Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2001
‎Zehatzago, EAE eta Nafarro ako hizkuntz politika eta hezkuntza sistema goitik behera auzitan jartzen dira. Bistan da hizkuntzak eta hezkuntzak punta puntako protagonismoa dutela: horiei buruz ezin konta ahala hitz esan eta idatzi da.
‎Azken aldian gu gara notizia, baina 90eko hamarkada hasieran Kataluniako hizkuntz eta hezkuntza politikak kritika gehiago jaso du, askoz gehiago. Galizia ere ez da aparte gelditu, apalxeago bada ere.
‎1. Azken urteotan euskarazko hizkuntza eta hezkuntza, euskalgintza oro har, auzitan jarrita daude. Nola interpretatu behar da astinaldi hau?
‎1. Galderan aipatzen den" astinaldia" badago. Hizkuntza eta Hezkuntza" auzitan jarrita daude". Aipatzen dena, bada, errealitatea da.
2006
‎Hamabost gizarte eragilek bat egin dute eskolak euskalduntzeko aldarria egiteko. Eskaria ozen entzun dadin, maiatza artean sinadura bilketak egingo dituzte Euskal Herrian zehar, eta ondoren, hizkuntza eta hezkuntza arduradunei aurkeztuko dizkiete. Euskal Herriko hezkuntza sistemek hiru ikasletik bi ez dituztela euskalduntzen diote ekimenaren arduradunek.
‎Morrontza begien bistakoa litzateke: ikasmaterialen kultur, hizkuntz eta hezkuntza egokitasuna bigarren mailan geratuko da, euskararen eremukoa baino askoz ere merkatu handiago batean ase diren errentagarritasun irizpideen mesedetan.
‎Horrekin batera esan, ikastola bakoitzeko Plan Estrategikoetan definituak eta zehaztuak aurkitzen direla hizkuntza eta hezkuntza egitasmo pedagogiko garrantzitsuenak eta beraiek ardatz izan direla etorkinen hezkuntza eta hizkuntza beharrak nahiz eskubideak ulertzen eta garatzen hasteko garaian.
2007
‎Hirugarren puntu honetan —eta aurreko bi ataletan egindakoaren antzera— dimentsio etikoari helduko diogu, gure asmoa bertan euskal hezkuntzari buruzko hausnarketa etiko xumea eskaintzea baino ez delarik. Gogora dezagun, hasteko, hezkuntzaren antropologiatik eta hizkuntzaren pedagogiatik abiatuz iritsi garela, egiaz," jarduera pedagogikoaren zentzuaz eta erantzukizun etikoaz" eta" hizkuntzaren eta hezkuntza linguistikoaren esanahi etikoaz" hitz egitera247 Esparru horretan kokatzen ditugu gure oraingo galderak: zein da euskal hezkuntza" orohartzaile" baten" zentzu" etikoa?, zein da" euskarak" bertan betetzen duen papera?
‎Horrenbestez esan dezagun, gurera etorriz, giza eskubideen baitako hizkuntz eta hezkuntza eskubideek, egiaz, euskaraz ikasteko eta irakasteko giza eskubidera garamatzatela: San Martinek, aspaldi, zera zioen:
‎Horrekin, alabaina, bukatzera nator. Espero dut garbi utzi izana, ez dugula" Hizkuntza eta hezkuntza" gaia beste askoren arteko gai posible bat bezala bakarrik aukeratu eta, modu berean, ez diogula ere horrekin haize bati —bereziki filosofiatik guregana etorritako haize bati— jarraitu. Gu hemen, egiaz, gure espazio propioenean gaude, hau da, hezkuntzaren baitako gure erantzukizunaren espazioan.
‎gizadiaren patua, finean, hizkuntz gaitasunaren errealizazio mailaren araberakoa da, eta zeregin hori, lehenik eta behin, pedagogoen eskutan jarritakoa da, alegia, hezkuntzaren eta autoformazioaren eskutan jarritakoa. Horregatik da" Hizkuntza eta hezkuntza" egungo pedagogiaren problema nagusia, eta hain zuzen testuinguru horretan kokatu behar ditugu egun hauetan bakanka aztertu ditugun auzi guztiak.
