Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2009
‎Bistan da Espainiako legerian esan edo aitortuta dagoenetik egiazki egiten denera ez dagoela tarte bat, leize zulo bat baizik. Hau guztiau aipatu nahi izan dugu erakusteko, edonola ere, hizkuntza aniztasunaren sustapena Euskadiko legeriari ez ezik Espainiakoari ere ez zaiola arrotz. Hortaz, eta hizkuntza politikako gaietan guztia gehiegi irizten diotenek begi onez ikusten ez badute ere, herri aginteek bakoitzak bere eskumenen arabera hedabideen zenbait arlotan hizkuntza kuota sistema jartzea Europako eta Espainiako legeriekin guztiz bat datorren bidea da.
‎Horrela jardunez gero, gainera, zauriek ere orbandu gabe jarraitzen baitute ezinbestean. Eta zintzoki jokatu nahi duenak aitortu du Espainian hainbat esparrutako zenbait erakundek hizkuntza aniztasunaren sustapena euren jardunbidetik kanpora utzi baldin badute, eta Espainiak berea duen hizkuntza pluraltasunari, mespretxua bera baino gogorragoa izan ohi den axolagabekeriaz ez bada, espresuki kontra eginez begiratu baldin badiote, ez dela izan legeriak inor hartara behartu duelako edo legeriak justu bestelako zerbait egitea eragozten duelako. Ez.
‎Europa aitzindari da munduan giza eskubideen eta gizarte ongizatearen zabalkundean eta errespetuan. Utopia ote da Europa munduan aitzindari izatea hizkuntza aniztasunaren sustapen eta kudeaketa aurreratuan. Utopia egingarriak dira munduaren joan etorria hauspotzen dutenak, eta badugu ustea hau ameskeria bainoago utopia egingarria dela.
2021
‎Hirugarrenik, Inés Garcia Azkoaga eta Itziar Idiazabalek Munduko Hizkuntza Ondarearen Unesco Katedraren (MHOUK) ibilbidea eta lan ildoak azaltzen dizkigute. UNESCOk lan ildo ezberdinak jarri zituen abian mundu mailan eta Euskal Herriko Unibertsitatearen baitan hizkuntza aniztasunaren sustapenean arituko zen Katedra sortu zen gurean. Bi egileek MHOUK ren sorreraren nondik norakoak eta gaur egungo ekimen eta xede garrantzitsuenak deskribatzen dituzte artikulu honetan, Europa mailan abian jarritako elkarlanari eta Garapen Jasangarriaren 17+ 1 helburuei arreta berezia eskainiz.
‎Zenbaki monografiko batean zaila litzateke kontinente batetako egoera soziolinguistikoa zehatz mehatz azaltzea. Hala ere, hiru zatitan banatu ditugun artikulu hauekin Europako egoera orokorra, hizkuntzen aniztasunaren sustapenean egiten dena eta hainbat testuinguru ezberdinetan gertatzen ari dena jorratu dugu. Uste dugu, beraz, ale honek kontinenteko irudi orokor gaurkotuago bat egiten lagunduko digula.
2023
‎• Antolamendu eta didaktika metodologia mailako helburuak, barne direla irakasleen koordinazioa, hizkuntzen trataera integratua eta ikasleen hizkuntz aniztasunaren sustapena.
‎Prestakuntza hau hizkuntzen tratamendu integraturako, haien koordinaziorako eta baita eleaniztasunaren eta hizkuntza aniztasunaren sustapenerako da, hizkuntza komunikaziorako gaitasuna garatzen eta hobetzen lagunduko duten jarduerak bultzatzeko. Honez gain, noski, ikastetxeetan antzemandako beharretatik sortzen diren beste eduki batzuk ere badute tokia lantaldeetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia