2004
|
|
Biltzarraren ondorioetan hizkuntza aniztasunaren aldeko lanaren premia azpimarratu da: gizartea
|
hizkuntza
aniztasunaren balioaz sentiberatu eta kontzientziatu; gizarte mugimendua bultzatu, berretu eta zabaldu; gazte jendearen inplikazioa bilatu eta haiendako erakargarri bihurtzeko ahaleginak lehenetsi. " Hizkuntza biziberritzea" eta" aktibismoa" loturik agertu dira, hizkuntza komunitateei baitagozkie horretan aitzindaritza eta protagonismoa.
|
|
Berdin da, beraz, zein hizkuntzatan dihardugun, latinera, behe bretoiera, frantsesa..., guztien aurretik pentsamendua legoke. Ez da ukatzen, orduan,
|
hizkuntz
aniztasunaren balioa, baina onartzen da, haatik, hizkuntzarako gaitasunaren aurretik badela ahalmen bat, egitura razional bat, edozein motatako hizkuntzaren aurrekoa izango dena eta eurak baldintzatzen dituena.
|
2009
|
|
Estatu mailako hedabide idatzietan zein irrati telebistetan hizkuntza aniztasuna aberastasun iturri moduan plazara dezan eskatzen baitzaio Estatuari, era horretara susta ditzan Espainiako hainbat lurraldetan erabiltzen diren hizkuntzekiko errespetua, tolerantzia eta onarpena. Ebaluazio txostena egin duen Adituen Batzordearen esanetan, oraindik ere premiazkoa da
|
hizkuntza
aniztasunaren balioa Espainia osoan zabaltzea, batez ere" gaztelania ez beste hizkuntza ofizialik gabeko autonomia erkidegoetan bizi diren espainiar herritarrek hizkuntza pluraltasunaren kontua ez dezaten arazotzat har, sustatzea merezi duen kultur aberastasun legez baizik". Adituen Batzordeak ebaluazio txostenean jaso dituen honako hitzok ere kezka eta eskaera bera azpimarratzera datoz, eta, aldi berean, eremu urriko hizkuntzetako hiztunen aurrean ere hizkuntza anizkoiztasunaren balioa azpimarratzera:
|
2011
|
|
Alegia, aniztasunik gabe, dela animaliei edo landareei dagokienez, dela hizkuntzei eta kulturei dagokienez, gizateriak ez du aurrera egingo: «aniztasun handieneko ekosistemak dira indartsuenak» (71 or.). Skutnabb Kangas (2000) urrutirago doa, eta
|
hizkuntza
aniztasuna balio duen zerbait ez, baizik eta beharrezkoa den zerbait dela aldarrikatzen du.
|
2013
|
|
Lehengo blokea jatorrizko hizkuntzen biziberritzerako oinarriak aztertzeko marko teorikoa lantzekoa da. Euskal Herrian, eta mundu zabalean, azkeneko 50 urteetan, soziolinguistikatik eta hizkuntzen ekologiatik abiatuta,
|
hizkuntza
aniztasunaren balioaz eta beharraz, hizkuntza galeraren prozesuaz eta arrazoiez eta hizkuntza gutxituetako biziberritze
|
2014
|
|
aniztasun handieneko ekosistemak dira indartsuenak. Skutnabb Kangas (2000) urrutirago doa, eta
|
hizkuntza
aniztasuna balio duen zerbait ez, baizik eta beharrezkoa den zerbait dela aldarrikatzen du.
|
|
Hori da «arazoaren jatorria», erakundearen interpretazioaren arabera. Donostia 2016 «euskara eta euskal kultura sustatzeko eta nazioartean ezagutzera emateko» aukera «paregabea» da, Kontseiluaren aburuz; baita «hizkuntza nahiz kultura gutxiagotuak ezagutzera eman eta
|
hizkuntza
aniztasunari balioa emateko ere». Horregatik, euskara «ezinbesteko baldintza» izatea eskatu du eragileak, prentsa ohar baten bidez. Hori dela eta, dei egin dio Donostia 2016ko patronatuari «neurriak har ditzan kanpora zein barrura begira euskara erabiltzeko egin dituen urratsetan atzerapausoak eman ez daitezen».
|
2019
|
|
Hitz Adina Mintzo Gasteizko Oihaneder Euskararen Etxeak hizkuntza gutxituak ezagutzeko 2015ean abiatutako zikloa da, munduko errealitate soziolinguistikoaren perspektiba zabaldu eta aberastea eta
|
hizkuntza
aniztasunaren balioa nabarmentzea eta ezagutaraztea du helburu.
|
2021
|
|
Hizkuntza integrazioa helburu, lorpen haundiena izan da etorri berriei harrera egiteko plana prestatzea, kultura eta
|
hizkuntza
aniztasuna baliotzat hartuta, euskara ardatz izanen duen gizarte kohesioa planteatzea.
|
|
— Hizkuntza integrazioa helburu, lorpen haundiena izan da etorri berriei harrera egiteko plana prestatzea, eta aitzineko hamarkada hasierako etenaldia gaindituta, kultura eta
|
hizkuntza
aniztasuna baliotzat hartuta, euskara ardatz izanen duen gizarte kohesioa planteatzea, eta, etorri berriei euskarari buruzko informazio, mezu eta bitartekoak eskaintzea, euskarara hurbildu daitezen, eta seme alabek euskaraz (ere) ikas dezaten. Ikastetxeetan sortu den euskara indartzeko beharrari modu xumean erantzun diogu mentoretza egitasmoarekin, garapena duena (Ibid, 52).
|
|
Atzerriko familiak euskarara gerturatzea, elkar ezagutza bultzatuko duten proiektuen bidez. Horretarako Gasteiz hirian bizi dugun
|
hizkuntza
aniztasunaren balioa aitortzea helburu duen topaketa antolatzea.
|
2022
|
|
Hizkuntzen esparruari dagokionean, enpresak bere jardueran aplikatuko dituen irizpide linguistikoen adierazpen esplizitua bere kode etikoaren baitan integratzea da helburua, hala, enpresaren kode etikoak eskubide linguistikoekiko errespetua eta aniztasun kultural eta linguistikoaren aldeko konpromisoak finkatuko baititu. Beraz, kasu honetan helburua kultura eta
|
hizkuntza
aniztasunaren balioak gainerako balioekin eta printzipio orokorrekin lerrokatzea da.
|