‎Hizkuntzarenganako pedagogiaren interesa hezkuntzaren antropologia filosofikoaren eta sozio-kulturalaren perspektibatik aztertu ondoren, jarraian, interes horren dimentsio etikoari heldu nahi diogu, jakinik dimentsio hori ere egiaz —eta bete betean— antropologikoa dela. Gizakia, jada ikusi bezala, berez da" animalia moral eta linguistikoa", eta horregatik pedagogiak —Bollnowek azpimarratzen duen bezala— ezinbestean kontsideratu eta aztertu behar du" hizkuntzaren eta hezkuntza linguistikoaren esanahi etiko morala" 169 Hain zuzen hizkuntzaren jabe delako ahal du gizakiak gertueneko ingurunetik urrundu, erreakzio primarioenak akzio askeetan eraldatu eta, modu horretan, bere burua pertsona bezala garatu. Horren haritik, eta aurrekoa osatuz, zera dio berriz ere Bollnowek:
‎Aipatu dugu, baina, gizakiaren izaera ez dela itxia —batek bere burua etenik gabeko prozesu batean osatzen du— eta, Bollnowek esan bezala, bertan paper eragile garrantzitsua jokatzen du hizkuntzak, horri esker bakarrik ahal baitaiteke gizakiaren izaera gauzatuz joan. " Hizkuntza eta hezkuntza", horrenbestez, autore horren obran maiz agertzen diren kontzeptuak dira, eta beroriek, egiaz, elkarreraginean —ez bakarrik elkarren ondoan— kontsideratzen dira, garbi geratzen delarik horrela egiazko aztergaia hizkuntzaren berezko funtzio hezitzailea dela. Horregatik esan dezakegu Bollnowen hizkuntzarekiko interes pedagogikoa ez dela didaktika linguistikoaren mailakoa, baizik eta bere egitasmoa hizkuntzak berak gizakiaren izaera osoan eta, bereziki, gizakiaren garapen integralean betetzen duen papera aztertzea dela.
‎Eskainiko dugun Bollnowen testua," Elkarrizketarako hezkuntza", 1968ko apirilaren 7tik 10era Gottingen hirian" Hizkuntza eta hezkuntza" izenburupean egindako jardunaldi pedagogikoetan eskainitako amaiera hitzaldiaren idatzizko bertsioa da. Testu horren helburua, alabaina, ez da hainbeste aztergai horretan akademikoki sakontzea —horretarako baditugu bestelako bere idazlanak275—, baizik eta modu erraz batean hizkuntzaren zeregin hezitzaileari buruz aipatutako jardunaldietan esandakoa osatzea.
‎" Hizkuntza eta hezkuntzari" buruzko jardunaldi hauetan, nire ustez, bada nahikoa jorratu ez dugun aspektu bat, hain zuzen, hizkuntzaren eta hizkuntz pedagogiaren esanahi etiko morala. Horregatik, bada, zilegi bekit hemen horren inguruko ohar osagarri gutxi batzuk eskaintzea.
‎nondik dator eta nora doa euskal hezkuntza? Baina gure helburua, esan dezagun berriz ere, ez da euskal hizkuntz eta hezkuntza politika bere xehetasunetan ikertzea, baizik eta berorren marko antropologiko filosofiko eta antropologiko kulturala zehazten ahalegintzea. Zentzu honetan, beraz, abiapuntu —eta ez helmuga— batera iristea da gure asmoa.
2008
‎Hasteko, hiru lurralde eta gizarte bakoitzak bere nortasun juridikoa gordez, elkarlanerako organo iraunkorra osatzea izan liteke lehen pausoa, baina hori nafarrek esan dute. Iparraldearekin harremanak batez ere hizkuntza eta hezkuntzari begirakoak dira izatez, Akitaniarekin dagoen hitzarmenean islatzen direnak. Hortik aurrera Europaren barruan Euroerregio bat osatzeko bidean noraino joan gaitezkeen ikusteko dago.
‎Aipatu dokumentuan, Ikastolen izaerari eta helburuei dagokien hizkuntza eta hezkuntza politikarako oinarriei buruzko atalean dioenez, euskararen eta euskal hezkuntzaren inguruan dihardugunok, besteak beste, euskararen normalkuntza bideratu ahal izateko lan egiten dugu. Aurrerago hobeto zehazten du hizkuntza normalkuntza zer den:
‎Hizkuntza eskubideen urraketak salatzen dituen erakunde bat kriminalizatu nahi izatea leporatu dio BNG Bloke Nazionalista Galiziarrak PPdeG Galiziako Alderdi Popularrari. Hala, alderdi horrek A Mesa pola Normalizacion Linguisticaren kontrako gurutzada abian jarri duela salatu du Bieito Lobeirak, BNGko talde parlamentarioko Hizkuntza eta Hezkuntza arduradunak. Galizieraren normalizazioaren alde, hainbeste?
