Emaitzak: 6
2009 | ||
Imagen: T P 1953an Ikatzaren eta Altzairuaren Europako Erkidegoko (CECA) funtzionarioen ekimen partikular gisa hasi zena, gaur egun, ikasgeletako | hizkuntza aniztasuna lantzeko hezkuntza eredu bihurtu da. Urte hartan sortu zen Luxenburgoko lehen Europako Eskola, gaur egun zazpi herrialde kidetan dagoen erakundea. | |
2011 | ||
Ikaslearen aldez aurreko ezagutzetan eta ikasgelako, auzoko, lagunarteko eta ospetsuen arteko hizkuntza errealitatean oinarrituta | hizkuntza aniztasuna lantzen da. hainbat hizkuntzatan eskerrak emateko jolasa. guaranieraz idatzitako ipuin baten iruzkinak egitea proposatzen da. Beste ipuin baten bidez hizkuntza artifizialak lantzen dira. | |
Liburu hau geLA (Arriskuan dauden hizkuntzen Ikerketa Taldea) proiektuaren parte da, eta ikasleekin | hizkuntza aniztasuna lantzea da xedea. Material honekin irakasleek kreditu bat antola dezakete, eta horren helburuak asko dira; adibidez, munduko hizkuntza aniztasuna ezagutzea, hizkuntza guztien berdintasuna ulertzea, hizkuntza aurreiritziekiko jarrera kritiko bat bultzatzea, hizkuntza ukipenaren osotasuna agerian uztea, munduko hizkuntza homogeneizazioaren prozesuari buruz hausnartzea, hizkuntzen hiltzeko arriskuaz ohartaraztea... | |
2021 | ||
Lan horren helburua Europako ikastetxeetan hizkuntza aniztasunaren garrantziaz ohartaraztea zen. Horretarako, ikasleekin | hizkuntza aniztasuna lantzeko jarduerak eskaini ziren. | |
Aurreratu nahi dugu, dena den, asko esatea dela Gasteizen | hizkuntza aniztasuna lantzea helburu bat izan denik. Uste dugu, berariazko helburu baino areago, programa horien atzean kontzientzia edo sentsibilitate bat dagoela, mainstreaming moduan funtzionatu duen sentsibilitate berezi bat, alegia. | |
2023 | ||
Errealitate ukaezin horren aurrean, hau da, maila eta jatorri desberdineko biziberritze prozesuak ugaritzearen aurrean, hizkuntzaren biziberritzeak diskurtsoa aldatu du | hizkuntzen aniztasuna lantzeko eremu gisa, The Routledge Handbook of Language Revitalization liburuaren sarreran ikus daitekeen bezala," hau ez da hizkuntzen galerari buruzko liburua. Liburu honek azaltzen du pertsonek nola egiten dioten aurre hizkuntzak bizirik mantentzeko erronkari, ahal duten moduan hizkuntzarekiko harremana berreskuratzeko erronkari, erabiltzen den lekuetan tradizioak berrezarriz, funtzio berriak aurkituz eta hiztunen belaunaldi berriak sortzen saiatuz". |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 6 (0,04) |
Lehen forma
hizkuntza | 5 (0,03) |
hizkuntzen | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 5 (0,03) |
Consumer | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza aniztasun | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza aniztasun landu | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |