen ari dena jorratu dugu. Uste dugu, beraz, ale honek kontinenteko irudi orokor gaurkotuago bat egiten lagunduko digula.
|
2023
|
|
• Antolamendu eta didaktika metodologia mailako helburuak, barne direla irakasleen koordinazioa, hizkuntzen trataera integratua eta ikasleen
|
hizkuntz
aniztasunaren sustapena.
|
|
Prestakuntza hau hizkuntzen tratamendu integraturako, haien koordinaziorako eta baita eleaniztasunaren eta
|
hizkuntza
aniztasunaren sustapenerako da, hizkuntza komunikaziorako gaitasuna garatzen eta hobetzen lagunduko duten jarduerak bultzatzeko. Honez gain, noski, ikastetxeetan antzemandako beharretatik sortzen diren beste eduki batzuk ere badute tokia lantaldeetan.
|