2007
|
|
Ikusten ari gara orain arte erabili ditugun tresnak ez direlanahikoak.
|
Hizkuntza
aniztasunaren inguruko adibide bat jarriko dut; Indian lantegibat baldin baduzu, zure enpresak orain arte berria eta arrotza zen hizkuntza batintegratu du bere komunikazioan, zerbait egin du langile horiekintegratzeko. Berdin berdin komunikatu dio enpresak Indiako langilearizertan dagoen bere urteko balantzea; berdin berdin, baina beste hizkuntza bateanegin du, eta beharbada, beste kultura baten kide dela kontuan harturik.Hizkuntza eta kultura aniztasuna lan-taldeetan integratzea zeregin handia dakomunikazioaren esparrutik.
|
2011
|
|
Hizkuntza aniztasunaren aldeko (25 orrialdeak) eta aurkako argudioak baliatuz (26 orrialdeak),
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko eztabaida sortu. Horretarako rol playing teknika erabili daiteke, ikasgela bitan banatuz:
|
2015
|
|
Esan bezala, Europara begira daude bi akademiak. Europako
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko ezagutza eta errespetua sustatzea helburu, hizkuntza gutxituen akademien arteko elkarlana bultzatu nahi dute. Era berean, Europar Batasuneko erakundeei, sare horretako partaideen ordezkaritza onar dezaten eskatu nahi diete.
|
2021
|
|
Hirugarren atalean EAE ra etorritakoen
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko hurbilketa egingo da. Horretarako kontuan izango dira jatorri estatuetako hizkuntza hedatuak eta EAE n dokumentatuta dauden hizkuntza gutxitu nagusienak.
|
|
— Kultur eta
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko ospakizuna(" Mugarik Gabe" ren ondorengoa).
|
2022
|
|
Jarraian (3.2 atalean), soziolinguistika eta hizkuntza ekologia terminoen inguruan jardungo dugu, hitz bakoitzaren definizioak emanez eta adituek horien inguruan esandakoak azalduz. Aipatu egungo egoerari aurre egiteko, hainbat adituren iritziak dakarzkigu ondoren (3.3 atalean), esan bezala, hizkuntzen garapen sozialari (soziolinguistika) eta hizkuntzen arteko elkarbizitzari (hizkuntza ekologia) buruzko ezagutza zientifikoa ikasleei transmititzeak eta horren inguruko hausnarketak egiteak, ikasleen hizkuntza ohituretan, kontzientzia linguistikoan eta
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko pertzepzio eta jarreretan positiboki eragin dezakeela defendatzen dutenak. Jarraian (3.4 atalean), Euskal Autonomia Erkidegoko, Nafarroako Foru Komunitateko eta Ipar Euskal Herriko curriculumek diotena jasoko da, etapa eta lurralde bakoitzerako ezarritako helburuak eta edukiak zein diren ezagutu ahal izateko.
|
2023
|
|
Zenbateko lekua du euskarak?
|
Hizkuntza
aniztasunaren inguruko ikerketa lan bat egin dute Batxilergoko 2 mailako Ane Orbe, Unax Polidura, Josune Antolin eta Uxue Tobarias ikasleek, eta ostiralean, hilaren 24an, aurkeztuko dituzte ondorioak. Hizkuntza komunitate aberatsa dela jakin bazekiten arren, sorpresaren bat edo beste ere aurkitu dutela aurreratu dute.
|
|
Hurrengo urtean EAEn Ikerketa Batxilergoa ezarriko duen lehenengo eskola publikoa izango da Unamuno, eta aurten proba egitea erabaki dute. " Programazioan eskolako
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko ikerketa txiki bat aurreikusten nuen, eta ikusirik hurrengo urtean proiektu hau abian jarriko dela, proba pilotu bat egitea erabaki nuen", azaldu du irakasleak. " Lau ikasle bakarrik ditut frantses eskolan, oso langileak, eta aukera polita zela uste nuen".
|
|
" Lau ikasle bakarrik ditut frantses eskolan, oso langileak, eta aukera polita zela uste nuen". Hala, ikasleek txosten akademiko bat osatu dute; besteak beste, munduko
|
hizkuntza
aniztasunaren inguruko informazioa jaso dute, EAEko hezkuntza eleaniztuna jorratu dute, Unamuno eskolako egoera zein den azaldu dute, eta emaitzak bildu dituzte, ondorio, bibliografia eta eranskinekin. " Horretarako, egindako lanen artean, aurretik galdetegi batzuk bidali dizkiegu ikasle, irakasle eta familiei, zenbat hizkuntza hitz egiten dituzten eta ama hizkuntza zein duten jakiteko", aipatu du Josune Antolinek.
|
|
Azterlana amaituta, ostiralean, epaimahai baten aurrean defendatu dute beraien lana, Unamunoko irakasle eta EHUko Elebilab ikerketa taldeko kideez osatutako mahaiaren aurrean.
|
Hizkuntza
aniztasunaren inguruko aurkezpenean, baina, festak ere izango du lekurik, erakusketa inauguratu eta egindako lana ospatzeko tartea ere izango baitute.
|