‎Bieito Lobeira BNGko Hizkuntza eta Hezkuntza arduraduna
‎Hori galizieraren kontrako, gurutzadaren? adarretako bat baino ez da, BNGko talde parlamentarioko Hizkuntza eta Hezkuntza arduradunaren ustez.
‎Ana Eizagirrek, BIGE Gurasoen Elkarteko lehendakariak, azaltzen zuen elkartearen kezka Bilboko A ereduko eskola batzuetako etorkinen kontzentrazioak direla eta; halaber azaltzen zuen EAEn hezkuntza sistemak ez dituela aintzat hartzen bere baitan dituen atzerriko umeen hizkuntza eta hezkuntza eskubideak: " Eskolan plaza eskainita bakarrik ez zaizkie bermatzen beren eskubideak" 11.
2009
‎ETAren aurkako borroka, krisi ekonomikoa, etxebizitza, osasun sistema eta hizkuntza eta hezkuntza politiken inguruan hitz egiten ari direla azaldu du Pastorrek.
‎Egun, Nafarroako ikastetxeek ez dutela euskalduntzen salatu zuten. Horren harira, Nestor Martinez Sortzen Ikasbatuaz elkarteko ordezkariak, Euskal herritarrak egunez egun euren hizkuntza eta hezkuntza eskubideen urraketaren begirale direla salatu zuen. Hainbat ikerketaren arabera, egun Euskal Herriko hiru ikasletik bi ez dira euskalduntzen.
‎Indarkeriaren apologia indarrezko egintza zuzenbide iturri bihurtzeko, erreparazio historikoa ukatzeko, euren hizkuntzentzat eskatzen dutena euskarari eragozteko, euskara galtzeko arriskuan uzteko, eta beren estatu hizkuntzen hegemonia Euskal Herrian inposatzeko. Horregatik, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, euskaraz ez dakiten Gobernuko lehendakaria eta Legebiltzarreko presidentea jarri, eta, menpeko hizkuntza eta hezkuntza politikak gehiago mugatu nahi dituzte.
‎Askok pentsatuko du diru gehiegi ematen digutela, baina jasotzen dugun dirua elkarlanaren truke jasotzen dugu. Hizkuntza eta hezkuntza proiektuetan lan egitearren jasotzen ditugu laguntzak, eta eskaintzen dugun materiala guztientzat gelditzen da hor.
‎Bigarren hitz hartzea Teresa Mitxelenarena izan zen. Hizkuntza eta hezkuntza ukan zuen gaia.
‎Kanpainan zehar eta gero gobernuaren osaketaren hilabete horretan esan zutena bide horretan doa. Alde batetik, hizkuntza eta hezkuntza sailetan, beste alde batetik, sinboloetan, Euskadiren nazioarteko irudian edo ekintzan, zer gertatzen ari den EITBn, nola aldatzen ari den gakoa Euskaditik Estatura...
‎Euskadiren egoerari aurre egiteko hamar ardatz planteatzen ari gara: krisi ekonomikoa, hizkuntza eta hezkuntza, nazioarteko irudia, kontzertu ekonomikoa... eta horien artean bat zen ETA eta terrorismoaren aurkako posizioa markatzeko alderdi bezala. Oro har, gure asmoa zein izango litzateke?
2010
Hizkuntza eta hezkuntza kontuak ordutik hona nola aldatu diren ikusi nahi bada, oraingo egoera aztertzea ez da aski. Legea onartu aurreko garai hartan gauzak nola ziren jakin behar da lehen lehenik.
‎Bidasoaren beste aldean ere eman zen euskal hizkuntza eta hezkuntza lotzeko saiakerarik. Frantzian ez zegoen diktadurarik, baina eskolari lehentasunezko zeregina ezarri zitzaion:
‎Xabier Gurrutxaga Euskadiko Ezkerrako zuzendaritza batzordeko kidea zen EIKEren garaietan, alderdiaren zuzendaritzan hizkuntza eta hezkuntza gaien ardura zuelarik. Ikastola batean ere irakasle gisa aritutakoa zen Gurrutxaga.
