2014
|
|
Gizarte eragile bakoitzean (hiztuna kenduta), aurreneko aukerak aldakortasungehien erakustea espero dugu, eta ondorengoak gordetzaileagoak izatea3 Horrela, emakumezkoek, gazteek, ikasketa maila altua dutenek eta erdialdekoekin harremanmaila altua dutenek
|
hizkuntza
aldaera berriena erabiliko dutela espero dugu, etagizonezkoek, adinekoek, ikasketa maila apala dutenek eta erdialdekoekin harremanmaila apala, aldaera zaharragoa. Hipotesi hauek herrika aztertuko ditugu.
|
2015
|
|
Gazteen testuinguru informalekoidatzizko hizkuntzaren ezaugarritzat hartzen diren horien zantzurik (laburdurak, emotikoiak etaahozkora gerturatzeko estrategiak) ez dugu aurkitu beren esparru formaleko idatzietan. Baina ikustekodago
|
hizkuntza
aldaera berri horrek eragiten al dion eta, hala izatera, zein neurritan eragiten dionhizkuntzaren aldaera estandarraren estiloari eta hori erabiltzen dutenen ortografia gaitasunari. Estiloaridagokionez, iruditzen zaigu oraindik goizegi dela egon litekeen eragina nabarmentzeko.
|
|
Ortografia gaitasunari dagokionez, joera orokor batzuk ikusi ditugu eta ez dirudi gazteen esparruinformaleko idatzizko
|
hizkuntza
aldaera berri horrek hizkuntza estandarrari kalte nabarmenik egitendionik, baina baieztapen hori egitea ausartegia da eta, gure aldetik zintzo jokatuz, interesgarria ez ezikbeharrezkoa ere ikusten dugu gai hori sakontasunez ikertzea, beharrezko ikusiz gero horren aurreanneurriak hartu ahal izateko.
|
|
Esparru informalean eta, bereziki, teknologiaren bitartez erabiltzen den idatzizko hizkuntzaezaugarri propioak garatzen joan da. Oraindik gauzak erabat argitu gabe egon arren, eta izendapen batala bestea erabili arren,
|
hizkuntza
aldaera berri bat sortzen ari dela dirudi. Crystal en (2001) arabera, Netspeak; Varnhagen eta bere kideentzat (2010), New Language; eta Androutsopoulos ek (2000: 514) nahiago du Non Standard Spelling izendapena erabiltzea.
|
|
|
Hizkuntzaren
aldaera berri horren ezaugarriak sailkatzeko ahalegin bat baino gehiago egin izan dira (Androtsopoulos, 2000; Amonarriz, 2008; Varnhagen et al., 2010).
|
|
Varnhagen eta bere kideek (2010) mota guztietako iritziak bildu dituzte, baina beren ikerketakerakutsi du, prentsak eta gurasoek uste izan dezaketenaren aurka, ortografia gaitasuna (spelling ability) ez dagoela erlazionatuta berehalako mezuetan erabiltzen duten hizkuntzarekin. Diotenez, oro harortografia hutsegiteak egiten diren arren, horiek ez daukate zerikusirik berehalako mezularitzanerabiltzen den
|
hizkuntzaren
aldaera berri horrekin.
|
|
Hirugarrenez, gazteak teknologiabinomioan jarri dugu fokoa. Batetik, nerabezaroan identitatea eraikitzen joaten dira gazteak eta horfuntzio garrantzitsua betetzen du hizkuntzak; bestetik, teknologiaren garapenarekin komunikatzekobide eta modu berriak sortzen ari dira, eta horrekin batera baita
|
hizkuntza
aldaera berriak ere. Gaureguneko gazteek komunikatzeko bide berri horiek erabiltzen dituzte eta gure ikerketarekin jakin nahiizan duguna da gazte horiek esparru informalean elkarren artean idatziz komunikatzen direneanerabiltzen duten hizkuntzak zein ezaugarri dauzkan.
|
|
Gaureguneko gazteek komunikatzeko bide berri horiek erabiltzen dituzte eta gure ikerketarekin jakin nahiizan duguna da gazte horiek esparru informalean elkarren artean idatziz komunikatzen direneanerabiltzen duten hizkuntzak zein ezaugarri dauzkan. Azkenik, teknologiaren bitartez komunikatzekoerabiltzen den
|
hizkuntza
aldaera berri horrek kezka piztu du zenbaitengan. Beraz, gure ikerketarekinikusi nahi duguna da gazteak beren idatzizko hizkuntza testuinguru informalera nahiz akademikoraegokitzeko gai al diren eta esparru informalean erabiltzen duten hizkuntzak eragiten al dion esparruformalean erabiltzen dutenari.
|