2011
|
|
Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza? horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen du —munduko perspektibatik hartuta, eta horrela
|
hizkuntza
aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia plazaratzen du. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
|
|
Atal hau laburbilduz gogora dezagun, alde batetik, hizkuntza aniztasuna geroz eta gertukoagoa eta arruntagoa den errealitate bezala irudikatu daitekeela, eta norbanakoaren gaitasun bezala ere edonorentzat eskuragarri edo beharrezko zerbait bezala planteatzen dela. Munduko
|
hizkuntza
aniztasuna mantentzeko, bestalde, irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere, ikasi beharreko hizkuntza merkatuan sartzea izango da.
|
|
Munduko
|
hizkuntza
aniztasuna mantentzeko, bestalde, irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere, ikasi beharreko hizkuntza merkatuan sartzea izango da. eta jakina, eskolan egindakoak ditugu gogoan. hasteko, hizkuntzak (ba) direla, gurea bezalako aberastasuna duen giza eraikuntzak direla, eta beraz, gure kultur ondarea aberasten dutela ozenki adierazi behar litzateke. hizkuntzen ezaugarriak, haien egoera, haiek dakiz...
|
|
Irakasleek gai berri bat azaltzeko orduan, bigarren edo oso ondo ez dakiten hizkuntzan egin behar dutenean hobeto, zehaztasun gehiagorekin, ikasleen arreta atentzio handiagoarekin kontrolatuz egiten dutela; aldiz, haurraren ohiko, eta giroan nagusia den hizkuntzan irakasten denean jakintzat edo ulertutzat ematen dira gauzak sarriago, eta ondorioz kontzeptu berrien ulermena ez da hainbeste ziurtatzen. hezkuntza elebi/ eleanitza elebakarra baino zailagoa izan daiteke ondo egiten bada, baina argi dago askoz emankorragoa ere izan daitekeela. Baliagarriagoa, eta batez ere, ezinbestekoa.
|
hizkuntza
aniztasuna mantendu eta bereziki hizkuntza gutxituen biziraupena ziurtatu nahi bada hiztun eleanitzak hezi behar dira. Saihestu ezin daitekeen helburua da. horregatik esaten genuen utopia bezala ikus daitekeen arren, derrigorrezkoa dela. l
|
|
Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza? horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen ditu munduko perspektibatik hartuta, eta
|
hizkuntza
aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia azaltzen. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik. • Hitz gakoak:
|
|
hogei urte geroago, artikulu hartan esaten zena, hizkuntza aniztasunetik birbegiratzen dugu. hizkuntza aniztasuna gizartean (immmigrazioaren ondorioz) komunikabideetan, lan munduan, politikan, geroz eta nabariago agertzen zaigu, eta eleaniztasuna norbanakoaren formazioan ezinbesteko erronka bihurtu da. Aspalditik askok gogoratzen duten bezala, bestalde, munduko
|
hizkuntza
aniztasuna mantenduko bada, norbanakoa ere eleaniztun beharrean da. Askorentzat utopia izango da, baina perspektiba apur batekin begiratzen bada ez dugu hain urrun, hain ezinezko ikusiko, eta batez ere, ez dago beste erremediorik!
|
|
–Honetan guztian badago gauza bat egiazkoa: munduko
|
hizkuntz
aniztasuna mantentzeko dirutza mordoa behar da. Falazia zertan datza, orduan?
|
2015
|
|
Euskalgintzaren bilgune nagusi den KONTSEILUA eta DONOSTIA 2016 Fundazioak sustatutako, nazioartean sona handia duten 6 erakundeek bideratutako, Euskal Herriko zein nazioarteko 15 lagunen ekarpenez osatutako eta Europako hizkuntzen berreskurapenean lanean ari diren gizarte eragileek babestutako tresna hizkuntza eskubideak bermatzeko eta Europako
|
hizkuntza
aniztasuna mantentzeko.
|
2016
|
|
Honela, Europako Hizkuntza aniztasunaren Foroa, Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko Protokoloa, Anjel Lertxundiren Karta zuria eta Euskaltzaindiak egin duen ikerketa soziolinguistikoaren emaitzen aurkezpena izango dira proiektu nabarmenenak.Donostia 2016 Fundazioak hasiera hasieratik eman dio garrantzia hizkuntzak babestu eta aintzatesteari, bereziki Europakoak, elkarrenganako errespetuan oinarritutako gizarte justuago bateranzko bide gisa, azaldu zuten osteguneko agerpenean, Donostia 2016ko ordezkariek. Kultura europarra ezaugarritzen duen
|
hizkuntza
aniztasuna mantentzea, hizkuntza hegemonikoekin elkarbizitzan eta immigrazioak dakarren hizkuntza aberastasuna txertatzen den bitartean, Europak aurrean daukan erronka handienetako bat da. Helburu hau betetzeko beharrezkoak dira aberastasun hori garatzea ahalbidetuko duten baldintzak sortzeko formulak abian jartzea, hizkuntza aniztasunaren iraunkortasuna lortze aldera, gaineratu zuten prentsaurrekoan.Honela, euskara biziberritzeko sustapena ezaugarri duen lurralde honetan, Hiriburutzak hizkuntza gutxituen inguruan lan egiten duten eragileen sare batekin egin nahi izan du lan.
|
2017
|
|
Ideologiei buruz gagozkionez, hizkuntza nazionalismoa da
|
hizkuntza
aniztasunaren mantentzerako arazoetako bat, eliteek euren berezko hizkuntza aldaera sustatzen dutelako (Cooper, 1997 in Moreno Cabrera, 2009: 62), agintarien hegemonia politiko, militarra, demografikoa eta ekonomikoa hizkuntza esparrura eramanez (Moreno Cabrera, 2009: 93).
|