‎Euskal Herriko Unibertsitatean katedraduna izan zen erretiroa hartu arte. Euskal Hizkuntza eta Hezkuntzaren Soziologia irakasten zituen. 1964ean sortu zen Joannes Etcheberry Andereño Eskola ikastegiaren zuzendari izan zen.
2011
‎Instituzioak bereganatu behar ditu departamenduen eskumenak, Akitaniarenak eta estatuaren batzuk. Bereziki hizkuntza eta hezkuntza mailan, Hego Euskal Herriarekin harremanak garatzeko eskumenak, lurralde antolatzeko eskumenak... Alsaziaren adibidea ekarriko duzue gogora topaketetan. Zer du berezi. Ez da abertzaleen aldarria, herritar eta hautetsien gehiengoarena baizik.
‎otomiera% 40 eta gaztelania% 60 Otomieraz egiten dute eskolaldiaren hasieratik bertatik, horrela hizkuntzaren erabilera soziala eta akademikoa bultzatzeko asmoarekin eta hizkuntzaren galera saihesteko. Eta nola ez, ikasleak euren etxeko hizkuntzan eskolatzeko hizkuntza eta hezkuntza eskubideak bermatzeko ere bai. Baina hala ere gaztelania otomiera baino gehiago erabiltzen dute irakaskuntzan; izan ere, oraindik ere gurasoen nahi nagusiena eskolan haurrek gaztelania eta matematika ikastea da, eta ez hainbeste haurrek etxeko hizkuntzan idazten ikastea.
2012
‎Prentsaurrekoan sailburuek adierazi zutenez," euskara normaltzeko, herrialde normal batean bizi garela eta herri honek hezkuntza sistema normala duela onartu behar dugu", eta, soziolinguista honen erantzuna: " Euskal Herria herrialde normala da, zalantzarik gabe, baina bere ezaugarriak ere baditu eta horietariko bat eleaniztasun sozial desorekatua da, eta ezaugarri hori kontutan hartu behar da, bereziki hizkuntzak eta hezkuntza ereduak kudeatzerakoan".
‎Bada desberdintasunik bata eta bestearen artean. Katalanen gehiengo handiak bere berea sentitzen duen hizkuntza eta hezkuntza proiektua arrisku bizian ikusten ditu. Han askoz aurreratuago daude katalanaren garapenean, eta hortik erasoaren aurreko erantzuna.
2013
‎— hizkuntza eta hezkuntza ereduen garapena;
‎«Gure etorkizuna mundu zabalean dago. Gure hizkuntza eta hezkuntza, ekonomia eta industria, bizi kalitatea eta turismoa mundura zabaldu behar ditugu». Ildo horretan, Jaurlaritzaren helburua «Euskadi nazioartekotzea» dela eta horretarako Jaurlaritzak Kanpoko Ekintza agenda politikoaren erdigunean jarriko duela azaldu zuen Urkulluk.
2015
‎Hogeita hamapiku urte, jantzia, patxadatsua eta engaiatua. Amed edo Diyarbakirreko udalean hizkuntzaren eta hezkuntzaren ardura darama. Une honetan udalak dira kurduek Turkian dituzten boteregune nagusiak, ahalmen gune instituzional bakarrak.
2016
‎Hala ere, Spolsky k (2004, 2009) eta Nekvapil ek (2006) diote hizkuntza politika eta beren kudeaketa maila guztietan gertatzen dela (UNESCO edo Europar Batasuna bezalako erakundeen bidez), hala nola, nazioarteko, nazioko eta eskualdeko instituzio eta ikastetxeetan, eta baita enpresetan, bertako komunitateetan, gizarte taldeetan eta gizabanakoetan ere. Hizkuntzaren inguruko erabakiek bizitzako alor guztietan eragiten dute, adibidez, puntuazioan, nazio hizkuntzan eta hezkuntza motan. Pertsona batek hizkuntza bat ikastea erabakitzen duenean, testuinguru eleaniztun batean hizkuntza bat erabiltzea aukeratzen duenean, edota seme alabei hizkuntza horretan hitz egitea erabakitzen duenean, politika erabakiak hartzen ari da, nahiz eta erabaki horiek ez dituen kontzienteki hartzen.
2017
‎Urtemugarekin" herrion burujabetza" jarri nahi du erdigunean Askapenak," ez baita proiektu askatzailerik, burujabetzaren aldarrikapenik gabe". Zentzu politikoan ez ezik, ekonomiaren, gorputzaren, elikaduraren, ekologiaren, hizkuntzaren eta hezkuntzaren gaineko" boterea eskuratzea" ere badela zehaztu du Izaskun Goienetxea kideak: " Burujabetza herri langileek bere interesak defendatzeko duten tresna garrantzitsuenetakoa da".
‎Jatorri soziolinguistikoaz ari garenean, hiztunak haurtzaroan hazi bitartean erabili zuen hizkuntzari edo hizkuntzei eta hezkuntza sisteman hizkuntzekin izan zuen lehen esperientziari buruz ari gara. atal honetan, aztertutako jatorri guztien aukeraketa bat jaso da, familia eta hezkuntzari dagokienez.
‎Espainiar estatura etorrita, Kataluniako egoerari erreparatzen badiogu eta egoera soziala horren dramatikoa ez bada ere, momentu konstituziogile baten aurrean aurkitzen direnaren zantzuak agerizkoak dira: Estatut aren gaineko epaia11, Madrildik bultzatutako murrizketa ekonomikoak, defizit fiskala, hizkuntza eta hezkuntza katalanari egindako erasoak, Parlament ak onartutako eta Auzitegi Konstituzionalak suspenditutako 44 legeak (momentuz). Horiek guztiek asko zabaldu dute Espainiak Kataluniaren erabakitze eskubidea inoiz errespetatuko ez duenaren, eta ondorioz, alternatiba bakarra abiapuntu berri bat jartzea denaren ideia; alegia, haustura demokratikoa gauzatu, errepublika aldarrikatu eta prozesu konstituziogile baten bidez errepublika berri horren zutoinak definitu12.
‎Datozen urteetarako zeregina hezkuntzarekin lan hau uztartzea izango da. Horretarako, Arratiakoherri eskoletan elkarrizketak burutuko dira, hizkuntza aldakortasuna zelan ulertzen eta antzematenduten aztertzeko, Arratiako hizkuntza eta hezkuntza lotuz (Goikoetxea, 2003; Maia, 2000). Arratiakoeskoletan bertako hizkuntza aldakortasuna erabiltzen den edo erabili litzatekeen aztertu etagogoeta egingo dugu, Lehen Hezkuntzako mailetan.
2018
‎" Zer pedagogia behar dugu praktikatu, inportatu edo sortu, haurrak hizkuntza minorizatuan lora daitezen?". Alegia, hizkuntza eta hezkuntza lotuta doazela, biek elkar elikatzen dutela, eta hezkuntza modu ireki, inklusibo, aniztasun zale baten mami eta azalak hizkuntza minorizatu baten mami eta azalarekin lotuta joan behar duela. Elkar indartu dezaketela eta indartu behar dutela.
2020
‎etorkizunean, udalak kudeatzean dituen hamaika haur eskoletatik bira jaitsiko da euskarazko zentro kopurua, orain arte zenaren erdira. Tristuraz eta kezkaz, ehunka familia bildu ziren otsailaren 1ean, Iruñeko Udaletxe plazan eginiko elkarretaratzean, eta hizkuntza eta hezkuntza eskubideak errespetatzea aldarrikatu zuten.
‎lau eskolatik bira, eta plaza kopuruen portzentajean, %36tik %12ra. Familiak kalera irten ziren makina bat bider, hizkuntza eta hezkuntza eskubideak berma daitezela aldarrikatzera. Ez dirudi, baina, eskubideok bermerik dutenik Enrique Mayak agintzen duen hirian.
‎Esporrinek egonkortasuna eskatu du prentsaurrekoan" haurtzaroko hezkuntza bezalako sektore erabakigarri eta sentikorrarentzat". Horretarako, udal haur eskoletako hizkuntza ereduek" egoeraren araberako aldaketa politikoetatik babestuko dituen plangintza eta kudeaketa" izan behar dutela uste du," Talde politiko bakoitzak hizkuntzaren eta hezkuntzaren arloan duen jarrera legitimotik harago".
‎Jakin aldizkarian agertu zen eta azterketa gisa. ‘Euskalgintza auzitan? ’ saio luzean Euskal Autonomia Erkidegoko eta Nafarroako hizkuntz eta hezkuntza sistemaren legitimitatea auzitan jartzen dituztenen argudio edo iritzi zaparrada bildu eta aztertu nuen.
2021
‎Bigarren ganbarara heldu zen lege proposamena, eta senatariek, diputatuen borondatearen aurka, alboratutako artikuluak berriz sartzea erabaki eta bere osotasunean onartutzat eman zuten. Euskal Konfederazioa eta Seaska, besteak beste, Pour que vivent nos langues kolektiboan murgilduta daude beste tokiko hizkuntzetako eragileekin batera, eta kolektibo honek hartu zuen ardura hemizikloko diputatu, alderdi eta hizkuntza eta hezkuntza arloko eragileekin elkartu eta lege honen garrantzia azaltzeko. Azkenean, bide honetan, Molac diputatuaren lege proposamenaren artikulu guztiak ontzat eman ditu Legebiltzarrak; La Republique En Marcheko diputatuen artean, erdiak baino gehiagok ez du segitu Hezkuntza ministroaren eta gobernuaren iritzia.
‎4 HIZKUNTZA ETA HEZKUNTZA
‎Euskarak irakaskuntzan duen garrantzia edo euskarazko irakaskuntzak duen garrantzia desberdinak dira baina biak nahitaezkoak dira. Horri esker, hizkuntza eta hezkuntzak bat egiten baitute. Ikusiko dugu parekotasun, murgiltze edo Seaskan den eredu horiek helburu desberdinak dituztela, baina hiruek hizkuntza dutela bateratze puntua.
‎Bertute txikien zerrenda osatzen duten horien artean, batik bat, hauek aipatu dituzte: gerrak suntsitutako belaunaldiarekiko kezka, arimaren gaitzak, isiltasuna, egoismoa, erantzukizuna, errua, familia, lanbidea, klase soziala, dirua, hizkuntzaren eta hezkuntzaren esangura, seme alaben hazkuntza eta zaintza, amatasuna eta idazle ogibidea bateratzeko zailtasunak, eta emakume izateak baldintzaturiko bizitza.
‎Soiltasun txundigarri eta aldi berean engainuzko batekin, gizarte eta komunitateari erasaten dieten gai edo auzi larri, funtsezko, premiazko eta betierekoei heltzen die Ginzburgek, berak argitzen duenez," gure bizitzaren muinean giza harremanen arazoa baitago": gerrak suntsitutako belaunaldiarekiko kezka, arimaren gaitzak, isiltasuna, egoismoa, erantzukizuna, errua, eta, jakina, familia, bere lanbidea, klase soziala, dirua, hizkuntzaren eta hezkuntzaren garrantzia, seme alaben hazkuntza eta zaintza, amatasuna eta idazketa bateratzeko oztopoa, emakume izateak baldintzatutako bizitza," bertute handien" gorazarrea eta, finean, errukia zer den ikasteko arorik aro kateatzen den giza bizitzan ibili beharreko bidea.
2022
‎Eskola bakoitzak bere hizkuntza proiektua egin du, eta euskararen, gazteleraren eta ingelesaren «tratamendu integratua» egin du, haien funtzioa eta egoera soziolinguistikoa kontuan hartuta. Eusko Jaurlaritzak ikastetxeen hizkuntza eta hezkuntza proiektuak ebaluatzeko mekanismoak ere ezarri ditu.
‎Horrez gainera, hizkuntza eta hezkuntza proiektuei tiraka, hainbat egitasmo edo programa sortu dituzte. Horietako bat da Eleanitz.
2023
‎Ikastolen Elkarteak argi jaso zuen 2009an argitaratutako Ikastolen Hizkuntz Proiektua3 liburuan hizkuntzaren eta hezkuntzaren arteko loturaren funtsa. Konpetentzietan oinarritutako hezkuntzaren hautuak berekin dakar gizartean partaidetza aktiboa izatea eta bizitzako beharrei eraginkortasunez erantzuteko nahitaezko diren konpetentziak garatzea.
‎Ikerketa hau egin den inguruetan, hiztunek eskatzen dute egungo hizkuntza eta hezkuntza politikak berrikustea; gaur egungo mundura egokitutako elebitasun eta eleaniztasun parekidea sustatzen duten hizkuntza politiken alde egiten dute.
‎Are gehiago, ikerketa hau egin den inguruetan, hiztunek eskatzen dute egungo hizkuntza eta hezkuntza politikak berrikustea; gaur egungo mundura egokitutako elebitasun eta eleaniztasun parekidea sustatzen duten hizkuntza politiken alde egiten dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia